Halloweenul e sărbătoarea preferată a copiilor, iar adulții nu prea înțeleg de ce. Care e secretul distracției într-o lume cu monștri, vampiri, mumii și tot felul de astfel de personaje înspăimântătoare? Dar copiii știu mai bine: Halloweenul e ziua aceea din an în care pot să râdă de frică, iar întunericul devine distracție, motiv de joacă și râs. Spre deosebire de adulți, care fug de obicei de ceea ce le este teamă, copiii încearcă să își înțeleagă de la început frica prin joacă, povești, desene și imaginație.
#HalloweenFaraFrici, campania Kinder de anul acesta, vine în întâmpinarea copiilor neînfricați, dar și a părinților, pentru a-i ajuta să înțeleagă mai bine emoțiilor celor mici. Alături de un specialist în psihologie și un meșter popular, prin ateliere interactive de educație emoțională prin artă și de realizare a unor măști tradiționale românești care să alunge fricile, jocuri, evenimente creative și surprize, Kinder propune o altfel de sărbătorire a Halloweenului. Una prin care copiii să cucerească frica, să își înțeleagă emoțiile și să se distreze.
Teama poate fi depășită prin joacă
Primele povești pe care le auzim, când suntem copii, au mereu ceva înfricoșător. Lupi care mănâncă iezi și bunicuțe, zmei cu capete înfricoșătoare, vrăjitoare care se ascund în mijlocul pădurii, monștri cu dinți ascuțiți, împărați cruzi, lighioane care pândesc din umbră. De la Omul Negru, la Baba Oarba sau sticluța cu otravă, jocurile copilăriei merg, de asemenea, pe cărări întunecate.
Jocurile și poveștile s-au mai schimbat, odată cu noile generații, dar ele păstrează la bază, în formule noi, tot emoțiile primare pe care copiii au nevoie să le stăpânească. E modul lor de a-și înțelege spaimele și de a le trăi într-un spațiu sigur, al jocului și al imaginației, pentru a le putea controla.
Tocmai de aceea, Halloweenul, o sărbătoare nouă în România, cu origini americane, este atât de iubit de copii și așteptat, cu nerăbdare în fiecare an. Anul acesta, Kinder îl sărbătorește prin campania #HalloweenFaraFrici și a pregătit pentru ocazie, alături de evenimente speciale pentru părinți și copii, o serie de cinci măști tradiționale românești care să îi învețe pe cei mici să își depășească fricile și să îi conecteze cu tradițiile românești.
Kinder a găsit o modalitate de a depăși diferențele culturale, ajutând în același timp copiii să învețe despre frică și cum să o depășească. Campania Kinder este dedicată, în egală măsură, părinților, oferindu-le instrumente pentru educația emoțională a celor mici și pentru a-i ajuta să înțeleagă mai bine temerilor specifice copilăriei prin joacă și poveste.
Fricile copilăriei
În timpul copilăriei, toți copiii trec prin „etapele fricii”. Frica de întuneric, de monștri ascunși sub pat, de doctori sau de străini. Urmează, apoi, temerile mai greu de identificat, cum e frica de separare, atunci când copiii merg la grădiniță sau când părinții pleacă de acasă.
Toate aceste frici sunt eliberate de copii prin joacă și râs. Când copiii joacă rolul monstrului, se ascund la pititea sau fug de personaje imaginare, încep să își controleze frica. Când copilul se deghizează în frica lui, reușește să o cucerească.
Kinder a conceput special pentru Halloween cinci măști speciale, românești, pentru a le vorbi copiilor despre frică, dar și pentru a transmite, în acest fel, părți valoroase din cultura locală. Fiecare mască devine un personaj cu un nume amuzant, personalitate și o anumită frică.
Prin această campanie, Kinder îi ajută pe copii să se deghizeze cu aceste maști și să-și învingă fricile, respectiv pe părinți să vorbească despre ele cu copiii.
De ce măști tradiționale? Kinder a vrut să aducă și o influență pur românească în sărbătoarea americană de Halloween pentru că, folosindu-le, sărbătoarea importată devine mai românească, făcând apel la simțul de mândrie al românilor, spun reprezentanții Kinder.
Măștile au fost adaptate cu ajutorul unui psiholog pentru copii, Otilia Mantelers - trainer de Playful Parenting, psiholog în formare şi specialist în joaca terapeutică cu copiii de la 0-10 ani, și un meșter tradițional de măști, Paul Buţa - unul dintre cei mai cunoscuţi artişti creatori de măşti tradiţionale din România. Kinder a organizat, cu această ocazie, mai multe ateliere de creație și educație emoțională, destinate părinților și copiilor, pentru a discuta despre frici și ce înseamnă ele.
Pe kinder.com, părinții pot găsi sfaturi despre cum să abordeze frica copiilor în moduri creative și vesele, plus un tutorial filmat despre cum se realizează măștile tradiționale. Copiii sunt încurajați să se alăture acestei campanii, să își aleagă un personaj și să își creeze propria mască, pe care să o poarte de Halloween.
Echipele participante
Echipa Kinder implicată în această campanie este formată din: Mihnea Ungureanu și Diana Pașoi
Din echipa Publicis fac parte: Tudor Toma, Miruna Grecu, Elis Iaia, Ana-Maria Țarălungă, Cătălin Grigore, Vlăduț Tănase, Horia Gîrbea, Diana Maftei, Vali Petridean, Marius Fărcășanu, Silviu Nedelschi, Raluca Kovacs, Ioana Dumitrășcuță, Veronica Ciacoveanu, Mirela Iordache, Melina Constantin, Adina Albu, Alexandru Călin, Camelia Efrimov
Din partea MSL The Practice s-au implicat: Rafaela Bachios, Cristina Chicuș și Iulia Ioncescu