[People of the Samsungverse] Oana Mîță: Atâta vreme cât ne menținem curioși, vom găsi mereu resurse pentru inspirație și motivație

[People of the Samsungverse] Oana Mîță: Atâta vreme cât ne menținem curioși, vom găsi mereu resurse pentru inspirație și motivație

Campanii politice, industria berii, tehnologie, design, artă, frumos. Oana Mîță, MX Campaign & Category Coordinator Samsung, e mereu deschisă la a încerca experiențe noi și oportunități creative de comunicare. Cea mai importantă e curiozitatea, crede ea - și în parcursul profesional și în dezvoltarea personală. Descoperirile de orice fel antrenează cel mai bine motivația și inspirația. 

Întotdeauna mi-a plăcut să creez, să mă joc și să descopăr lucruri noi așa că, de-a lungul vieții, am avut tot felul de pasiuni care mi-au permis să îmi manifest latura creativă. Am trecut de la pictură, sculptură, design de bijuterii, design floral, la design de interior ca la final să îmi petrec o lună la Institutul de Design din Florența (FIDI), unde am învățat design de mobilă, povestește Oana. 

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație și pasiunile lor, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă și perspectiva asupra domeniului pe care l-au ales.

În rândurile următoare, povestim cu Oana despre etapele cele mai importante din cariera ei, preocuparea pentru frumos, proiectele în care s-a implicat și provocările domeniului în care lucrează. 

 

Bio pe scurt

Salut, sunt Oana, m-am născut in Bârlad însă pot spune că aproape jumătate din viață mi-am petrecut-o în București.

Mi-am început cariera în publicitatea în 2007. După 2 ani în care am implementat campanii politice, în restul carierei mele am jonglat între categoria de bere și cea de tehnologie. Ambele industrii mi-au marcat dezvoltarea profesională. Dacă din prima am învățat importanța strategiei și a planului pe termen lung, în tehnologie am completat cu importanța inovației și căutarea constantă a unor lucruri noi. E întotdeauna o provocare să lucrezi pentru un produs de tehnologie pentru că are nevoie de o comunicare la fel de inovativă ca el - de la experiențe până la canale și tehnologiile care nu au mai fost folosite de alții, pe care trebuie să le descoperim sau să le inventăm noi.

 

Pasiunile tale (dincolo de muncă)

Întotdeauna mi-a plăcut sa creez, sa mă joc si sa descopăr lucruri noi așa că, de-a lungul vieții, am avut tot felul de pasiuni care mi-au satisfăcut latura creativă. Este un sentiment foarte plăcut să te lași în voia imaginației, să renunți la reguli și să te bucuri ca un copil mic de rezultat. Savurez tot procesul si îmi dă multa energie - de la căutarea inspirației, pana la schițe, selecție materiale și implementare, totul este mereu nou și fascinant.

Am trecut prin mai multe etape. Unele pasiuni au fost doar la nivel de hobby, pe altele le-am cultivat până a strudia alături de specialiști. Am trecut de la pictura, sculptură, design de bijuterii, design floral, la design interior ca la final să îmi petrec o lună la Institutul de Design din Florența (FIDI) si sa învăț să fac design de mobilă. A fost o experiență inedita să dezvolt produse de la 0 sub coordonarea unor designeri de renume din Italia, să văd procesul de fabricație și să interacționez cu alți colegi din întreaga lume.

Sunt mereu în căutarea unor noi modalități de a-mi manifesta energia creatoare și, de aceea, abia aștept să descopăr noi pasiuni în viitor.

 

Resurse de motivație & inspirație

Atâta vreme cât ne menținem curioși, vom găsi mereu resurse pentru inspirație și motivație. De aceea, mă străduiesc să îmi păstrez mereu curiozitatea aprinsă și să descopăr frumosul în orice lucru, oricât de cotidian. Fie că e vorba de o simplă plimbare prin parc dimineața cu Ayrton, cățelul meu, de o călătorie, o melodie sau un proiect nou, încerc să găsesc mereu resurse de inspirație.

 

Relația dintre job & timp liber

Sunt pasionată de ceea ce fac, fiind unul dintre oamenii care lucrează într-un domeniu care se pliază foarte bine pe nevoia mea de creativitate și inovație. Însă, la fel ca mulți dintre noi, am învățat în timp să găsesc echilibrul între viața personală și cea profesională. Multă vreme balanța a înclinat către job, fie pentru că îmi doream cu ardoare să mă afirm, fie pentru că eram atât de entuziasmată de proiectele noi încât nu reușeam să mă desprind.

Între timp, am învățat că, pe termen lung, acest echilibru este foarte important, că ne oferă răgaz și resurse pentru a tine pasul cu ritmul alert de zi cu zi.

 

Povestea ta la Samsung

Povestea mea in Samsung a început acum 4 ani, după foarte mulți ani in agenție si o scurtă oprire la Staropramen, în postura de client.
 
M-am angajat în decembrie, fix înainte de Sărbători și asta mi-a oferit ocazia ideală să îmi cunosc colegii într-o perioadă mai relaxată. Pentru mine, echipa este extrem de importanta și a fost o surpriza foarte plăcută să facem click instant și, în numai o săptămâna, să simt că deja fac parte din ea. Vibe-ul glumeț și faptul că, indiferent de situație, ne susținem unii pe alții mi-au dat încrederea ca am făcut o alegere bună.

Încă dinainte să vin in Samsung, avusesem ocazia să lucrez pentru mai multi clienți din zona de tehnologie și știam ca e un domeniu dinamic, în permanentă mișcare. Este și unul dintre motivele pentru care îmi și place. Ce am descoperit însă la Samsung a fost și ce înseamnă să lucrezi pe un brand global care, an de an, lansează produse noi. Este o experiență cu totul aparte să faci parte din acest proces și să îți dai seama de amploarea lui. De la prezentarea primelor informații despre produs, a planului global de lansare și până la pregătirea strategiei locale, implementarea și evaluarea ei, lucrul în echipă, sincronizarea și viteza de reacție sunt esențiale.

În echipa Samsung, rolul meu este acela de a coordona lansările de produse din cadrul categoriei de MX (Mobile eXperience) și sunt implicată în proces din momentul strategiei până la implementare și evaluare. Acest lucru presupune coordonarea echipelor interne dar și a colegilor noștri din agențiile cu care lucram.

 

Proiecte interesante

La Samsung, încercăm în permanență să fim prezenți în comunitățile și pe platformele pe care le utilizează clienții noștri, oferindu-le în același timp campanii relevante local. Așa au luat naștere foarte multe proiecte frumoase și creative, dintre care aș vrea să enumăr:

  • #AllOut by Samsung - o platformă de comunicare ce salută stilul de viață creativ și efervescent al tinerilor din Generația Z, cu focus pe pasiunile lor (content creation, muzica, gaming)
  • 22epicNights- primul album muzical curatoriat de un brand de tehnologie și produs de artiști Gen Z, în colaborare cu DeMoga Music.
  • MakeNightsEpic - o campanie care a provocat tinerii să surprindă cele mai epice experințe pe care le trăiesc pe timp de noapte.
  • Colectiile de fashion inspirate de telefoanele noastre pliabile: Pret-a-Zflip, Unfold the styleZ (în parteneriat cu Fashion Days) sau The Unfold Collection în parteneriat cu Laura Olaru sunt doar începutul.

 

Echipa 

Unul dintre lucrurile care mă leagă de Samsung este echipa. Am descoperit mulți oameni interesanți, foarte buni profesioniști, pe care îi admir si de la care învăț in fiecare zi ceva nou. Lucrăm foarte bine împreună, ne sprijinim unii pe alții si, nu în ultimul rând, nu uităm să râdem. 

 

Partea cea mai frumoasă în munca ta

Cred că cele mai interesante aspecte din munca mea sunt că nicio zi nu seamănă cu alta și că am oportunitatea de a mă implica în proiecte extrem de diverse. Îmi place că astăzi mă ocup de o lansare de produs, mâine discutăm despre o melodie de pe albumul 22EpicNights.

În altă zi creăm o colecție de accesorii inspirată de telefone sau facem research pentru o nouă platformă în care să construim experiențe inedite pentru consumatori. Este fascinant să ai posibilitatea să treci prin atât de multe tipuri de proiecte care îți oferă noi perspective și îți testează mereu limitele creativității.

Suntem parte dintr-o industrie în permanentă schimbare așa că de multe ori trebuie să fii pregătit nu doar să jonglezi cu mai multe proiecte în același timp, ci să și apelezi la planul B sau planul C atunci când apare o schimbare pe ultima sută de metri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related