[People of the Samsungverse] Anca Predoiu: Există o lume întreagă dincolo de cifre. Am lucrat în industrii inovative, chiar distruptive, unde este vital să explorezi în adâncime

[People of the Samsungverse] Anca Predoiu: Există o lume întreagă dincolo de cifre. Am lucrat în industrii inovative, chiar distruptive, unde este vital să explorezi în adâncime

Anca Predoiu, Consumer Marketing Insights Supervisor, a avut un plan bine pus la punct de când era mică: voia să se facă medic. Și chiar dacă planul s-a schimbat pe parcurs, iar viața și-a pus amprenta imprevizibilă asupra carierei ei, Anca are mereu următorii cinci pași pregătiți pentru viitor. S-a orientat, între timp, către un altfel de mod de a pune diagnostice: cercetarea de piață.

Îmi place să fac totul cu multă responsabilitate, să acord atenție lucrurilor pe care le fac, fără superficialitate. Mereu analizez rezultatele muncii mele și încerc să identific lucruri de îmbunătățit pe viitor. În același timp, respect oamenii din jurul meu și cred că dacă am zâmbi cu toții, lumea ar fi mai frumoasă, spune Anca. 

La Samsung, Anca se ocupă de Consumer Insights, mai exact de „realitatea consumatorului”. Rolul ei este să identifice ce „simte și ce trăiește” utilizatorul: care e contextul macro-economic, cu ce provocări și schimbări se confruntă, care sunt tendințele în România.

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație și pasiunile lor, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.  

În rândurile de mai jos, Anca povestește despre călătorii, cărți și muzică, experiențele de joacă alături de băieții ei, echilibrul între birou și acasă, munca de cercetare și observare a realității. 

 

Întrebările corecte

Am 34 de ani, locuiesc în București de mai mult de 10 ani, însă am copilărit într-un oraș mic din Moldova, unde spiritul comunității era foarte viu. Copilăria mea a avut loc în afara pereților casei și a fost plină de afecțiune și de legături sociale. E o atmosferă de care mi-e foarte dor și pe care încă o caut și aici, în București.

De mică aveam aptitudini de project manager. Îmi plăcea să planific și să am și opțiuni în caz de eșec. Spuneam că, dacă voi învăța bine, mă voi face medic însă aveam și un plan de contingență. Nu a fost nevoie să îl activez, riscul nu s-a concretizat, însă am renunțat la planul inițial de a fi medic. M-am orientat către un altfel de mod de a pune diagnostice: către cercetarea de piață, unde, la fel ca în medicină, anamneza este foarte importantă. Dacă nu pui întrebările corecte care să îți ofere detalii despre problemele sau provocările de business pe care trebuie să le cercetezi, e greu să găsești un răspuns util.

 

Momente esențiale

Sunt o persoană căreia îi place să planifice; de aceea, de mică am avut libertate totală de la părinți să urmez orice plan am elaborat. Prin urmare, planul meu a fost esențial pentru a mă dezvolta, chiar dacă pe parcursul anilor acesta s-a schimbat fundamental. Oricât de imprevizibilă este viața, mereu am următorii 4-5 pași pregătiți.

Pe de altă parte, pe parcursul acestor ani, am fost înconjurată de persoane care au avut un puternic impact pozitiv asupra dezvoltării mele. Fie că vorbesc de părinții mei, care au avut încredere în deciziile mele de copil, de profesori, prieteni sau de colegi, în fiecare etapă a dezvoltării mele am avut alături cel puțin o persoană de la care am învățat, de la care am absorbit tot ce am putut. Eu cred că așa te dezvolți cel mai bine, înconjurat de oamenii potriviți.

 

Pasiunile tale (dincolo de muncă)

Înainte de pandemie, dar mai ales înainte de a deveni mamă, îmi plăcea să călătoresc mult, să găsesc locuri cu dichis, să am experiențe din care să povestesc ani în șir. Ultimii ani m-au provocat să găsesc pasiuni de care să mă pot bucura și acasă. De aceea, o dată cu aceste schimbări, călătorim mai puțin însă umplu casa cu cărți și cu muzică. Nu fac asta doar pentru mine, ci și pentru băiețelul meu de 5 ani. Mă împart între poveștile scrise de Elsa Beskow și cărțile lui Robert Sapolsky, Frans de Waal, sau Vintilă Mihăilescu.

Când vine vorba de muzică, am redescoperit magia ascultării la pick-up, care a devenit elementul central al casei noastre: ne adunăm în jurul lui pentru a asculta povești, piese de teatru sau muzică. O nouă pasiune de-ale mele este de a vâna vinyluri noi sau second-hand si am redescoperit plăcerea și logica de a asculta albume în ordinea gândită de artiști.

 

Resurse de motivație & inspirație

Echilibrul îl găsesc acasă, în familie. Îmi place să mă bucur alături de băieții mei de orice experiență: un mic dejun târziu în weekend, ore întregi construind Lego, plimbări lungi în natură, pe care o descopăr mereu prin ochii băiețelului nostru, experimentând aventuri noi.

Muzica este și ea sursă de inspirație. Preferințele mele muzicale sunt eclectice. Asa că, dacă am nevoie de energie, îmi încep ziua ascultând AC/DC sau Eminem. Dacă vreau să mă liniștesc, Jaques Brelles și Nina Simone îmi țin companie.

 

Relația dintre job & timp liber

De când sunt mamă, trăiesc constant cu senzația că timpul se contractă și că mi-e greu să fac într-o singură zi toate lucrurile pe care mi le propun. Între timpul personal și cel petrecut la birou încerc să găsesc mereu un echilibru, deoarece pun punct tuturor lucrurilor atunci când e vorba de băiețelul meu care abia așteaptă să petreacă timp alături de noi.

La birou, fac ceea ce îmi place, iar asta duce la un melanj frumos: în timpul liber, găsesc cu ușurință cărți de specialitate care îmi dezvoltă cunoștințele profesionale, dar care sunt doldora de informații utile și pe plan personal.

 

Filosofia ta de viață & de muncă

„Tu îți alegi atitudinea, indiferent prin ce ai trece.” Asta spune Viktor Frankl și, deși pare greu de făcut, sunt multe ocazii zi de zi când aleg să aplic asta.

Indiferent de situație, aleg să fiu mereu pozitivă, cu zâmbetul pe buze, atentă la nevoile celor din jur. Îmi place să fac totul cu multă responsabilitate, să acord atenție lucrurilor pe care le fac, fără superficialitate. Mereu analizez rezultatele muncii mele și încerc să identific lucruri de îmbunătățit pe viitor. În același timp, respect oamenii din jurul meu și cred că dacă am zâmbi cu toții, lumea ar fi mai frumoasă.

 

Povestea ta la Samsung

Povestea mea la Samsung este abia la început, în plin proces de formare. Ca orice început nou, e plin de emoții, de situații uneori imprevizibile, dar mă bucură să cunosc oameni noi, foarte profesioniști în ceea ce fac. În plus, atmosfera în Samsung e mereu efervescentă, ceea ce te motivează zi de zi să dai ce ai mai bun. Cred că acesta este un „mod de a fi” într-o companie pentru care inovația e în ADN.

Am avut norocul de a interacționa cu Samsung încă din agenție, în cadrul cercetărilor de piață pe care le făceam. M-a atras mereu echipa formată din oameni cu viziune, dar și proiectele premiate atât local cât și internațional. Acum, lucrând zi de zi cu profesioniști de la care învăț, îmi dau seama de ce aceste proiecte atrag atât de multe premii. Toate au o logică, orice tactică face parte dintr-un plan pe termen lung și nicio decizie nu se ia dacă nu e fundamentată de realitatea consumatorului. Am sperat să găsesc un loc care să mă inspire să fiu mai bună și cred că l-am găsit.

 

Sarcinile și responsabilitățile tale 

Mă ocup de Consumer Insights, o formă de cercetare de piață al cărei rol este de a sonda „realitatea consumatorului”. Proiectele pe care le derulez sunt fie ad-hoc, pornite de la niște nevoi de business care necesită input de la consumator, fie proiecte pe termen lung, cu recurență lunară, menită să urmărească evoluția anumitor indicatori de business.

Dincolo de aceste proiecte, rolul meu este să identific ce „simte și ce trăiește” utilizatorul Samsung: care e contextul macro-economic, cu ce provocări și schimbări se confruntă șamd. Urmăresc, de asemenea, îndeaproape și tendințele care se materializează în România.

 

Partea cea mai frumoasă în munca ta

Să observi consumatorul este fascinant, iar Samsung îmi facilitează această observare, oferindu-mi acces la o multitudine de date, din care poți oricând extrage un insight. Îmi place să construiesc prezentări cu red line-uri clare, pe care să le dezbat cu colegii. Apoi, e fascinant să urmărești cum insight-urile culese de la consumator se concretizează în campanii de marketing și în acțiuni de business.

 

Și cea mai grea

Cercetarea de piață are nevoie de anamneză, deci de timp pentru discuții. Într-o companie cu un ritm atât de alert precum Samsung, uneori este dificil să discut cu colegii pe îndelete pentru a obține o descriere amplă a contextului de business și a nevoilor de research.

 

Echipa Samsung 

Fac parte din echipa de marketing a Samsung, care e alcătuită din profesioniști cu expertiză reală pe aria lor de acțiune. Chiar dacă sunt implicați în proiecte complexe, și-au alocat timp pentru a mă ajuta să navighez prin necunoscutul noului început. Le sunt recunoscătoare pentru că m-au ajutat să mă integrez rapid. Deja le-am aflat poveștile de viață, pentru că deseori discuțiile noastre nu se rezumă doar la activitățile profesionale ci împărtășim multe și din viața personală.

Am simțit destul de repede spiritul de echipă, iar pentru mine asta este foarte important.

 

O zi obișnuită de muncă

Sunt încă la început, nu mi-am conturat încă o zi obișnuită de lucru. Navighez printre informațiile noi, descopăr platforme, îmi așez gândurile. Sunt conștientă de importanța unei rutine, așa că eu îmi încep ziua cu o listă de priorități. Când o scriu de dimineață, imediat ce ajung la birou, simt că mă ajută să rezolv cel puțin 30% din task-urile zilnice. Urmează mail-urile, un ochi rapid pe sursele de informatii, să văd ce mai e nou, apoi știu că orice se poate întâmpla. 

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra domeniului în care lucrezi

La început, credeam că în cercetarea de piață cele mai importante sunt datele cantitative. Toată energia mea mergea spre igiena culegerii datelor, spre a dezvolta abilități de analiză și interpertare.

Acum cred că există o lume întreagă dincolo de cifre. Am lucrat în industrii inovative, chiar distruptive, unde este vital să explorezi în adâncime. O replică dintr-un interviu sau focus grup îți poate spune mai multe decât 10 studii cantitative. Așa că acum sunt foarte interesată să ascult în mod activ consumatorii. Citesc cărți de psihologie și antropologie, pentru a-i înțelege mai bine. Toate astea mă ajută și în viața personală.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related