Ce e poate mai intens decât city breakul pe care îl aștepți de atâta timp?
Distracția să-l faci să se întâmple, bineînțeles.
Cine nu a trecut prin febra organizării unui city break sau chiar a unui concediu cu prietenii? Cu toate solicitările, îndoielile, revenirile, amânările și toate cele. Cu prietenul care vrea musai ceva, cel care este mereu neatent, cel care este prea pedant sau prea implicat. Cu întârziații și ocupații? Cu distrații sau entuziaștii?
Vola.ro și SCREEN NATIVE îți cunosc prietenii și i-au pus împreună în primul serial video pe care brandul l-a dezvoltat pentru YouTube. Serialul Flying Friends. Opt episode care surprind aventurile grupului călător care se pregătește pentru un city break la Amsterdam.
Fiecare dintre noi o să ne recunoaștem imediat în situațiile din serial, o să identificăm imediat cel puțin un membru din grupul nostru de prieteni în febra pregătirilor. Știm prin ce trecem de fiecare dată când se pregătește o ieșire cu gașca extinsă și nu putem decât să privim cu îngăduință prin ce trece Karmi.
Karmi? Șefa de trib, organizatoarea grupului de când ne știm. Cea care are răbdare, care știe tot, de la cum să ne așeze în avion, cum să ne apese butoanele fiecăruia, până la cum să pună problema când trebuie să obțină un rezultat.
Ceilalți prieteni sunt tot atâtea universuri interesante, personaje construite în jurul unor caracteristici în care ne regăsim ușor și pe care îi trăim în timp ce îi urmărim. E posibil să te recunoști în Mike, pentru care viața este o continuă petrecere, sau în Ofelia care trăiește în universurile paralele ale Instagramului și bifarii locurilor populare la fiecare vizită. O veți îndrăgi instantaneu pe Stela care, de atâta treabă la birou, nu înțelege unde și de ce pleacă sau pe Horică, ușor panicat și interesat de detalii, mai mult sau mai puțin importante.
Acesta este primul serial video atât pentru Vola.ro cât și pentru SCREEN NATIVE. Și, principala provocare atunci când pui împreună atâtea personaje este să reușești să le individualizezi și să le menții coerente și consistente în fiecare episod. Practic, să poți recunoaște personajul la fiecare replică, în orice context.
“Credem că ne-a reușit foarte bine să punem împreună atâția oameni diferiți și simțim că felul în care i-am construit ne oferă o premiză solidă de declinare și dezvoltare pe viitor. Chimia dintre personaje și alegerea unor actori foarte potriviți ne-a dat șansa unui start foarte bun al acestei platforme de comunicare.”, ne spune Mugur Pătrașcu, founder SCREEN NATIVE.
Context și obiective
Vola.ro este cea mai mare platformă de rezervare de bilete de avion din România. Dar nu doar atât. Este un business pentru care fiecare zi de pandemie a însemnat o nouă provocare: de la anulări peste anulări, la situații volatile cu condițiile de călătorie, la probleme cu serviciile de pe aeroporturi și toată seria generată de întreruperea și apoi, reîntoarcerea la călătorii.
Cel mai important este că din toate aceste provocări, Vola.ro a ieșit o companie diferită. În doi ani de zile businessul s-a reinventat în jurul filozofiei de a deveni cel mai rapid și de încredere partener al călătoriilor tale. Provocările au redefinit businessul și l-au făcut mai performant, mai aproape de client.
Pentru aceasta, Vola.ro a introdus în premieră pe piață un portofoliu de servicii de protecție a călătoriei în măsură să răspundă personalizat și complet noilor realități ale zborurilor actuale.
Pe Vola.ro poți să te protejezi împotriva oricăror neplăceri care pot apărea în călătoria ta cu avionul. De la simplele asigurări de bagaje și sănătate, până la rambursarea rapidă sau continuarea călătoriei în cazul anulării zborurilor sau, simplul fapt că te răzgândesti și nu mai vrei să zbori. Practic, tot ce ai nevoie pentru a te proteja de impredictibilitățile călătoriei e la un singur click distanță.
Brandformance
Și după cum bine știm, degeaba ai super servicii, dacă nu ai și o super comunicare.
Flying Friends este o campanie ce trebuie să conecteze două lumi: pe cea clasică, care generează emoții și conexiuni cu cea modernă, automatizată, care generează vânzări.
O nouă formă de comunicare care se numește brandformance, adică o combinație între brand building targetat și performance marketing cu ajutorul videourilor de pe YouTube.
Preferințele actuale ale mainstreamului se îndepărtează de TV și se mută în digital din ce în ce mai clar. Astăzi, televizorul este folosit preponderent pentru a livra conținut de platforme digitale în defavoarea bătrânului cablu. Precizia pe care mediul digital o permite în atingerea acestui target trebuie doar completată de familiaritatea și emoția mesajului, care trebuie să aducă aproape de oameni mecanismul clasic al advertisingul – crearea unei conexiuni.
“Și dacă ne uităm în spate, am început cu un video care a costat 2.500 EUR și în care s-au investit 500 de EUR în YouTube Ads, în 2018. Rezultatele au confirmat trendurile actuale și fiecare an a însemnat o creștere a investiției atât în promovare cât și în creșterea calității produsului creativ. O agenție de turism online a creat personaje, situații relevante, a adaptat storytellingul creativ la cerințe foarte stricte de performance și a obținut rezultate din ce în ce mai bune.
Flying Friends este un moment de încununare a acestei creșteri, o direcție validată de rezultatele campaniilor din ultimii patru ani. Pentru această campanie am reușit să realizăm opt episode principale și alte câteva materiale scurte de retargeting pentru a acoperi toate serviciile pe care le avem de comunicat și pentru a construi o întâmplare reală, credibilă în mintea targetului nostru.
Am fost printre pionierii e-commerce care au pariat pe brandformance: o combinație de brand building targetat și performance marketing cu ajutorul video-ului, în special pe YouTube.
Personal cred foarte mult în puterea unui brand care spune o poveste, care construiește încredere cu fiecare apariție. Vola recreează situații familiare clienților săi cărora le oferă o soluție prin product marketing propriu și le expune cu precădere celor care au nevoie prin intermediul targetării digitale.
Am găsit un mix bun alături de Screen Native care au adaptat stroytellingul creativ la cerințele noastre mai stricte de performance, la o calitate înaltă și au înțeles provocările pe care încercăm să le depășim. Cu fiecare campanie ne-am rafinat atât discursul creativ, cât și modul în care implementăm campaniile de performance reușind să ne depășim estimările inițiale și să generăm rezultatele pe care ni le-am dorit. Astfel, reușim să ne îndeplinim în același timp obiectivele de performance în timp ce atingem și o parte importantă din obiectivele de brand building.”, Claudia Tocilă, Head Of Marketing, Vola.ro.
Despre SCREEN NATIVE
SCREEN NATIVE este o agenție full service cu pedigree în strategia și comunicarea digitală. De-a lungul celor șapte ani de existența am considerat mereu că online-ul este locul în care se pot realiza conexiuni umane reale, bazate pe comportamente și relaționări autentice.
Advertisingul este astăzi un mashup intens între cultura de internet și viața reală, pentru a naște reacții, pentru a oglindi și a construi relații. Videoul este limbajul de comunicare ce reușește să ajungă cel mai bine la oameni și care mijlocește cele mai autentice și intense emoții.
“În fuga asta după KPIs ar trebui să ne reamintim mai des de puterea poveștilor. Brandformance este îmbinarea fericită a celor două lumi, ale comunicării și relevanței emoționale cu înțelegerea modului în care funcționează algoritmii și comportamentul oamenilor pe rețelele sociale.
Suntem foarte entuziasmați că am găsit deschidere și curiozitate din partea marketingului de la Vola.ro, care s-a dovedit mereu doritor să experimenteze și să crească permanent standardul comunicării. Așa am reușit să realizăm o serie de execuții care și-a îmbunătățit calitatea de-a lungul timpului, printr-o evoluție firească a strategiei de conținut.”, declara Ana Bărăităreanu, Client Service Director SCREEN NATIVE.
Producția
Am ajuns apoi la efortul de producție: pentru că am filmat aceste 16 materiale în două zile, în locație, cu o echipa extinsă. Casa de producție Bread s-a ocupat de această pregătire și a făcut posibilă această desfășurare de forțe, în timp și bani.
Un proces de pregătire a producției care a durat o lună de zile ne-a oferit șansa să alegem niște actori care parcă sunt făcuți pentru aceste personaje iar entuziasmul cu care Roxana Andrei (regizorul nostru) a îmbrățișat acest proiect a făcut ca lucrurile să iasă exact cum ne doream.
Minunată colaborarea cu echipa de producție și regia, lucru care credem că se vede în rezultate, în felul în care a debutat acest proiect pe care dorim să-l extindem și pe viitor.
Ca dovadă, vă lăsăm și acest link de making of, pentru a vă apropia, chiar și virtual de procesul de producție.
În concluzie
Videoul conectează și vinde. Creează relații și naște reacții.
Un mediu care trebuie folosit la maxim într-un context strategic coerent și pentru a da viață unei scriituri vii, autentice, care implică audiența.
O combinație de skilluri care livrează astăzi în comunicare, care reprezintă noul mod în care implicăm și mișcăm consumatorul. Treimea magică formată din noua agenție, noul client, alături de instrumentele digitale care transformă relația cu generația Z, care reinventează publicitatea.
Credits:
Echipa Marketing Vola.ro:
Claudia Tocilă – Head of Marketing Vola.ro
George Florin Stoica – Project Manager
Elena Marin – Social Media Specialist
Alexandru Naftănăilă – Art Director
Echipa Screen Native:
Mircea Musteață – Copywriter
Ștefania Cucu – Art Director
Romina Ionescu – Art Director
Bianca Bălan - Art Director
Alexandru Gheață – Art Director
Maria Roncea – Social Media Manager
Larisa Vasile – Junior Social Media Officer
Ana Bărăităreanu – Client Service Director
Mugur Pătrașcu – founder Screen Native
Echipa Bread:
Producator: Iulia Dancilă
UPM: Alex Burlac
Regizor: Roxana Andrei
1st AD: Andrei Enoiu
2nd AD: Radu Nechita
DOP: Paul Tatcu
Fotograf: Vlad Andrei
Costume Designer: Ioana Eremia
Art Director: Ana Tecu
MUA: Betty Făcăianu
Editor: Dan Floroiu
Casting Director: Dana Pavelescu
Staring: Francesca Leonte, Madalina Bors, Smaranda Caragea, Andrei Ivan, Daniel Achim
Post Production Coordinator: Anastasia Coda