Cum câștigă același brand din România două premii la Euro Effie: Tazz pune pe masă o viziune curajoasă și relevanță, Jam Session aduce garnitura de gândire laterală și entertainment

Cum câștigă același brand din România două premii la Euro Effie: Tazz pune pe masă o viziune curajoasă și relevanță, Jam Session aduce garnitura de gândire laterală și entertainment

La ediția din acest an a Euro Effie, Tazz și agenția sa de brand, Jam Session Agency, au obținut împreună două premii: un Silver în categoria „Best of Europe, Brand Experience” pentru campania „Când Chefii jurizează, Tazz livrează” (ex-aequo cu Tatra Banka/THIS IS LOCCO, din Slovacia) și un Bronze în categoria „Best of Europe, Media Strategy & Idea”, pentru „Când pofta dictează, Tazz livrează”. Pentru categoria Brand Experience nu a fost acordat niciun Gold.

 

Începând din 1996, festivalul de advertising Euro Effie recunoaște cele mai eficiente campanii de comunicare realizate în toată Europa, din punctul de vedere al performanței acestora în ceea ce privește indicatori precum notorietatea, cifrele de vânzări, comportamentul de consum sau alte date relevante.

„O bucurie. Asta am simțit cu toții ca echipă de când am început să meșterim la brandul Tazz.

Sunt mai puțin de doi ani de când am lansat brandul Tazz împreună cu prietenii noștri de la Jam și e extrem de motivant să continuăm să facem lucrurile cu ADN-ul local care ne caracterizează. Cele două premii de la Euro Effie sunt o încununare a încrederii, respectului, muncii și mai ales a faptului că am ales să fim autentici unii cu alții, intern, față de oamenii din agenție și față de clienți”, spune Răzvan Acsente, Chief Marketing Officer Tazz.

Tazz-Jam este un parteneriat foarte stimulant pentru construirea unui brand regional inovator. Ne provocăm unii pe alții (de multe ori proactiv) să găsim cele mai provocatoare idei. Fiecare campanie e un meci de echipă și nu ne este frică să ne atragem atenția unii altora când pornim de la prezumții greșite, dar nici nu ne este frică să dăm 200% când ne-am așezat pe ideea în care credem toți”, spune Valentin Suciu, CCO Jam Session Agency.

 

Când creativitatea dictează, agenția livrează

În ultimii doi ani, Tazz a dezvoltat și a implementat alături de Jam Session, agenția sa de brand, o strategie amplă de comunicare, din care se detașează o serie de proiecte de conținut cum sunt campaniile „Când pofta dictează, Tazz livrează” și „Când Chefii jurizează, Tazz livrează”.

Dacă prima dintre acestea este centrată pe un spot video ce arată, într-un mixaj creativ de clip muzical și mafia story, ce poate face Tazz pentru a satisface poftele diverse de mâncare ale românilor, a doua a exploatat o oportunitate de asociere, oferindu-le telespectatorilor show-ului „Chefi la cuțite” ocazia de a comanda la ei acasă meniurile din seara marii finale.

 

Content is STILL king

Ca și alte campanii semnate de Jam Session pentru clienți din același grup, strategia și execuțiile pentru Tazz încalcă deliberat și frecvent așteptările și granițele mediului de comunicare: spoturi video aproape ca niște short-uri, mixaje inedite din punct de vedere tematic (un spot mai vechi pentru Tazz îi aduce împreună pe Adrian Despot, Killa Fonic, Ovidiu Lipan „Țăndărică” și... Adi de la Vâlcea) și care amestecă diverse stilistici vizuale și aluzii culturale care la prima vedere par... din alt film. Cea mai recentă campanie pune pe masă, printr-o colaborare explozivă dintre Delia și Despot, o temă care generează controverse în societatea românească: locul tău este în bucătărie (doar) când vrei tu să fie.

 

Spoturile realizate de Jam Session pentru Tazz sunt recognoscibile imediat, grație montajului rapid, unghiurilor de filmare, (mono)cromaticii și personajelor recurente din story – cum sunt chef Sorin Bontea sau Adrian Despot. Cumva însă, totul se leagă organic, ca într-un film de frații Coen; amprenta creativă este inconfundabilă.

Aceste execuții curajoase, ca și altele de același gen realizate de agenție – ca de pildă treasure hunt-ul de Black Friday derulat de eMAG pe propriul site, pentru cumpărătorii curioși – nu ar fi putut fi posibile, spun creativii Jam Session, fără încrederea reciprocă și cooperarea cu echipele clienților, care au dat undă verde utilizării într-o campanie de disruptive marketing a celui mai prețios asset al companiei – respectiv platforma sa online.

 

Ce spun oamenii din echipa câștigătoare:

„Nu vrem advertising clasic. Când pleci cu acest mindset la drum și adaugi la rețetă o doză solidă de know-how și nebunie din partea agenției, plus un parteneriat foarte deschis și apropiat, rezultatele nu întârzie să apară. În acești ani în care am lucrat împreună, ne-am challenge-uit constant unii pe ceilalți și am făcut proiecte și campanii care păreau imposibile la început, dar care au avut un impact real în business și brand. Premiile Euro Effie vin să ne reconfirme că, împreună, am împins niște limite și că putem face performanță fiind creativi și diferiți”, spune Cristina Sauciuc, Head of Brand and Communications Tazz.

„Dacă ar fi să aleg două cuvinte care să sintetizeze tot ce am reușit să construim în parteneriatul Tazz - Jam Session Agency, aș spune încredere și pasiune. Cu fiecare campanie am încercat să aducem ceva nou și relevant pentru userii Tazz, în special, dar și pentru duo-ul agenție-client, iar faptul că două dintre campaniile lucrate pentru Tazz au obținut premii la Euro Effie nu face decât să ne bucure și să ne motiveze și mai mult pentru următoarele campanii”, spune Emi Chițu, Account Manager Jam Session Agency.

„Împreună cu Jam dărâmăm vechi, dar înrădăcinate stereotipuri «client - agenție», iar acest lucru se vede end-to-end: din momentul în care ne așezăm la masă pentru o idee/strategie, implementare, serie de feedbackuri (pe care, cu respect, nu ne e jenă să îl dăm de nicio parte), execuție, implementare, rezultate, premii.

Practic, nu avem doar un scop comun, de a ține Tazz cât mai prezent în mintea consumatorului asaltat de mesaje, ci și de a ne crea un mediu propice & sănătos pentru a face asta. Și, cine știe, poate reușim, prin puterea propriului exemplu, să influențăm și alte «case»”, explică Anca Nelersa, Head of Campaigns & Creative lab Tazz.

Încă de la început, Tazz și-a propus să schimbe standardele de comunicare ale categoriei printr-o abordare neconvențională și îndrăzneață, care nu doar să atragă atenția, ci și să aducă rezultate la fel de rapide.

Dacă prima campanie de comunicare integrată «Când pofta dictează, Tazz livrează» și activări precum proiectul special cu «Chefi la cuțite» «Când Chefii jurizează, Tazz livrează» ne-au adus într-un timp foarte scurt din poziția de underdog în lumina reflectoarelor, acum ne confruntăm cu așteptări și mai mari, ceea ce ne provoacă să inovăm și să ne continuăm creșterea într-un mod cel puțin la fel de accelerat. Ambiția este împărțită în mod egal în duo-ul agenție-client, așa că privim aceste premii ca pe o încurajare și un imbold spre viitoare campanii cel puțin la fel de curajoase”, completează Oana Oprea, Head of Digital Planning Jam Session Agency.

„Aș lucra la seria «Tazz livrează» ca la «Tânăr și neliniștit» – ani de-a rândul. A fost prea frumos și adevărat în același timp, datorită colegilor și prietenilor de la Tazz cu care am format o relație extrem de rară și de valoroasă. Premiile de la Euro Effie sunt rezultatul multor momente de tipul «hai să vedem ce zic și ei» venite din ambele părți, care întorc mereu un input coerent și productiv. Sigur, puse cap la cap cu o strategie și o creație care au visat și au pictat curajos la ambele campanii. «Când pofta dictează…» și «Când chefii jurizează…» sunt două proiecte de manual pentru categoriile lor și n-aș putea fi mai mândru de recunoașterea pe care au primit-o și în țară, și în afara acesteia”, afirmă Luca Costea, copywriter Jam Session Agency.

Tazz a luat naștere în 2020, prin transformarea platformei de comenzi la domiciliu de mâncare gătită EuCeMănânc într-un serviciu de livrare a unui portofoliu larg de produse, inclusiv alimentare și de larg consum, cu livrare în maximum o oră.

Schimbarea a însemnat mai mult decât un rebranding, portofoliul de produse disponibil clienților fiind semnificativ lărgit; astfel, Tazz a devenit o soluție integrată pentru livrare ultra-rapidă de mâncare gătită, alimente, bunuri de larg consum, medicamente, flori, cărți, articole sportive, produse de îngrijire personală și înfrumusețare și multe altele, din ofertele eMAG și ale altor retaileri, farmacii, magazine specializate etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related