Crăciunul din reclame. O lume plină de crăpături, pregătită de sărbătoare

Crăciunul din reclame. O lume plină de crăpături, pregătită de sărbătoare

S-a strigat deja John Lewis pe Facebook, toată lumea a făcut Aaaah!, chiar și cei mai cinici dintre creativi au mormăit că ”da, e bun spotul, ce să mai”, așa că a început oficial numărătoarea inversă a reclamelor de Crăciun. Spoturile cu luminițe și căciuli roșii s-au ivit de vreo două săptămâni pe pereții internetului, dar am strâns ochii a negare și ne-am prefăcut că e încă toamnă. Nu mai putem să prelungim fantezia, Crăciunul e aici, pe rafturile din magazin și în feed-urile aglomerate, așa că ne facem datoria și venim cu platoul cu drăgălășenie, nostalgie, zahăr emoțional și versiunea aceea stranie a planetei Pământ în care oamenii sunt buni unii cu alții. 

 

Totul e adorabil

Spoturile cu sărbătoare din 2022 sunt la fel ca cele din anii trecuți. Cu scenarii și personaje împrumutate din trecutul cinematografic, pentru glazura cu nostalgie, cu sentimente profunde presărate peste produse de orice fel, cu ursuleți de pluș adorabili, copii adorabili, morcovi adorabili, tați adorabili, bătrâni adorabili, lucruri, ființe și emoții adorabile de orice fel. 

Acum, autoarea acestor rânduri este fană declarată a scenariilor drăgălașe (chiar și când acestea o dau în ridicol, patetism sau supradoză de zahăr rafinat) și poate plânge ușor la spoturi cu animale de pluș, dar anul acesta discordanța dintre realitate și bucurie aspirațională se simte mai intens ca în alte dăți. 

În lista cu Crăciun promoțional din 2022 sunt mai puține animații, mai puțin umor și mai multă precauție în sărbătorire, care pare că ar ține cont, totuși, și de criza economică.  

Preferata noastră de până acum e reclama Penny, realizată de Serviceplan, pe care am lăsat-o la final. Cam dramatică și brutală, dar imaginea aceea cu lumea crăpată, pregătită de sărbătoare, ne-a făcut să ne oprim puțin până la următorul click. 

Să pornim, deci, în călătoria Crăciunului, așa cum îl sărbătoresc companiile, la mijloc de noiembrie:

 

John Lewis & Partners, adam&eveDDB

 

ASDA, Havas London

 

Amazon, Lucky Generals

 

Aldi, McCann UK

 

Lidl

 

McDonald's

 

Fussy, 10 Days

 

Marks & Spencer, House 337

 

TK Maxx, Wieden+Kennedy London

 

Morrisons, Publicis Poke

 

Tesco

 

Argos, The&Partnership

 

Penny, Serviceplan Munich

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related