[De urmărit] Dana Rogojan: Ne-am dorit să creăm un loc în care să se poată discuta limpede și fără temeri despre carențele gramaticale

[De urmărit] Dana Rogojan: Ne-am dorit să creăm un loc în care să se poată discuta limpede și fără temeri despre carențele gramaticale

Mersi sau merci? Face sau are sens? Și, că tot se apropie Crăciunul, cântăm o colindă sau un colind? E bine dacă știi răspunsurile, dar e în regulă și să cauți lămuriri. Le găsești, alături de multe alte clipuri explicative, pe pagina creată de Dana Rogojan, o profesoară care și-a dorit să treacă dincolo de zidurile clasei clasice.

Gramaticademarti este un loc unde regulile gramaticale sunt explicate cu un limbaj natural și fără pretenții de la public. Primează calitatea conținutului, spune Dana Rogojan, însă și estetica paginii, de care se îngrijește Eliza Sacaciu. Pagina a crescut organic, ceea ce arată că există o nevoie de educare în domeniu și că oamenii sunt dornici să primească informația prezentată într-un mod prietenos.

Pe lângă gramatică, pe pagină găsești și recomandări de lectură, citate care dau de gândit sau informații despre cursuri și ateliere. Este o resursă utilă pentru cei care acum învață, dar și pentru cei care poate au uitat. Urmăriți și citiți mai jos povestea din spatele gramaticii.

 

O altă față a profesorului

Pe scurt, eu sunt Dana și sunt pasionată de teaching - folosesc voit termenul în limba engleză deoarece am descoperit această pasiune ca urmare a studierii autorilor străini prin a căror scrieri (cărți, manuale, ghiduri etc) am descoperit o altă față a profesorului, mult diferită de ceea ce se găsește la ora actuală scris în limba română despre a fi profesor și, implicit, despre actul de a-i învăța pe alții. Iubesc să lucrez alături de copii, să fiu parte a întrebărilor și mirării lor în fața vieții, lumii, universului și a lor înșiși. Citesc și scriu pentru mine, pentru minte și pentru suflet.

 

Începuturile contului @gramaticademarti

Contul de Instagram - dacă e să dau un răspuns calendaristic - a fost deschis în 2019. Prima postare, despre tempestă, a luat ființă în 26 noiembrie 2019. Acum, dacă mă gândesc la acea primă postare, nu știu dacă a fost chiar întâmplătoare.

Dacă lăsăm la o parte data calendaristică, contul s-a născut într-o perioadă în care voiam să trec dincolo de zidurile clasei. Pe atunci eram profesor într-o clasă clasică. Începutul, ca orice început, a fost anevoios. Pe TikTok însă am început să postăm mult mai târziu și a fost o adevărată surpriză pentru mine. Am postat la insistențele surorii mele - Eliza Sacaciu, graphic designer (@thesame_eliqry) -, care mă ajută cu tot ceea ce înseamnă estetică pe pagină. În prima zi, contul de TikTok a adunat peste 3000 de urmăritori.


Foto: Eliza Sacaciu

 

Evoluție

Evoluția paginilor a fost diferită, pentru că, implicit, nevoile utilizatorilor celor două pagini sunt diferite. Prin urmare, interacțiunea livrată trebuia musai să fie diferită. TikTok e un fel de curte a școlii, unde te poți prosti, râde și poți și învăța câte ceva de acolo. Instagram e un amfiteatru, o sală cu o scenă de unde se livrează conținutul. Afli mai târziu dacă spectacolul a fost bun sau nu. De la o vreme am renunțat să mai postăm pe TikTok și ne-am concentrat exclusiv pe crearea de conținut pentru Instagram.

 

Cum arată contul și de ce

Pentru că iubim cuvântul și frumosul, am încercat să avem o pagină armonioasă estetic, să ne facă plăcere să o construim. Evident, primează conținutul cu tematică gramaticală, dar mai adăugăm câte un citat sau o listă cu sugestii de lectură. Cititul face bine mereu și dezvoltă capacitatea de a gândi cu propria minte. Încercăm să postăm săptămânal cel puțin o postare în feed, dar avem interacțiune în story aproape zilnic. Atelierele pe care le facem, precum și taberele de vară, sunt alte activități pe care le prezentăm pe pagina noastră. Regula de bază este perseverența. Desigur, adaugă loialitatea și ai deja un pachet întreg.

 

Imaginea

Nu am premeditat nimic. Ne-am dorit o pagină de gramatică prin care să fim noi. Să putem să oferim informația fără nicio pretenție a cunoașterii de la cei cărora ne adresăm. Un loc în care să se poată discuta limpede și fără temeri despre carențele gramaticale. Spuneam mai sus despre loialitate. În acest fel am înțeles noi că trebuie să fie și așa am făcut.

 

Numărul de followers

Cred că cel mai onest răspuns ar fi că am ajuns la acest număr de followers muncind. Fiecare postare și fiecare story sunt cărămizi care contribuie la creșterea paginii. Interacțiunea și modul de raportare la urmăritorii paginii sunt foarte importante.

 

Cum v-a schimbat comunitatea

Cred că de la o anumită vârstă schimbarea survine mai greu, dar e drept că fiecare experiență ne îmbogățește, ne sculptează într-o formă sau alta. Am învățat că oamenii mari sunt și ei copii, dar au uitat asta. Acesta este punctul din care începe mereu o discuție. Apoi, îmi doresc ca și eu să pot schimba în vreun fel dinamica din amfiteatru. Vedem cum și ce. :)

 

Promovare

Nu facem nimic special. Tot ce vedeți pe pagina noastră a fost construit în mod organic. Încercăm să adăugăm valoare și originalitate în fiecare acțiune și produs pe care le aducem în fața urmăritorilor noștri. Livrăm conținutul pe care noi la rândul nostru ne-am dori să-l putem consuma. Ebookul nostru despre virgulă, Eu unde pun virgula, nu este doar o înșiruire de reguli, ci mai degrabă un fel de scrisoare în care explic pe înțeles ce și cum, încercând să reduc la minimum limbajul de specialitate. Eliza a făcut cele mai frumoase ilustrații care ar fi putut să însoțească un astfel de text. Avem și o variantă audio pentru cei care sunt mereu pe drumuri și nu reușesc să citească.

 

Postări populare

Cel mai apreciat material de pe pagina noastră este un clip intitulat 3 cuvinte care nu există în limba română și care are peste un milion de vizualizări și mai mult de 19k de aprecieri. Doar postarea eu însumi sau eu însămi? ne-a adus peste 20k de activități în profil și peste 14k de urmăritori.

 

Ce vă aduce prezența pe social media

Prezența în online ne-a conectat cu alte persoane interesante de educație. Așa am cunoscut oameni cu care am legat prietenii, am dezvoltat proiecte și posibil să fi reușit să fi conturat și câteva visuri. Sper ca într-o zi să putem contribui și la îndeplinirea măcar a unui singur vis.

 

Lecții

Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o până acum este că trebuie să fiu onestă cu mine însămi înainte de a fi cu ceilalți. Apoi, cum spuneam mai sus, Instagram e doar o scenă. Nu e viața adevărată. Instagram e real doar în limitele impuse de acea scenă. Utilizatorii, sau mai degrabă ar trebui să zic consumatorii, trebuie să înțeleagă acest aspect. Dacă ar fi să o iau de la capăt, nu cred că aș schimba ceva. M-am bucurat de fiecare pas făcut, de fiecare lecție învățată așa cum se bucură o mamă de primii pași ai copilului ei. Ar schimba ea acei primi pași șovăielnici pentru cursa de viteză de la șapte ani?

 

Ce vă place la Instagram

Instagram e o unealtă eficientă, care-ți permite să-ți prezinți conținutul în forme diverse. Scris, fotografie, video plus imaginație și poți să creezi lumi multiple. E adevărat că întotdeauna una dintre aceste componente va ocupa, la un moment dat, locul întâi. Acesta ar putea fi un dezavantaj pentru cei care, să zicem, nu sunt prieteni cu toate cele trei forme de conținut. Creatorul trebuie să înțeleagă cum trebuie să prezinte informația în funcție de acest aspect și în funcție de tipul de urmăritori pe care îi are. Îmi place că nu trebuie să faci studii de caz pentru a afla acest lucru. Instagram îți oferă toate datele de care ai nevoie. Trebuie doar să verifici statisticile și, pe lângă asta, să ceri opiniile urmăritorilor tăi.

Am menționat mai la început că nu mai postăm de ceva vreme pe TikTok. Dar nici nu consumăm TikTok. Pur și simplu nu ne-am regăsit acolo. Din punctul meu de vedere, TikTok e cea mai cronofagă platformă. Mă refer aici din perspectiva consumatorului. În ceea ce privește creatorul de conținut, TikTok oferă o paletă largă de clienți.

 

Branded content

Colaborările noastre sunt circumscrise educației - cu tot ce poate însemna termenul a educa. Colaboratorul nostru trebuie să dea dovadă de integritatea și onestitate. Desigur, apoi, analizăm folosul pe care urmăritorii noștri l-ar putea avea din această colaborare. Asta în cazul în care colaborarea este una publică, în sensul că Instagram este utilizat ca suport pentru acest lucru.

 

Recomandări

Mi-e greu să-ți răspund la această întrebare. Asta pentru că ar trebui să-ți fac o listă. Dar voi menționa un singur cont, care mă inspiră în crearea de conținut pentru pagina noastră: Ms. Carolina.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related