[People of the Samsungverse] Romeo Bunescu: Cred că respectul reciproc poate fi exersat aplicând o regulă foarte simplă și utilă: scrie brief-ul, email-ul sau feedback-ul cu răbdare și argumente, exact așa cum ai vrea tu să-l primești

[People of the Samsungverse] Romeo Bunescu: Cred că respectul reciproc poate fi exersat aplicând o regulă foarte simplă și utilă: scrie brief-ul, email-ul sau feedback-ul cu răbdare și argumente, exact așa cum ai vrea tu să-l primești

Iubește liniștea și zgomotul, îi place în natură, dar și la festival, voia să se facă profesor de matematică, dar în facultate și-a descoperit pasiunea pentru marketing și comunicare. Romeo Bunescu, Campaign & Category Communication Supervisor Samsung, e o persoană cu pasiuni contradictorii. Nu e de mirare că motto-ul profesional după care se ghidează sună așa: „Dacă ceva te sperie, probabil ar trebui să îl încerci”. Romeo crede că ”ideile care ne sperie”, ajung până la urmă să inspire, să entuziasmeze și să inoveze. Și asta pune în practică și la Samsung, alături de colegii lui. 

Atât în plan personal, dar mai ales în business, respectul reciproc este esențial. Cu atât mai mult avem nevoie de respect în publicitate, unde deseori este nevoie să ne punem deoparte ideile și prejudecățile proprii pentru a înțelege ceea ce ne spun consumatorii.

Povestim cu Romeo în continuare despre traseul lui profesional, de la retail si print, în agenție și apoi în domeniul tehnologiei, cum s-a schimbat perspectiva lui asupra marketingului și comunicării, odată cu experiența, și care sunt reperele lui în joaca de-a ideile. 

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație și pasiunile lor, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.  


People of the Samsungverse

 

Bio pe scurt

Numele meu este Romeo Bunescu, am 37 de ani, m-am născut și am crescut în Turnu Măgurele, oraș aflat pe malul Dunării. În gimnaziu eram pasionat de matematică si de geometrie, cochetând chiar cu ideea de a deveni profesor de matematică. Ulterior, am luat decizia de a mă muta la București și a studia la ASE. Pasiunea pentru marketing și comunicare s-a declanșat abia în primii ani de facultate, când am luat contact cu primele campanii de brand cât și cu cărțile lui Jon Steel, Al Ries, Jack Trout, Pat Fallon si Fred Senn.

 

Momente importante  

Două etape esențiale mi-au influențat dezvoltarea atât în plan profesional cât și personal. În ultimii ani, am devenit tatăl Ilincăi și al lui Victor, iar responsabilitatea aceasta mă provoacă în fiecare zi să fiu un om mai bun. Descoperind lumea prin ochii lor, plini de curiozitate și de mirare, am început să conștientizez ce fel de viață vreau să duc, pentru că îmi doresc ca ei să crească înconjurați de optimism și de fericire. 

În al doilea rând, înainte de a fi client, am lucrat în agenție câțiva ani. Atunci când ai oportunitatea de a contribui la întregul proces strategic și creativ de dezvoltare a unei campanii de comunicare cât și să fii implicat activ în procesul de implementare, ajungi să înțelegi complexitatea necesară unei gândiri cu focus pe brand, dar care să plece de la nevoile consumatorilor și să le mențină în centrul oricărei campanii.

 

Pasiunile tale (dincolo de muncă)

Sunt o persoană cu pasiuni contradictorii: iubesc liniștea și zgomotul. Mai precis, iubesc natura, un răsărit în liniște, la pescuit, dar mă pasionează și concertele și festivalurile.

 

Resursele de motivație & inspirație

Mă motivează oportunitatea de a lucra cu oameni cât mai diferiți, de a fi implicat în proiecte complexe, din care învăț mereu ceva nou. Mă inspiră timpul de calitate petrecut cu oameni buni.

 

Relația dintre job & timp liber 

După ani de excese și experimente, am ajuns la un echilibru stabil care poate fi realizat doar prin implicare 100% în timpul orelor de program. Așa că aș zice “acum, foarte bună”.  

Fiecare etapă profesională de până acum a condus către un balans ușor între muncă și timp liber, ajungând în ultimii ani la echilibru. Însă înainte de a ajunge aici, am experimentat și eu deseori momente în care job-ul se prelungea în week-end, când prea multe seri erau dedicate prezentărilor și planificării campaniilor, când eram întâmpinat cu „Tu ce cauți acasă?” dacă ajungeam, regulamentar, la ora 18.00.

 

Filosofia ta de viață & de muncă

Cred că atât în plan personal, dar mai ales în business, respectul reciproc este esențial. Cu atât mai mult avem nevoie de respect în publicitate, unde deseori este nevoie să ne punem deoparte ideile și prejudecățile proprii pentru a înțelege ceea ce ne spun consumatorii. Cred că respectul reciproc poate fi exersat aplicând o regulă foarte simplă și utilă: scrie brief-ul, email-ul sau feedback-ul cu răbdare și argumente, exact așa cum ai vrea tu să-l primești.

 

Povestea ta la Samsung

Traseul meu profesional a început în facultate când primul job a fost în retail, gestionând comunicarea pentru mai multe supermarket-uri din București. Ulterior, am făcut trecerea către print, în ceea ce se poate numi perioada de glorie a revistelor de lifestyle. Au urmat trei ani în agenție și zece ani de brand management pentru Cosmote, Telekom și Orange.

Din echipa Samsung fac parte începând din august, anul acesta, iar rolul meu este de a coordona comunicarea și strategia de brand pentru divizia de produse Domestic Appliances. 

 

Îmi aduc aminte că încă din etapa de interviu mi-am dorit să găsesc un colectiv cu vibe bun, cu profesioniști de la care să am oportunitatea să învăț și cu care pot construi proiecte cu sens. Nu doar că l-am găsit la Samsung, dar am descoperit și oportunitatea de a fi mereu „în primul val” al evoluției tehnologice, mereu la curent cu cele mai noi inovații. Nu cred că te poți plictisi într-o organizație pentru care „pionieratul tehnologic” este în ADN-ul companiei.

Colegii de la Samsung acordă o importanță mare relațiilor interumane, colabărării și integrității, care sunt valori esențiale ale companiei. Atât timp cât vom păstra aceste aspecte în munca noastră de zi cu zi, vom continua să fim o organizație concentrată pe bunăstarea oamenilor - și asta e o lecție pe care mi-o aduc aminte zilnic.

 

Experiența primelor proiecte

Este mult mai ușor să comunici produse gândite pentru oameni. Samsung este un brand care preferă să comunice pornind de la nevoile clienților - strategia sa este de asculta de ce au nevoie aceștia și de a dezvolta produse care le fac viața mai ușoară, care le oferă mai mult timp pentru pasiuni și relaxare. Atunci când ai de partea ta super-tehnologii care fac sarcinile de zi cu zi ale consumatorilor mai simple, comunicarea devine o piesă din puzzle care se potrivește perfect așteptărilor clienților tăi. 

Primele campanii la care am lucrat sunt live, altele în lucru, totul este foarte dinamic și solicitant, însă pentru mine motivant. Pe cele care sunt live cred că le găsiți deja (sau le veți găsi curând) și la un search pe IQads :)

 

Partea cea mai frumoasă în munca ta 

Îmi place mult un citat al lui Seth Godin, pe care îl aplic în munca de zi cu zi: „Dacă ceva te sperie, probabil ar trebui să îl încerci”. La Samsung, am deseori șansa de a încerca, alături de colegi, ”idei care ne sperie”, dar care ajung până la urmă să inspire, să entuziasmeze și să inoveze. În plus, oportunitatea de a găsi căi de comunicare mereu diverse și relevante pentru fiecare audiență și pentru multitudinea tipologiilor sociale, reprezintă una dintre cele mai interesante componente ale muncii mele.

 

Și cea mai grea

Fiecare proiect și campanie are componenta sa de entuziasm, dar și de stres. Din fericire, plăcerea de a fi implicat în fiecare etapă a planificării unei campanii mă ajută să gestionez momentele mai tensionate.

 

Echipa

Sunt de câteva luni parte din echipa de marketing a Samsung România, însă uneori am impresia că lucrăm împreună de ani de zile. Mă bucur zi de zi că lucrez alături de profesioniști care iubesc să se joace cu ideile, care nu se tem de „drumuri nebătătorite”, dar care sunt mereu atenți la rezultatele muncii lor.

 

Cum s-a schimbat perspectiva ta asupra marketingului

Pentru multă vreme, credeam că rolul unui marketer este să ”înfrumusețeze” adevărul. După mulți ani, am descoperit că adevărul este cel mai bun „slogan” în publicitate.

Posibil naiv și idealist, însă cred cu tărie că gândul nostru principal, al oamenilor din industria comunicarii/ publicității, în tot ce facem, trebuie să fie orientat către oameni, iar scopul să fie acela de a le îmbunătăți, fie doar cu o picătură de bine, viața și felul în care își trăiesc fiecare zi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related