[Noii artizani] Eva Cătălin & Răzvan Moroianu: Este dificil mediul romanesc antreprenorial in zona de arta si mestesug. Si cu cat este mai dificil, cu atat noi trebuie sa ne reinventam

[Noii artizani] Eva Cătălin & Răzvan Moroianu: Este dificil mediul romanesc antreprenorial in zona de arta si mestesug. Si cu cat este mai dificil, cu atat noi trebuie sa ne reinventam

Una dintre incercarile artizanilor este combinarea creativitatii cu momentele in care trebuie sa lase deoparte ustensilele si sa deschida dosarul cu acte contabile ori sa isi promoveze brandul in social media. Pentru un om de creatie, zilele de management al business-ului pot fi tracasante, mai ales ca-l tin departe de arta sa. Eva Cătălin și Răzvan Moroianu, doi artizani din nordul capitalei, spun ca momentele de inspiratie si ideile nu stau cuminti „pe hold”, asteptandu-si randul, ci sar ca iepurii si atunci cand nu sunt invitate.

"Este dificil mediul romanesc antreprenorial in zona de arta si mestesug. Ceea ce ne sustine sa fim energici si sa ne dorim dezvoltarea sunt chiar clientii nostri, dialogul constant cu ei in cadrul expozitiilor stradale. Nimic nu ne motiveaza mai mult decat intalnirile cu ei si statul la povesti reale din viata fiecaruia".

Eva Cătălin si Răzvan Moroianu povestesc in continuare despre cum au creat brandul de accesorii din lemn RedOwlCraft. Din pasiunea pentru mestesug, culori si lemn au dat vietile de corporatie pe una comuna de mestesug si creatie. Primele obiecte pe care le-au facut cu mainile lor au fost amuletele si o cruce traditional romaneasca.

 

Despre voi

Suntem Eva si Razvan Iubitori de Natura, Viata si Arta. ....si mai Iubim si Culorile...suntem continuu fascinati de nuantele rezultate din combinatiile culorilor. Mestesugaritul si Pictura au devenit pasiunile noastre si pe masura ce lucram zilnic; aceasta pasiune creste si ne umple viata, ne coloreaza sufletele. Am ajuns sa traim zilnic momente speciale prin explorarile si descoperirile facute in lumea Lemnului, a Desenului, a Picturii, a Culorilor, a Formelor si asa am ajuns sa combinam Fantezia cu Miturile si Traditiile de Pretutindeni.

Provenim amandoi din mediul corporatist, fiecare avand peste 10 ani in industria financiara eu, iar Razvan in publicitate. Perioada in care lucram in corporatii a fost una la fel de intensa. Acolo am invatat metoda si etica profesionala in a aborda orice proces, ce urmeaza sa fie desfasurat. Am invatat, cat de important este sa ai o conduita constanta si continua in a-ti atinge planurile dorite, unde trebuie sa incepi, cum sa planifici, cum sa modelezi, cum sa mentii si sa cresti o initiativa si sa o transformi conform viziunilor tale. Tot in corporatii am invatat cum sa gestionezi situatii mai putin placute si cum sa construiesti apoi pe ele, mergand inainte.

 

De unde a venit pasiunea pentru mesteșug si creatie

Atat eu cat si Razvan am fost de mici atrasi de culori, am descoperit schimband impresii, ca ne fascinau anumite picturi si ne urmareau ani de zile imaginile. Am avut sansa si norocul sa aflam de Galeria Basil si am studiat cativa ani pictura in ulei si cutit. Independent unul de celalalt, ne-am dorit sa avem in spatiul personal obiecte de lemn. Lemnul este cald, este viu si ecologic. Cu greu gaseam produse din lemn oferite publicului spre vanzare. Obiecte lucrate in mod artizanal, de decor interior sau chiar bijuterii. A fost usor si natural sa cream oferta existenta.

 

Primele obiecte create

Primele noastre obiecte au fost Amuletele si o cruce traditional romaneasca. Amuleta este mai mult decat o bijuterie, este un obiect. Insotindu-ne in permanenta ea ne ajuta sa ne proiectam si sa ne reinventam. Un obiect extrem de personal, ce se contopeste cu noi in timp, purtandu-l. Ne preia si ii preluam Energia. Noi devenim el si el noi, ansamblul sustinandu-ne in mod personalizat. Il purtam fie la vedere, fie il pastram doar pentru noi in geanta sau sub tricou. Amuleta RedOwlCraft este un simbol care prin semnificatia sa, ne sustine/insoteste in procesul interior si continuu de transformare/reinventare.

 

Procesul creativ. De la idee catre obiectul final

Ideea de obiect vine din interiorul nostru din ceea ce simtim, lucrand cu noi sa devenim mai buni si sa prindem in Cunoastere, cat mai multe aspecte ale Vietii noastre ca Oameni. Apoi, vedem culoarea ce insoteste sentimentul si atunci stim ce gama cromatica vom folosi, apoi deslusim forma si atunci incepe creatia; desenul propriu-zis in cele mai mici detalii. Urmeaza testele proiectului in partea de productie. Ultima tusa, ne concentram pe calibrarea obiectului intre viziunea noastra si ceea ce consideram ca ar prefera clientii nostri.

 

Rutina de creatie

Atat in partea de Creatie cat si in cea de Productie, nu depindem de nimeni. Lucram doar noi doi in Atelierul RedOwlCraft, care este situat in nordul Capitalei. Iubim natura si aerul liber, asa ca prindem fiecare moment disponibil si lucram in aer liber. Ziua noastra de lucru propriu-zis incepe in jurul orei 10:00 am si se termina in jurul orei 20:30 in fiecare zi.

Nu avem o rutina zilnica, caci ne-am plictisi repede. Prioritizarea activitatilor zilnice depinde foarte mult de cererile avute in acea perioada. Fie ca este vorba despre pregatirea unui eveniment, fie ca este vorba despre un obiect ce trebuie proiectat personalizat sau creat special la cererea unuia dintre clientii nostri sau pregatirea comenzilor venite pe online, activitatile difera in functie de cerinta. Singur constanta este procesul de creatie si de productie, iar acestea doua se desfasoara zilnic si continuu. Noi avem o vorba: You do not know until you know.

 

Obiectele pe care le lucrati

Din iarna lui 2017 - cream si lucram obiecte din zona home/art deco si obiecte accesorii. Lucram lemn in esenta de fag. Lacurile cu care stabilizam lemnul ofera lemnului proprietatea de a fi rezistent la apa. Pentru finisajul final folosim acrilic si vernis in pensula. Obiectele noastre sunt create printr-o metoda unica specifica doar noua, ce imbina vechiul cu noul. Pictura pe lemn decupat.

 

Clientii vostri

Oamenii care prefera obiectele RedOwlCraft, sunt marea majoritate iubitori de arta, de natura, de pictura si culoare. Ii intriga formele lemnului decupat si pictat in acrilic. Sunt oameni pasionati de culturi si civilizatii, iar acestia stiu exact ce simbol ii poate insoti in calatoria lor actuala.

 

Ce produse prefera

Clientii nostri cauta, unii constient, altii sunt doar foarte atrasi de forme, ceea ce ii ajuta sa se conecteze cu ei si cu ceea ce ne inconjoara. Astfel, aleg o bucatica de lemn insotita de simbol, pe care sa o poarte continuu cu ei sau poate aleg o lucrare tablou, care sa ii insoteasca in spatiu lor intim de acasa.

 

Cat este proces creativ, cat este antreprenoriat 

Una dintre cele mai mari incercari zilnice este impletirea momentelor in care ne dorim sa cream un produs nou, cu faptul ca trebuie sa desfasuram activitati de management al unui SRL. Aceasta gestionare a canalelor de distributie, deciziile de selectie a evenimentelor in cadrul carora ne prezentam, o oarecare preocupare pentru intretinerea unui contact minim cu publicul pe social media, desfasurarea procesului de contabilitate primara si alte task-uri minore pe care le desfasuram zilnic ne impiedica sa fim continuu creativi.

Astfel, ne alegem cu grija momentele in care sa visam si sa cream, iar atunci suntem pe deplin fericiti, dar asta in cazul in care ideile nu sar ca iepurii chiar in procesul productiei sau chiar si in timpul inregistrarii actelor in contabilitarte. :) :)

 

Ce ati invatat in anii de antreprenoriat creativ

Este dificil mediul romanesc antreprenorial in zona de arta si mestesug. Si cu cat este mai dificil, cu atat noi trebuie sa ne reinventam si sa ne ajustam continuu si uneori pe moment, la cerintele din exterior. Ceea ce ne sustine insa, sa fim energici si sa ne dorim dezvoltarea, sunt chiar clientii nostri, dialogul constant cu ei in cadrul expozitiilor stradale. Nimic nu ne motiveaza mai mult decat intalnirile cu ei si statul la povesti reale din viata fiecaruia.

 

Promovarea brandului si produselor

Producatori fiind, ne-am orientat pentru distributia produselor noastre, catre shop-uri online cu care avem parteneriate. Clientii nostri ne pot gasi mai mereu in Expozitii stradale cu vanzare atat in Bucuresti cat si in tara. Anul acesta am atins 100 de prezente in cadrul evenimentelor stradale, fie ca sunt denumite targuri sau festivaluri. Credem ca suntem dependenti de interactiunea cu oamenii. Dupa 10h lucrate continuu in Atelier suntem extrem de nerabdatori si curiosi sa ne revedem/cunoastem cumparatorii.

Noi postam pe Social Media fiecare eveniment la care participam si astfel ne dam intalnire. Pe masura ce timpul a trecut, vizitele sunt din ce in ce mai dese si revederile deja se defasoara, povestind unde ne-am intalnit ultima oara, amintindu-ne impreuna imprejurarile, spunandu-ne reciproc micile povestioare despre vremea de atunci, despre locatie, iar nelipsitul feed-back despre cum se comporta obiectele achizitionate de la noi, este si el prezent in discutii.

 

RedOwlCraft in social media

Mesteritul in Atelier ne ocupa aprope cel mai mult timp din task-urile pe care le desfasuram zilnic, asa incat focusul cu prezenta/promovarea Online, pe social media este aproape inexistent. Comunitatea noastra online in cea mai mare parte, este constituita din clientii nostri trecuti si actuali.

 

Cum arata comunitatea de artizani din Romania

Cunoastem destui artizani care produc exclusiv de la materia prima bruta si prin creatie proprie. Schimbam mereu impresii despre anumite tehnici, ne impartasim reciproc planurile si proiectele, ne ajutam reciproc cu informatii despre managementul unei firme. Unii sunt artizani poate din tata in fiu altii sunt fosti corporatisti ca noi, economisti, arhitecti, juristi...etc. Tuturor ne lipseste cadru de manifestare a actului nostru creativ.

 

Planurile voastre

Pentru anul ce urmeaza, avem evident planuri de rafinare si dezvoltare a ofertei noastre. Ne dorim dezvoltarea produsului Intarsie in Lemn.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related