Mullen și Golin demarează pentru clientul Casa Pariurilor o campanie creativă cu componentă de CSR sub forma unei platforme specializate în programe de dezvoltare pentru fotbaliștii români. Campania „Suport pentru Suporteri” este un program de CSR unic în România, care își propune să susțină performanța în fotbal și să le redea suporterilor încrederea în echipele favorite.
Componenta creativă a campaniei abordează cu umor și insight, preluate din lumea reală a suporterilor, impactul avut de actualul stadiu al fotbalului românesc în lumea de zi cu zi a fanilor. O miniserie online ilustrează, comic și oarecum neromanțat, cazurile (fictive) ale unor suporteri ai 5 echipe diferite din țară, aflați în câte o stare diferită a suferinței: negare, revoltă, negociere, depresie și resemnare – trăiri reprezentative pentru mai mulți microbiști din România. Ambasadorul campaniei “Suport pentru Suporteri” este Andrei Ștefănescu, artist și actual Căpitan la Naționala Artiștilor Fotbaliști.
Miniseria este susținută și de un spot TV, de un website, precum și de multe alte surprize în social media.
„Fotbalul românesc nu-i în cel mai bun moment din istorie. Mai mult decât atât, suporterii, cei ce țin în viață și pentru care există fenomenul, sunt de prea puține ori băgați în seamă – ori ei sunt chiar primii care suferă. Ne-a bucurat că cei de la Casa Pariurilor vor să facă ceva în legătură cu asta și am dezvoltat o serie de povești care își trag insighturile chiar din lumea fanilor, chiar din tribune, chiar și din galerii. Fiindcă numai suporterii știu prin ce trec, câte zile își dedică și câți nervi își consumă – și cum nu le mai vine uneori să mănânce o zi întreagă, după ce au mers sute de kilometri la un meci pe ploaie, ca apoi să pierdem ca niște #!^*%& – ca apoi, pe drumul de întoarcere, în timp ce faci pană, să te mai sune și ‘prietenul’ ăla care nici nu se pricepe la fotbal, ca să-și facă el glumițele lui de grădiniță, grupa mare, de parcă ar ști el pe ce lume tră...”, a declarat Vladi Păunescu, Group Creative Director la MullenLowe și suporter al unei echipe din România, a cărui declarație nu mai avea, de la un punct, legătură cu comunicatul nostru.
Casa Pariurilor este sponsor principal al Ligii II de fotbal, precum și un suporter care își dorește performanța și să revadă fotbalul românesc la nivelul celui european. Prin demararea campaniei „Suport pentru Suporteri”, Casa Pariurilor își propune să abordeze o problemă importantă a fotbalului românesc – performanța și factorii care o influențează.
„Fotbalul românesc are nevoie în acest moment de o urmă de speranță, dar mai ales, de acțiuni concrete. Iar aici intervine Casa Pariurilor, a cărei misiune este aceea de a susține pasiunea pentru joc și peformanță, prin intermediul „Suport pentru Suporteri”, un program adresat atât sportivilor, cât și suporterilor – susținătorii devotați care trăiesc cu intensitate fiecare moment și care sunt direct influentați de rezultatele de pe teren. Ne-am propus să abordăm o problemă importantă a fotbalului românesc – performanța și factorii care o influențează – într-o manieră lejeră, plină de umor, dar care totodată oferă o perspectivă optimistă. Am ales să aducem în discuție situația actuală și să contibuim la un început pentru rezolvarea ei. Sperăm ca programul implementat să aibă rezultate și să punem astfel bazele unui mod de pregătire care va influența viitoarea generație de sportivi”, a declarat Alexandru Banu, Brand Manager Casa Pariurilor.
Campania are în vedere dezvoltarea unui proiect-pilot, unic în România, în care pentru început, 40 de fotbaliști din Liga I și II, împărțiți în două serii, participă timp de patru luni la un program complex de antrenament mental, combinat cu elemente fizice și de nutriție, adaptat nevoilor individuale. Acest program combină sesiuni 1-la-1 de mental coaching, nutriție și pregătire fizică între fotbaliștii români și specialiștii Superbrain, o echipă cu experiență de peste cinci ani în domeniu.
„Importanța dezvoltării personale și adresării unor probleme în afara terenului de joc este un subiect rar atins de presa sportivă și de publicul sportiv din România. Încercăm să deschidem o discuție despre performanță și cum poate fi ea atinsă în fotbalul românesc, despre cum putem oferi fanilor speranță și încredere în echipele lor preferate și cum putem pregăti pentru viitor următoarea generație de fotbaliști.”, Roxana Dibă, Managing Director, Golin.
Sportivii interesați de program se vor putea înscrie în program completând un formular pe site-ul suportpentrusuporteri.ro, care urmărește o serie de criterii: legitimare în Liga I sau Liga II, vârstă cuprinsă între 18-25 ani și un venit mai mic de 3.000 de euro. Primii 40 de candidați care îndeplinesc criteriile menționate vor fi contactați pentru confirmarea participării în cadrul programului.
Echipele implicate în campanie:
Casa Pariurilor: Anca Mușat (Marketing Director), Alexandru Banu (Brand Manager)
MullenLowe: Silviu Antohe (Executive Creative Director), Vladi Păunescu (Group Creative Director), Mario Francisco (Senior Art Director), Alina Georgescu (Art Director), Anca Iuhas (Head of Strategy), Adrian Radu (AV Director), Andra Panaitescu (Client Service Director), Anca Duță (Account Director), Silviu Clinciu (Account Manager), Cristi Lupu (Senior Account Executive).
Golin: Andreea Militaru (Head of Corporate), Calin Ichim (Project Manager), Bianca Ionescu (PR Manager), Tihamer Bokor (Junior Media Associate), Cristina Stroiu (Senior Digital Associate).