Silvia Teodorescu, în deschiderea Via Transilvanica: „Comunitățile au nevoie de încurajare, trebuie să își recapete încrederea”

Silvia Teodorescu, în deschiderea Via Transilvanica: „Comunitățile au nevoie de încurajare, trebuie să își recapete încrederea”

Via Transilvanica, drumul de 1.400km care unește România de la Nord la Sud, a fost inaugurat oficial în weekend, la Alba Iulia, în cadrul unui eveniment realizat de Asociația Tășuleasa Social, inițiatoarea celui mai complex traseu cultural din țară.

Pe parcursul ultimilor doi ani, Cronicari Digitali, platforma culturală creată de agenția Zaga Brand și Asociația Human Made Art (Humart), a generat rezidențe digitale de storytelling alături de creatori de conținut și jurnaliști. Activitățile de documentare și promovare Cronicari Digitali au ajuns, doar în primul an, la 1 din 2 utilizatori de Instagram din România. În 2022, proiectul „Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica” a însemnat un LP care rezumă audio experiența de la Putna la Drobeta Turnu Severin, o campanie online, radio, print dar și  un festival care a reunit experiențele de pe 1.400km de cărare în 3 zile la București, în luna septembrie.

Silvia Teodorescu, coordonatoarea Cronicari Digitali, a vorbit în dezbaterile de la inaugurarea Via Transilvanica despre puterea poveștilor și încurajarea comunităților locale care trebuie să își recapete încrederea.

"În urmă cu un an, 1 din 2 utilizatori de Instagram au fost pe Via Transilvanica și i-au aflat poveștile. Asta înseamnă că aproximativ 10 % din totalul utilizatorilor de Social Media din țară au putut descoperi comunități uitate sau lăsate în umbră. Pentru noi acest reach se traduce în contribuția publicului la creșterea economiei locale, odată cu includerea în vacanțe sau călătorii a destinațiilor de pe Via Transilvanica sau achiziționarea de produse locale, sobe și șeminee din teracotă lucrată manual, obiecte de sticlărie, vinuri bune, bunătăți pentru cămara și lista continua.

Anul acesta am revenit pe Via Transilvanica în căutarea unor noi povești, a antreprenorilor, tradițiilor, locurilor și experiențelor de dat mai departe, toate reflectate digital către 15% din totalul utilizatorilor de Facebook, Instagram și TikTok din România.

Facem această călătoria ca să o faceți și voi! Aceasta este deviza proiectului Cronicari Digitali de pe Via! Comunitățile unite de cărare au nevoie de promovare, de nou dinamism economic local adus odată cu drumeții sau turiștii culturali de pe cărare și ,neapărat, au nevoie de protecție.

Cronicari Digitali înseamnă grijă pentru valorile autentice, o echipă de storytelling puternică, branduri implicate și conectate la societatea românească. Împreună am adus la lumină povești captivante despre România autentică, unele pe care să-ți dorești să le împărtășești cu prietenii și mai ales să-ți facă poftă de a călători. Pentru Cronicari Digitali, Via Transilvanica este unul dintre proiectele în care am investit timp, energie și resurse și vom continua să o facem și de aici înainte. Pentru că avem nevoie de povești frumoase despre România reală, în care să ne regăsim valori și bucurie zi de zi”, declară Silvia Teodorescu, fondatorul Cronicari Digitali și directorul agenției Zaga Brand.

Anul acesta, Cronicari Digitali și Raiffeisen Bank România au adunat poveștile în Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica cu susținerea TRUST MOTORS, partener de mobilitate, GO PRO, partener de video storytelling și al partenerilor media Rock FM, Dilema Veche, Spot Media și PressOne. Jurnalul complet al celor doi ani de rezidență digitală de storytelling poate fi consultat pe cronicaridigitali.ro, dar și în SoMe urmărind hashtagul #CronicariDigitali.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related