[Marketing 2023] Alina Aldea: AI-ul devine un instrument deosebit de puternic, însă acesta trebuie exploatat tot de specialiști, pentru a-l putea utiliza la capacitatea lui maximă

[Marketing 2023] Alina Aldea: AI-ul devine un instrument deosebit de puternic, însă acesta trebuie exploatat tot de specialiști, pentru a-l putea utiliza la capacitatea lui maximă

2023 va fi despre adaptare și schimbare, pe măsură ce canalele social media cu care ne-am obișnuit nu vor mai genera conversii ca altădată, iar focusul agențiilor și clienților va fi mai mult ca oricând pe rezultate, spune Alina Aldea, COO Danco Vision.

Targetarea și adaptarea mesajului sunt esențiale. Brandurile și agențiile trebuie să fie atente la nevoile consumatorilor, să-și înțeleagă audiențele și să vorbească pe limba fiecăreia, explică Alina. Ea crede că o abordare 360° este cea mai bună strategie pentru clienți, pentru că permite crearea unui mix eficient de canale de promovare.

Cât despre cel mai nou trend – aplicațiile AI – Alina spune că este surprinsă de aplicabilitatea lor în meseriile creative, dar că Danco Vision ține pasul cu vremurile și are specialiștii necesari pentru a putea folosi eficient noile tehnologii. Dealtfel, agenția a trecut recent printr-un proces de rebranding care a venit la pachet și cu extinderea expertizei și cu o mai mare vizibilitate pe piața locală.

Mai multă inspirație pentru 2023, recomandări de resure și tool-uri, dar și o concluzie asupra eficienței campaniilor de Black Friday, în interviul de mai jos.

 

Provocări și realizări în 2022

Cele mai mari provocări au fost reprezentate de schimbările, erorile și instabilitatea platformelor cu care lucrăm: Meta și Google. Facebook a pierdut din ce în ce mai mult teren în fața altor rețele de socializare și nu a mai generat conversiile cu care ne-am obișnuit. În același timp, update-urile Google au defavorizat proiecte care în trecut ocupau poziții fruntașe, pe primele pagini, și a trebuit să aplicăm strategii de damage control, 360°.

Pe partea de reușite, ne mândrim cu cel mai important client al nostru, așa cum ne place să spunem, Danco Vision. Ca urmare a rebranding-ului de anul trecut, am schimbat direcția de comunicare și suntem mult mai prezenți și vizibili în România. Acest lucru a venit la pachet cu extinderea expertizei pe piața de real estate, iar în prezent lucrăm pe 7 proiecte diferite, pentru care oferim servicii integrate 360°, de la dezvoltare web și SEO la Performance Marketing și social media.

 

Marketingul în România

În mod evident, digital marketingul e într-o continuă transformare și adaptare la tot ce înseamnă schimbări sociale, economice ori context geo-politic. Ne uităm destul de mult la ce se întâmplă în internațional, mai ales US și încercăm, ca industrie, să fim flexibili și să găsim soluții locale pentru trendurile globale.

În schimb, avem tendința să ducem lucrurile prea departe, mai ales în cazul campaniilor promoționale. Nu cred că facem bine Black Friday-ul. În ultimii ani evenimentul și-a pierdut din credibilitate, din cauza perioadelor prea lungi în care se desfășoară, a reducerilor nesemnificative ori a faptului că acum există Black Friday de primăvară, vară și așa mai departe.

 

Podcasturi, TikTok, Reels. Cu ce rămânem în 2023?

Conținutul de tip video scurt, TikTok, Reels, dar și Shorts reprezintă o evoluție naturală a nevoii consumatorilor, într-o lume tot mai dinamică, în care attention span-ul este tot mai mic.
Cu toate acestea, nici podcast-urile nu vor dispărea, întrucât oferă o perspectivă mai în profunzime asupra unor subiecte de interes.

În 2023 cred că va continua acest trend, însă totul depinde de targetare și obiective. Conținutul video scurt este potrivit mai degrabă generațiilor tinere, pentru entertainment și vânzare, în timp ce conținutul audio este mai potrivit pentru informare și educare.

 

Predicție pentru la anul

Dacă ne raportăm la agenții, în 2023 vor conta tot mai mult serviciile legate de analiza rezultatelor și modul în care pot fi luate decizii eficiente în beneficiul clientului.

Ne așteptăm ca Facebook-ul și chiar Instagramul să continue să piardă utilizatori în fața altor platforme, precum TikTok sau BeReal. Așadar, 2023 va fi despre adaptare și schimbare.
În același timp, cred că e important, ca noi cei din industrie, să creăm advertising care să nu întrerupă experiența de utilizare a platformelor sociale, indiferent care vor fi acelea.

 

Competitor pentru TikTok? Mai dăm o șansă Twitter-ului?

Putem spune că, într-adevăr, TikTok-ul este platforma momentului. Este greu de zis dacă vine altcineva din urmă, cu la fel de multă forță. BeReal-ul ar putea fi o platformă promițătoare, însă la momentul actual nu integrează conținut de tip video. Sunt de remarcat și eforturile Instagram de a ține pasul și a recupera userii pierduți. Twitter însă, nu are o prezență relevantă pe piața din România, întrucât puținii utilizatori pe care-i are urmăresc, cu preponderență, știri din internațional.

 

Impactul AI și machine learning asupra marketingului digital

Este o perspectivă aproape înfricoșătoare, dar dacă știi să folosești inteligent aceste tool-uri poți aduce plus valoare, atât în ceea ce privește rezultatele finale, cât și în optimizarea timpului petrecut în desfășurarea activităților recurente.

Iar dacă până acum câteva luni aș fi spus că niciun AI nu poate înlocui creativitatea umană, ultimele produse lansate pe piață în această industrie m-au făcut să-mi schimb părerea. AI-ul devine un instrument deosebit de puternic, însă, acesta trebuie exploatat tot de către specialiști, pentru a-l putea utiliza la capacitatea lui maximă. Așa că, suntem bucuroși de noutățile din piață și considerăm că echipa noastră are know-how-ul necesar pentru a folosi aceste tool-uri în beneficiul clienților de pretutindeni.

 

În trenul metaverse

Danco Vision a fost mereu în pas cu vremurile, dovadă fiind fapul că suntem deja în „trenul” Metaverse de mai bine de un an, prin platforma dancovision.io. Putem spune cu mândrie că am încheiat cu succes și câteva proiecte, pentru clienți ce activează la nivel internațional. Avem în plan să continuăm să ne întâlnim în Metaverse la ședințe, așa cum facem de aproape 12 luni, dar și să dezvoltăm propria noastră colecție de NFT-uri, care la momentul actual este work in progress.

 

Ce înseamnă o strategie de succes în 2023

Susțin în continuare că o abordare 360° este cea mai bună strategie pentru clienții noștri, întrucât putem avea overview asupra tuturor serviciilor și putem crea un mix eficient între canalele de promovare. Pe lângă acest aspect, contează mult targetarea și capacitatea brandurilor de a desfășura campanii dedicate diferitelor segmente de target. Cu alte cuvinte, să poată vorbi „pe limba” fiecărei generații, în special Gen Z căreia trebuie să îi acordăm mai multă atenție.
În plus, nu trebuie să uităm de analiza constantă a rezultatelor și adaptarea strategiei în funcție de evoluția pieței.

 

Ce citești. Ce asculți

Recunosc, nu sunt foarte disciplinată din acest punct de vedere. Îmi place să-mi iau multe dintre informații de la colegii care fac revista presei și vin cu noutăți din domeniile lor, pe lângă participările la evenimente de profil. Anul acesta am bifat la WeContent & Gpec. Citesc de asemenea, website-uri și bloguri de profil cum ar fi: Social Media Today, Ads of the World, The Keyword, Marketing Dive ori Behance.

Iar informația fresh vine de la CEO-ul nostru, Daniel Ionescu, care este o persoană avidă de informații noi din absolut toate domeniile. De la Tiktok până la documentare ample și discuții in cercuri cu preocupări multiple, Daniel reușește să extragă și să compileze toate aceste date, transformându-le în direcții și trenduri, pe care apoi le folosim în beneficiul clienților noștri. Așa că, ne bazăm pe capacitatea de sinteză și feeling-ul său și în 2023, pentru a completa această zonă.

 

3 tool-uri folosite frecvent

Google analytics, Trello și Analytics DigitalU. Acesta din urmă este soluția noastră custom, ce integrează toate platformelor clienților nostri, și care ne ajută în monitorizarea și analiza mai bună a rezultatelor.

 

Ce ți-ai propus pentru 2023

În 2023 îmi doresc să punem mai mult accent pe experiența utilizatorilor. Cu cât vom înțelege mai bine audiențele, cu atât vom reuși, ca agenții și oameni din spatele brandurilor, să răspundem corenspunzător nevoilor și așteptărilor lor, prin conținutul pe care îl livrăm. La finalul zilei, dincolo de trenduri, tool-uri și platforme, nu trebuie să uităm că ne adresăm unor persoane, cu gânduri, emoții și idei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related