Poate cel mai puternic sentiment care ne-a rămas în urma acestui an, pe care încă învățăm să îi recunoaștem și să îl celebrăm, este cel al solidarității. Împreună avem șansa să arătăm că oricum ne-ar testa vremurile, putem să explorăm, să descoperim zone noi de cunoaștere și să construim soluții. ”Împreună” este și mesajul campaniei HONOR de Crăciun, la nivel global, dar și local, după primul an în România. Călin Clej, Marketing Director HONOR România & Bulgaria, spune că #HONORtobewithyou este inițiativa companiei de a încuraja oamenii să își amintească de începuturi importante și provocările pe care le-au depășit în acest an.
Ne dorim ca prin acest demers să îi sărbătorim pe acei români care au reușit în ce și-au propus și să îi încurajăm pe cei care încă se tem să înceapă. Primul an nu e ușor. Suntem onorați să fim cu tine!, spune Călin Clej.
România a făcut parte din primul val de lansări ale brandului HONOR pe piețele din regiunea Europei Centrale și de Est de anul acesta. Este un început plin de energie pe care compania îl celebrează, alături de comunitatea locală. Povestim în rândurile următoare cu Călin Clej despre lansarea HONOR în România, care au fost provocările primului an pe această piață și care sunt planurile brandului pentru 2023.
#HONORtobewithyou
Cea mai recentă campanie lansată de HONOR la nivel global este campania de Crăciun, prin intermediul căreia onorăm semnificația de "a fi împreună" și îndemnăm oamenii să onoreze persoanele dragi din viața lor.
Acum Crăciunul este despre tiktok-uri necoordonate, diferite tipuri de veselă de pe aceeași masă, bunicii adorm la cină, urmărind tutoriale pentru a învăța rețete care probabil nu se vor dovedi a fi comestibile... dar ne place totul pentru că este Crăciun.
Cel mai frumos Crăciun este alături de cei dragi. Chiar și atunci când distanța poate separa, există întotdeauna o modalitate de a comunica și de a te conecta cu cei dragi pentru a le oferi recunoștință, pentru a crea puțină magie și pentru a le transmite ca este o adevarată "ONOARE să fiu cu tine".
În paralel, demarăm campania aniversară pe plan local, celebrând primul an în România. Prin intermediul acestei campanii, ne propunem să provocăm oamenii să își amintească de primul lor an de activitate: job, pasiune, business. Ce provocări au întâlnit în primul an și cum le-au depășit, pentru că, știm cu toții, începuturile nu sunt ușoare. Și da, vorbim despre noi începuturi chiar acum, la final de an. Ne dorim ca prin acest demers să îi sărbătorim pe acei români care au reușit în ce și-au propus și să îi încurajăm pe cei care încă se tem să înceapă. Primul an nu e ușor. Suntem onorați să fim cu tine! #HONORtobewithyou
Primul an al HONOR în România
România a făcut parte din primul val de lansări ale brandului HONOR pe piețele din regiunea Europei Centrale și de Est de anul acesta, așadar, odată cu lansarea operațiunilor comerciale în luna mai, prioritar pentru noi a fost să prezentăm noua poziționare a brandului la nivelul pieței locale, alături de valorile și obiectivele companiei. Am intrat în piață cu o energie pozitivă impulsionați și de succesul pe care HONOR îl are în China, cea mai competitivă piață în zona de smartphone-uri, iar acest aspect ne-a dat mult curaj și ambiție. Anul acesta, cât și în următorii ani, ne concentrăm să creștem brand awareness-ul și relevanța pe plan local, dar și să oferim permanent produse la un raport preț-calitate corect.
Totodată, știind faptul că utilizatorii români sunt early adopters când vine vorba despre tehnologiile inovatoare, am găsit oportun să lansăm anul acesta cele trei game de telefoane HONOR extrem de apreciate și premiate – seria X , seria N și seria Magic care reprezintă întruchiparea perfectă a idealismului tehnologic ce definește brandul HONOR și care a stabilit deja un nou standard în industria internațională de profil.
În ceea ce privește provocările în marketing, la nivel macro, aș menționa abilitatea de a adresa produse, soluții, comunicări, activări de brand care să satisfacă nu neapărat un profil standard de consumator, ci mai degrabă să ofere soluții personalizate pentru fiecare consumator din segmentul respectiv de audiență. Este, într-adevăr, o provocare foarte mare. Însă trebuie să înțelegem că modelul în care brandurile comunică și așteaptă un feedback de la consumator a apus demult.
Acum brand-urile sunt testate, sunt provocate, sunt amendate de oricine. Referitor la context, este o perioadă care, deși cumva inspiră incertitudine pe termen mediu și lung, oferă numeroase oportunități de a jongla cu mixul de marketing, cu strategia de inovație, în zone care înainte păreau destul de neinteresante, ca dimensiune și cifră de afaceri a business-ului. Aici mă refer în principal la tendința în zona de produse inteligente de a aprecia mai mult calitatea, design-ul, migrând puțin din zona de economy către zona de premiumness. Această tendință se aliniază perfect cu strategia noastră de dezvoltare care are în vedere un spectru larg de dispozitive inteligente, din segmentul premium, performante și competitive.
Zona de digital in mix
Modelarea mixului de marketing plasează digitalul în centrul investițiilor pe care brandul HONOR le face și în România. Folosim întreg arsenalul de mecanisme și medii în a comunica valorile brandului și poziționarea produselor lansate cât mai eficient, cu afinitate unitară pentru fiecare segment de user targetat.
De aceea, am adoptat încă de la primele campanii de comunicare managementul dinamic în timp real al media planurilor din zona investițiilor în activarea digitală, pornind de la SEM, local programatic, adds și VOL în Meta, Tik Tok, YouTube, cu formate și parametrizări pe costurile de conversie cât mai eficiente. Sunt 2 arii majore pe care ne concentrăm în zona conținutului digital: content de calitate, adaptat nevoilor publicului țintă într-o manieră relevantă pentru aceștia, precum şi parteneriate cu KOL care împărtășesc valorile brandului. Clienții apreciază conținutul nou, își doresc valoare adăugată din contentul pe care îl consumă, iar noi încercăm să le oferim conținut personalizat, uman și ușor de parcurs, care comunică nevoile pe care un produs le rezolvă și nu doar funcționalitățile tehnice ale acestuia.
Clientul HONOR. Răspunsul la nevoile lui
Ne adresăm unui spectru larg de clienți prin prisma profilului de utilizator pe toate palierele de preț semnificative în piața din România. La nivel comportamental, ne adresăm acelei tipologi de client care are apetitul de a explora mereu funcționalități noi, de a ieși din zona de confort, care este dispus sa adopte trenduri, să le aplice și să creeze ceva nou. Și mai ales celor care cauta diferențiere prin aprecierea unor produse cu design estetic și design funcțional care se apropie de conceptul produselor premium, chiar și în segmentele entry și mid price. Suntem angajați să oferim produse care oferă posibilitatea utilizatorilor să își descopere o versiune mai bună a lor, latura creativă și exploratoare și ne dorim să inspirăm comunitatea să fie mai bună în ceea ce face și să transforme oportunitățile de conținut în rezultate creative, la o calitate înaltă, prin portofoliul de produse inovatoare, premium și de încredere.
What's next?
Pentru 2023, planul nostru este să continuăm extinderea accelerată a portofoliului de smartphone-uri cu updates la seriile de succes lansate și în România anul acesta (seria X, seria N si seria flagship Magic 4), dar totodată analizăm și scenariul unor lansări selective și a altor linii de produse existente deja în portofoliul global HONOR: tablete, laptopuri și dispozitive portabile de înaltă calitate potrivite oricărui buget. Strategia noastră de management al lansarilor din portofoliul global vizează să oferim clienților noștri nu doar produse performante, ci și un ecosistem HONOR interconectat care facilitează fiecare acțiune, indiferent de scenariul de utilizare. Portofoliul de produse inovatoare, premium și de încredere HONOR le permite oamenilor să devină o versiune mai bună a lor, de aceea vom continua să ne dezvoltăm portofoliul de produse cu produse IoT competitive, ușor de utilizat.
Suntem foarte mândri că ambițiile noastre sunt susținute de numeroasele parteneriate pe care le avem cu companii globale precum Qualcomm și Google, care ne permit să inovăm continuu și să oferim produse performante dotate cu cele mai noi tehnologii.
Suntem o companie orientată către consumator, ne angajăm să inovăm și să provocăm constant standardele industriei, oferind cele mai bune produse de pe piață pentru clienții noștri, iar principala prioritate este să dezvoltăm în continuare produse competitive care să ne poziționeze drept pionieri ai inovației, prin dispozitive inteligente care nu doar că satisfac toate tipurile de nevoi ale consumatorilor, dar le și anticipează.