Puneți oamenii pe primul loc, în fiecare zi, iar ei vor performa pe termen lung. Exploratist realizează o campanie Employer Branding 360 de grade pentru centrul financiar local al unei companii globale – SNC-Lavalin

Puneți oamenii pe primul loc, în fiecare zi, iar ei vor performa pe termen lung. Exploratist realizează o campanie Employer Branding 360 de grade pentru centrul financiar local al unei companii globale – SNC-Lavalin

Oamenii sunt pe primul loc. Astfel, companiile își amplifică acțiunile de employee experience, employer branding și EVP (employer value proposition) – devenite avantaje competitive cheie pentru angajatori de când veniturile financiare nu mai constituie principalul factor motivant pentru angajați.

Organizațiile caută să înțeleagă nevoile și dorințele oamenilor și să creeze pentru ei experiențe autentice și personalizate, menite să le trezească pasiunea și inspirația și să-i conecteze la cultura și misiunea organizației. De starea de bine a angajaților depinde performanța lor și a companiei.

„Acesta este un maraton, nu un sprint. Este un proces complex și de durată, dar cu rezultate pe termen lung. De aceea oamenii trebuie să fie pe primul loc, în fiecare zi - „People first. Everyday” – care este și credoul nostru, la Exploratist”, declară Silviu Andrei Petran, Managing Director, Exploratist, prima agenție locală de employee experience din România.

Cu o prezență de 11 ani în piața de comunicare și HR, Exploratist derulează proiecte de employee experience încă de dinainte de pandemie. Ca urmare a competiției dintre angajatori pentru cei mai buni candidați de pe piața muncii, anul acesta a generat o nevoie crescută de acțiuni de employee experience și employer branding din partea clienților săi - companii multinaționale și antreprenoriale locale și globale. Astfel, Exploratist se pregătește să încheie anul 2022 cu o dublare a portofoliului de proiecte de Employer Branding.

 

Acțiunile de employee experience, employer branding  și EVP se completează reciproc

Un proiect strategic de Employer Branding a fost derulat în parteneriat cu SNC-Lavalin’s Finance Shared Service Center din București, cu scopul de a crea imaginea de angajator a organizației pe plan local. SNC-Lavalin Finance Center este parte a unei companii care este un jucător internațional strategic în domeniul engineering și infrastructură. Organizația a centralizat  în România o parte din operațiunile sale din domeniul financiar, de la facturare și plăți până la contabilitate și alte procese specifice domeniului financiar. La acestea, se adaugă și servicii de suport IT.

Obiectivele specifice ale companiei sunt creșterea awareness-ului local al brandului, extinderea echipei, retenția colegilor valoroși și corelarea brandului cu promisiunea de angajator. Pentru a le îndeplini, Exploratist a propus o soluție integrată de employer branding, care a încorporat crearea brandului de angajator, a EVP-ului și a conceptul creativ aferent,  strategia de Digital Marketing și pagina web a organizației.

„Strategia de dezvoltare a oamenilor dintr-o organizație și strategia de business sunt conectate prin employee experience. EVP-ul alimentează și definește experiența angajaților companiei. Iar prin employer branding, compania se poziționează și își construiește imaginea de angajator. Viziunea holistică asupra acțiunilor de employee experience, a parcursului unui angajat în interiorul companiei, are un rol cheie. Elementele punctuale – training, comunicare internă, teambuilding, performance management etc. – trebuie să fie interconectate, să formeze un tot unitar.”, spune Mirela Tănase, Senior Partner Enterprise and Strategic Accounts, Exploratist.

 

EVP-ul – rezultanta unui ADN global și a unei culturi organizaționale locale

Proiectul a debutat cu o documentare in extenso, care a sintetizat și integrat misiunea și valorile globale ale clientului cu specificul local, urmărind să identifice și să distingă elementele definitorii de brand care aveau să stea la baza EVP-ului și a strategiei de comunicare externă a brandului de angajator.

Build connections. Drive results. este EVP-ul aflat la congruența dintre misiunea globală, identitatea ariei de Finance la nivel internațional, construită pe ideea de parteneriat, și cultura locală, bazată pe colaborare, comunicare și transparență.  

Pilonii brandului local de angajator au acoperit directii precum: flexibilitate, profesionalism, încredere, dezvoltarea carierei, spiritul de echipă și inovația.

„SNC-Lavalin Finance Shared Service Center este o organizație cu oameni deschiși, perseverenți, gata să se ajute între ei atunci când este nevoie. Team-work-ul este una dintre principalele noastre valori. De asemenea, prin profesia noastră de specialiști în domeniul financiar, contribuim la o misiune internațională ambițioasă, pentru că organizația globală creează proiecte de engineering în industrii strategice care susțin infrastructura și dezvoltarea multor țări din lume. Soluțiile dezvoltate sunt sustenabile, cu focus mult pe reducerea emisiilor de carbon, întrucât tot ceea ce facem se îndreaptă către un viitor mai bun pentru planetă și locuitorii acesteia. Și noi, cei din domeniul financiar, respectăm standardele înalte, promovăm profesionalismul și încrederea. De aceea, ne dorim alături de noi colegi cu aceleași valori și entuziasm”, menționează Mihai Boboc, Manager General SNC-Lavalin Finance Center.

EVP-ul a fost dublat de un concept creativ aliniat brandului internațional și declinat în mixul de tactici de comunicare. Pornind de la narativul declinat din EVP, a fost dezvoltată pagina de cariere locală, ca parte dintr-un proiect de redesign implementat la nivelul grupului.

 

Digital Marketing customizat pe grupul țintă vizat

Luând în calcul personas-urile creionate de organizație și profilele celor două categorii de public țintă vizat, 24 – 34 de ani pentru roluri de entry level și între 35 – 44 de ani pentru roluri mid-senior, strategia de Digital Marketing a propus o abordare autentică, cu conținut publicat sistematic,  concentrat pe elemente reprezentative din viața organizației la job și dincolo de job.

Acțiunile în online au urmărit întru totul etapele procesului de recrutare: captarea atenției – conectarea cu audiența, atragerea candidaților în zona job-urilor și candidatura propriu-zisă.

Proiectul implementat alături de SNC-Lavalin ne-a oferit ocazia să gândim strategic și creativ în același timp, ținând cont de particularitățile multiple ale organizației. Employer Branding-ul se află la convergența dintre brandul comercial și candidați  și reflectă promisiunea pe care organizația o face angajaților săi, actuali și viitori. Succesul inițiativelor  în această zonă ține de activarea unui plan de comunicare atât în intern cât și în extern.  Acest proiect ne-a oferit posibilitatea de a construi un conținut relevant atât pentru companie, cât și pentru angajații săi”, concluzionează Mirela Tănase, Senior Partner Enterprise and Strategic Accounts, Exploratist.

 

Tips & Tricks de la Exploratist

În cazul companiilor internaționale, este important ca misiunea companiei să fie tradusă printr-un EVP rafinat la specificul pieței locale, care să fie ușor de înțeles de candidați și să fie reprezentativ pentru angajați și cultura organizațională. Acest principiu se aplică și celorlalte demersuri de comunicare din cadrul companiei.

Prin acțiunile de employee experience și employer branding, companiile se adresează oamenilor, prin urmare comunicarea e bine să fie informală, umană.

Pagina de cariere a companiei consolidează demersurile de employer branding. Astfel, este important ca aceasta să fie actualizată constant, pentru a reflecta acțiunile de comunicare aferente procesului.

 

Rezultatele proiectului:

  • Poziționare nouă ca brand de angajator local
  • EVP și story line tripartit, ce reflectă cultura companiei globale de engineering, identitatea internațională a diviziei financiare și cultura companiei locale
  • Conținut relevant din două perspective: companie și candidat
  • Vibe nou de comunicare în recrutare: instrumente și conținut fresh (vizual și mesaje), cu o abordare 360 de grade

 

Echipa de proiect:

SNC-Lavalin
Mihalea Pană, Talent Acquisition Lead, Global Operations – Europe, SNC-Lavalin
Raluca Bușilă, Employer Branding Specialist, SNC-Lavalin
Delyana Kirilova, Senior Director - Financial Shared Services and Finance Transformation, SNC-Lavalin
Martin Valois, Senior Advisor, Communication & CMSPF Project, SNC-Lavalin

Exploratist
Mirela Tănase, Senior Parter Enterprise & Strategic Accounts
Corina Ilie, Senior Partner Product & Innovation
Ana-Ilinca Macri, Senior Consultant
Silviu Andrei Petran, Managing Director
Emanuel Olteanu, Digital Marketing Specialist

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related