Cum faci să lansezi un brand fără să te iei prea mult în serios?

Cum faci să lansezi un brand fără să te iei prea mult în serios?

Cheetos, cel mai mare brand global de pufuleți, mult așteptat în România. Un brand al distracției în familie sau cu prietenii, în frunte cu Chester, celebrul ambasador ghepard, instigator al momentelor de fun și mereu pus pe șotii. Cum faci să lansezi un brand fără să te iei prea mult în serios? Mai ales într-o lună în care toți marketerii se luptă pentru atenția oamenilor.

Provocarea de a face o activare în stilul Cheetos a venit în luna Februarie. Binecunoscuta lună a iubirii în care noi, românii, am avut nu una, ci două zile de „sărbătorit”. Și pe 14, și pe 24 februarie. Internetul, magazinele și străzile au duduit de siropoșenii, inimioare, mult roz, plușuri și trandafiri. În acest context dulce-dulce de tot, Cheetos și Saatchi & Saatchi + The Geeks au adus puțină sare și piper.

Cheetos este despre momente spontane de distracție, despre neconvențional, despre a face lucrurile altfel, inclusiv declarațiile de iubire. De la acest gând au plecat tocilarii de la Saatchi & Saatchi + The Geeks, alături de echipa Cheetos România, atunci când au lansat Vorba lu’ Chester, o activare digitală prin care toți fanii Cheetos au putut să-și declare iubirea mai altfel, mai amuzant, mai #înstilulCheetos, completând meme-uri digitale pe site-ul campaniei toată luna februarie.

Mii de tineri creativi au intrat în challenge-ul lui Chester și au demonstrat că dragostea poate stârni și hahaha-uri, nu doar awww-uri. Iar, săptămânal, cea mai amuzantă declarație a fost recompensată cu un kit de distracție din partea lui Chester.

 

Temeri & așteptări

Temeri există la orice idee implementată. E normal să te întrebi dacă o să prindă sau nu, dacă și oamenilor o să li se pară la fel de amuzantă ca nouă. Din fericire, Cheetos avea deja fani în România, parcă gata-gata de distracție, care au răspuns instant provocării noastre.

 

Impresia despre Social Media din România în urma campaniei

Unde e distracția, acolo sunt și românii. Atâta timp cât tema este una amuzantă, care să îi provoace din punct de vedere creativ, o să îi ai mereu de partea ta. Comentariile de la garsoniera de 11 mp sunt doar un exemplu că românii sunt super creativi și puși mereu pe șotii, exact așa cum este și Cheetos. Noi practic am unit cele două puncte.

 

Planul si realitatea

Singurul lucru care nu a mers conform planului a fost numărul de înscrieri. Și asta pentru că a fost cu mult depășit față de ce credeam noi. Chiar s-a pus un pariu intern pe numărul de meme-uri generate de fani. Cea mai aproape de rezultat a fost colega noastră, Mirabela Manea.

 

Contextul

Luna februarie este o lună extrem de aglomerată la capitolul activări. Toate brandurile vor să fie acolo. Super-brand-ul Cheetos abia se lansase la noi în țară și trebuia să facă ceva altfel, ca să iasă în față. Am stat mult să găsim răspunsurile la „Ce? Cum?”. Și apoi ne-am dat seama că putem să trollăm dulcegăriile tipice lunii februarie. Pe principiul hate something, change something, cu ajutorul lui Cheetos, am reușit să ieșim din tiparele siropoase ale lui februarie și să facem ceva de care cu toții avem nevoie în viețile noastre: sa iesim puțin din rutină, să nu ne mai luăm atât de în serios și să râdem mai mult. Cu această activare, Cheetos a demonstrat încă o dată că este un super brand și că românii au nevoie doar de un mic impuls pentru a-și demonstra creativitatea și pofta de distracție.

 

De la brainstorming

Uneori, de la prea mult dulce, ți se poate face rău. Așa că am zis să aducem ceva sărat în peisaj. Multă hâhâială. Până la urmă aveam un brief extrem de ofertant pe masă și un brand cu un mission foarte clar, de a aduce distracția în stilul Cheetos în România. Cheetos a venit la fix să schimbe un pic atmosfera lunii februarie și să ne dea tuturor ocazia să ne transmitem sentimentele altfel, într-un mod mult mai fun.

Au povestit despre Vorba lu’ Chester: Teodora Ionică – Group Creative Director și Cristiana Petre – Senior Copywriter

 

Credits:

ECHIPA Saatchi & Saatchi + The Geeks
Ioana Mușat – Client Service Director
Laurențiu Semeniuc – Head of Planning
Bogdan Costin – Creative Director
Cristiana Petre – Senior Copywriter
Alexandru Filoteanu – Graphic Designer
Teodora Ionică – Group Creative Director
Mădălina Stoica – Account Director
Mirabela Manea – Digital & Data Account Director
Emanuela Tudorache – Account Manager
Raluca Ciucă – Social Media Manager

ECHIPA PepsiCo
Oana Nuță – East Balkans Marketing Manager Snacks
Corina Ilie – Sr. Brand Manager Cheetos & Star
Oana Vintilă – Brand Manager Cheetos & Star
Alexandra Constantin – Senior Media & Digital Manager
Laurențiu Ion - Head of Digital and Media

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 79 de miliarde dolari în 2021, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.

Saatchi & Saatchi + The Geeks este o agenție de comunicare integrată full service, parte din Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume și cel mai mare din România. Agenția are în portofoliu clienți precum PepsiCo (Cheetos, Star), Heineken (Ciuc, Neumarkt), Groupeseb (Tefal, Rowenta, Krups), Profi, Provident, Ferrero, Xella (Ytong, Macon) sau Unibet.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related