Un nou angajat trebuie să se simtă valoros și apreciat încă din prima zi. Calitatea experienței angajatului în companie, în toate etapele sale, determină în mod hotărâtor performanțele acestuia, retenția, precum și loialitatea sa față de organizație, chiar și ulterior schimbării jobului. Astfel, de la primul contact cu compania, experiența angajatului trebuie să fie plăcută și memorabilă.
„Un proces de onboarding de succes reflectă filosofia, angajamentele și așteptările exprimate în strategia de employer branding. Acesta susține promisiunea pe care brandul de angajator o face în anunțul de recrutare. Onboarding-ul alimentează prima impresie a noului angajat cu privire la cultura companiei, la calitatea relațiilor interumane în echipe, la complexitatea și coerența sistemelor de lucru și la posibilitățile reale de dezvoltare pe care acesta le are”, declară Mirela Tănase, Senior Parter Enterprise & Strategic Accounts, Exploratist.
Un proces de onboarding de calitate îl onorează pe angajat inclusiv ca om, nu doar ca resursă umană
Exploratist a creat, pentru unul din clienții săi cu prezență globală, din industria fintech, un proces de onboarding inovator, care îmbină elementele fizice cu cele digitale și este construit pe principiul Always Connected!
„Clientul nostru activează într-o industrie dinamică, în care diversitatea, expertiza, tehnologia de ultimă oră, inovația, munca asiduă și perseverența joacă un rol vital. A trebuit să construim un proces de onboarding unitar care să onoreze diversitatea prin abordare personalizată și incluziune, să facă legătura dintre scopurile noilor angajați și obiectivele organizației și să facă dovada contribuției pe care angajații o au prin munca lor”, declară Laura Roșianu, Growth Manager, Exploratist.
A rezultat un proces de onboarding dinamic și creativ ce gravitează în jurul noului angajat și este axat pe crearea și consolidarea constantă a legăturilor angajatului cu compania, cu colegii săi, cu procesele și instrumentele ce îi sunt necesare, astfel încât acesta să se simtă văzut, ascultat, informat și valorizat atât ca angajat, cât și ca om, și să beneficieze de cele mai bune condiții pentru a performa.
Ne-am concentrat asupra fiecărui moment care contează din procesul de onboarding, atenți să asigurăm coerența totală a tuturor etapelor de employee experience și a instrumentelor aferente, astfel încât fiecare dintre acestea să reconfirme autenticitatea și calitatea experienței angajatului”, continuă Laura Roșianu.
Calitatea procesului de onboarding Always Connected!, dezvoltat de Exploratist, a fost recunoscută prin nominalizarea pentru premiul conferinței internaționale Onboard Amsterdam 2022, alături de KPMG, NNE, Capgemini.
„Ne-a bucurat mult nominalizarea pentru premiul Conferinței Onboard Amsterdam 2022 - care a fost o adevărată experiență și un exemplu de onboarding în sine! Numărul mare de specialiști prezenți acolo a asigurat un schimb de expertiză foarte efervescent!
S-a discutat mult despre elementele unui proces de onboarding de calitate – de la încredere, rolul leadershipului și conexiunea personală cu angajatul până la combinarea elementelor digitale cu cele fizice, rolul preboarding-ului și cultivarea unei relații pe termen lung cu angajatul. A fost o foarte valoroasă experiență de networking și învățare! declară Silviu Andrei Petran, Managing Director, Exploratist, prima agenție locală de employee experience din România.
Un proces de onboarding de calitate satisface nevoile psihologice ale angajaților, pentru ca aceștia să-și poată accesa și concentra toate resursele pentru a produce rezultate excepționale. Atunci se poate spune că onboardingul a fost de impact și de succes.
Câteva statistici de onboarding interesante
Numai 12% dintre angajați consideră că organizația lor dispune de un proces de onboarding de calitate, conform unui studiu Gallup.
Conform Appical, fluctuația de personal este de 3 ori mai mare atunci când procesul de onboarding este manual comparativ cu situațiile în care procesul de onboarding este digital.
În organizațiile cu procese de onboarding de înaltă calitate retenția noilor angajați crește cu 82%, iar productivitatea crește cu 70%.
Probabilitatea ca angajații să rămână în organizație timp de cel puțin 3 ani este cu 69% mai mare în atunci când aceștia beneficiază de un proces de onboarding structurat.
Costurile de angajare pot fi de 3 ori mai mari decât costurile procesului de onboarding.
Tips & tricks din partea Exploratist
1. Este important să existe o structură generică a procesului de onboarding, valabilă la nivelul întregii companii, pentru ca toți noii angajați să înțeleagă „regulile jocului” și cultura organizațională prin aceleași instrumente. Această structură poate fi apoi adaptată fiecărui departament în parte.
2. Esența procesului de onboarding este experiența angajatului – employee experience.
3. Procesul de onboarding nu trebuie să fie stufos, încărcat, impersonal, ci uman, personal, accesibil, lejer, jucăuș, să fie o adevărată călătorie de explorare a noului context organizațional.
4. Detaliile fac diferența, în special în ceea ce privește primele interacțiuni cu noul coleg.
5. Procesul de onboarding trebuie să reflecte ADN-ul organizației, să fie aliniat valorilor acesteia și să seteze doarte clar așteptările și ritmul pentru colaborarea ce urmează.
6. Procesul de onboarding este un organism viu, care trebuie să țină pasul cu modificările din interiorul organizației și de pe piața muncii. Prin urmare, acesta trebuie să fie ajustat și îmbunătățit cel puțin o dată pe an.
Echipa de proiect
Exploratist
Laura Roșianu, Growth Manager
Mirela Tănase, Senior Parter Enterprise & Strategic Accounts
Silviu Andrei Petran, Managing Director