[People of the Samsungverse] Amelia Rusu: Fiecare experiență este de fapt o lecție de viață din care ai lucruri de învățat. Nimic nu a venit ușor și totul a implicat răbdare, adaptabilitate și multă muncă

[People of the Samsungverse] Amelia Rusu: Fiecare experiență este de fapt o lecție de viață din care ai lucruri de învățat. Nimic nu a venit ușor și totul a implicat răbdare, adaptabilitate și multă muncă

Amelia Rusu a învățat multe din toate experiențele de până acum. Din FMCG, unde a avut primul job, din industria plasticului și a profilelor metalice, unde a lucrat în marketing, din domeniul construcțiilor și al energiei regenerabile, din piața auto și a tehnologiei. Fiecare etapă a venit cu provocările și lecțiile ei necesare, crede Amelia, care este în prezent Coordonator Evenimente Samsung Electronics Romania. Filosofia ei de viață e simplă: Omul cât trăiește învață. Și a pus-o în aplicare în tot parcursul ei profesional. 

Am avut un parcurs dinamic, plin de proiecte diverse; am cunoscut foarte multe persoane cu care am rezonat, am fost în diverse contexte din care am avut de învățat și asta contează foarte mult. Samsung este o campanie plină de provocări și ce iubesc cel mai mult este că nu ai timp să te plictisești niciodată, mai ales pe poziția mea, de organizare evenimente, spune Amelia.

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație și pasiunile lor, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales. 

Amelia povestește, în rândurile care urmează, cum a ajuns să fie organizatoarea de evenimente la Samsung, despre experiența de început în companie și primele proiecte în care s-a implicat și toate învățăturile pe care le-a adunat aici. 


People of the Samsungverse

 

Bio pe scurt

Bună, eu sunt Amelia! Un pic despre familia mea: sunt născută în Râmnicu Vâlcea într-o familie de intelectuali. Mama este profesor de limba engleză, tata este inginer proiectant și am un frate mai mic cu 3 ani, Ciprian, de care sunt foarte apropiată.

M-am mutat în București în 1999 odată cu începerea facultății de Management Turistic și Comercial, din cadrul Universtitatii Creștine Dimitrie Cantemir, cu care mă mândresc că am absolvit-o cu cea mai mare notă din acel an 2003, repectiv 9.90. :)

From young dreams to reality: când eram la grădiniță îmi doream să fiu doctoriță, apoi în generală îmi doream să fiu polițist, inspirată fiind din filmele și desenele animate cu Academia de Poliție, iar după, în liceu, ușor ușor m-am îndreptat către domeniul economic și marketing. În școală mi-au plăcut mult materiile reale – matematica, economia, fizica și, deși am citit de mică destul de mult, nu mi-a plăcut niciodată partea de realizare de comentarii literare și ”toceala”.

Ce mi-a plăcut foarte mult însă, încă de mică, a fost să organizez mereu lucrurile și oamenii din jurul meu. În facultate, când eram hostess pentru diverse companii mari, visam să ajung să le organizez eu respectivele evenimente; si iată-mă acum, fix asta am ajuns să fac, lucru care mă bucură foarte mult.  

 

Fiecare experiență este o lecție

Până în prezent am trecut prin diverse momente, nu neapărat ușoare, care de fapt m-au ajutat să învăț să fiu puternică, să înțeleg că trebuie să lupți cu demnitate pentru ceea ce îți dorești și, cel mai important, să îți păstrezi mereu coloana vertebrală, fără să faci compromisuri care te pot afecta moral și sufletește. Proverbul „ce nu te doboară, te face mai puternic” s-a aplicat destul de des în parcursul meu profesional și personal. Nimic nu a venit ușor și totul a implicat răbdare, adaptabilitate și multă muncă.

Ce e important de reținut este că fiecare experiență este de fapt o lecție de viață din care ai lucruri de învățat. Oamenii pe care îi întâlnești te pot ajuta să îți descoperi atât părțile pozitive, cât și cele negative – care, de altfel, ne formează ca oameni.

 

Pasiunile tale (dincolo de muncă)

Pasiunile mele sunt muzica, filmele și, periodic, cărțile - viața fără muzică mi se pare tristă și pustie; viața fără cărți este lipsită de profunzime; filmele și anumite seriale pot aduce relaxare, dar doar dacă înveți să te detașezi de cotidianul tumultos al fiecăruia dintre noi.

Muzica urcă însă în topul clasamentului. Iubesc muzica din toate genurile muzicale, dar în prezent sunt fan declarat la formației de pop-opera Il Volo; de fiecare dată când îi ascult, sufletul mi se încarcă de bucurie, iubire și energie. Și pentru că vreau să le fiu și de ajutor făcându-i cunoscuți și publicului românesc, încă din anul 2015 am preluat pagina de instagram a fan-clubului din Romania, @ilvolo.românia. Am avut plăcerea să îi și cunosc pe Ignazio, Gianluca și Piero la câteva meet & greet-uri la care am participat cu drag.

 

Resurse de motivație & inspirație

În mine găsesc mereu resursele de motivație și restart. M-a înzestrat Dumnezeu cu o forță interioară care m-a ajutat mereu să mă ridic, indiferent de cât de grea a fost lovitura vieții. Sunt un om entuziast, mă bucur de lucrurile mărunte, iubesc ceea ce fac și sunt foarte recunoscătoare pentru tot ce am realizat până acum și pentru ceea ce sunt.

Mă inspiră oamenii simpli, cu povești de viață incredibile, oamenii creativi și inteligenți, care și-au păstrat și valorile moral-creștine și care au reușit în viață prin forțe proprii, fără „să calce pe cadavre” și, de asemenea, persoanele orientate spre soluții și ușor adaptabile la situații și contexe noi.

 

Relația dintre job & timp liber

Am învățat să îmi dozez efortul și delimitez viață privată de muncă. Pe parcursul anilor am învățat să mă detașez pe loc de încărcarea zilei, chiar în momentul în care plec de la serviciu - iar dacă nu reușesc imediat, caut să găsesc soluții astfel încât să se întâmple. În timpul programului îmi aloc acele pauze bine-meritate în care ascult o melodie preferată, ies la o plimbare afară sau fac ceva pentru mine, care să îmi aducă relaxare și detașare.

Uitându-mă în urmă, când avem 20 de ani, lucrurile erau un pic diferite - stăteam mult peste program sau mai lucram și acasă; dar ușor ușor, odată cu maturizarea, am învățat să mă detașez, pentru că este sănătos.

 

Filosofia ta de viață & de muncă

 „Curiozitatea vizavi de viaţă, în toate aspectele ei, consider eu că este secretul marilor creatori” – citat din Leo Burnett, care mi-a plăcut foarte mult și care definește filosofia mea de viață și de muncă.

 

Cum s-ar traduce pe un tricou :)

O să aleg o „vorbă din popor” drept motto: „Omul cât trăiește învață”  - pentru că simt că se aplică atât în plan personal, cât și în cel profesional.

 

Povestea ta la Samsung

Am început să lucrez la Samsung pe 21 noiembrie 2016, deci în urmă cu 6 ani. Anterior, am petrecut aproape 10 ani într-o altă companie frumoasă, Porsche Inter Auto.

Am ales să vin la Samsung pentru că mi s-a propus un job fix pe ceea ce îmi plăcea să fac cel mai mult - adică organizarea de evenimente.

Ce mi s-a părut foarte ciudat la început a fost schimbarea completă de context – spre exemplu, open space-ul în liniște (fără muzică!) în care stai cu colegii foarte aproape de tine, fără să existe o delimitare de spațiu.

Un alt aspect, care mă bucur că nu se mai aplică în prezent, e reticiența pe care am resimțit-o la colegi. Dar mi-am dat seama că relațiile se formează în timp și nu toate persoanele sunt extroverte. 

 

Temeri și așteptări la început

Singurele temeri pe care le-am avut la început au fost legate de procedurile complicate din companie, care îți consumă o grămadă de timp și unde credeam că nu fac față încărcării. Dar mi s-a dovedit, din nou, că atât timp cât ești dispus să înveți și să te adaptezi, poți trece orice obstacol.

De asemenea, apropierea de echipă a fost mai dificilă la început, pentru că marea majoritate a colegilor părea închisă și setată doar pe job. Mă bucur însă că, deschizându-mă în fața lor și oferindu-le timpul necesar, am reușit să dezvolt o relație cu fiecare dintre ei.

 

Experiența primelor proiecte

Contextul și perioada în care m-am angajat (noiembrie) pe această poziție de coordonare evenimente au contribuit la preluarea imediată a petrecerii de Crăciun pentru presă și agenții – un moment festiv și o ocazie foarte bună să cunosc partenerii cu care colaborăm și să încheiem anul, glorios, împreună.

Ulterior, la începutul anului următor am participat în pitch-ul pentru alegerea agenției de BTL cu care urma să colaborăm îndeaproape; anul a continuat cu proiecte de hospitality (în care organizăm deplasări pentru presă și parteneri la diverse evenimente internaționale Samsung), cu lansări de produselor flagship Samsung, activări la diverse festivaluri, participare la evenimente de leadership ale partenerilor din industrie șamd.

Mi-au plăcut toate, fără exceptie, inclusiv cu toate provocările ivite.

 

Parcursul tău în companie

Am avut un parcurs dinamic, plin de proiecte diverse; am cunoscut foarte multe persoane cu care am rezonat, am fost în diverse contexte din care am avut de învățat și asta contează foarte mult.

Samsung este o campanie plină de provocări și ce iubesc cel mai mult este că nu ai timp să te plictisești niciodată, mai ales pe poziția mea, de organizare evenimente. 

 

Învățături

Sub îndrumarea Simonei Panait, directorul și coordonatorul departamentului de marketing, am reușit să facem proiecte la un nivel foarte înalt și complex, având o viziune extinsă de ansamblu și coordonând activitățile într-un mod coerent și eficient; o astfel de abordare cu siguranță ajută fiecare membru al echipei să evolueze profesional.

Ce e cel mai important este că am învățat să creez o strategie de evenimente, am înțeles ce înseamnă campanii integrate și complexe de marketing; de asemenea, am construit și un tool de validare pentru toate evenimentele la care participăm, care să ne ajute să evaluăm eficiența parteneriatelor – atât dpdv intern, cât și extern. 

 

Sarcinile și responsabilitățile tale

Sunt responsabilă de coordonarea și implementarea evenimentelor Samsung; intern, aceste evenimente sunt împărțite în trei categorii: own (adică cele organizate de noi, cum sunt lansările de produs și evenimentele tip hospitality), consumers (spre exemplu festivalurile de muzică, film, evenimentele mari de gaming etc) și leadership (evenimentele din industrie la care suntem parteneri, cum sunt conferințele, galele etc).

 

Partea cea mai frumoasă

Ar fi multe lucruri frumoase de menționat, printre care și faptul că nu există momente boring pentru că nu apuci niciodată să te plictisești. 

Partea cea mai frumoasă însă cred că este satisfacția pe care o ai la finalul fiecărui proiect, când vezi bucuria celor prezenți la eveniment, indiferent că sunt invitați sau colegi.

 

Și cea mai grea

Partea mai grea este că trebuie să facem pitch pentru fiecare eveniment mare pe care îl realizăm și acest lucru constituie de fiecare dată o provocare.

Suntem destul de exigenți și ne dorim mereu concepte și idei creative la fiecare eveniment pe care îl avem în plan și atunci totul contează: de la poveste, la calitatea producțiilor și la timpul de execuție, care de obicei nu este foarte lung.

În cei șase ani de când lucrez în companie am fost și sunt extrem de recunoscătoare tuturor agențiilor pe care le-am avut alături; Momentum, Cheil-Centrade, Leo Burnett, MSL The Practice, FCB, Godmother, pentru că împreună am realizat evenimente și activări foarte frumoase și creative.

 

Cele mai interesante proiecte la care ai lucrat

Încă din primele momente am participat la realizarea unor proiecte foarte interesante și creative.

Încep cu un eveniment în memoria tuturor - lansarea telefonului Galaxy S8 la Casa Poporului - unde am creat o iluzie optică printr-o hologramă gigant; a fost într-adevăr, memorabil.

Ulterior sunt și activările de la festivaluri, în care mereu ne propuneam să ieșim din zona de confort – de la zbor cu parașuta în AR, la o producție de rachetă în care puteai să vizionezi un film impresionant în VR, realizat de regizorul și ambasadorul Samsung, Millo Simulov, la leagăne spectaculoase în care îți puteai face (mai ales seara) cele mai cool poze cu Galaxy S9, sau producția unui container gigant, care imita cutia unui telefon, în care puteai surprinde cu Galaxy S10 poze spectaculoase, folosindu-te de iluziile optice ilustrate în interior. 

Un alt exemplu foarte drag mie este proiectul The Bankote Concert, care a luat numeroase premii, inclusiv marelui premiu Grand Effie România 2020 – aici am facilitat accesul la toate reprezentațiile din programul festivalului, prin intermediul realității augmentate.

Alte exemple dragi mie sunt: lansarea gamei de televizoare QLED din anul 2018, ce a avut loc în showroomul Roche Bobois, lansarea seriei Galaxy S21 din timpul pandemiei, care a fost singura lansare online interactivă realizată în România ce a primit premii locale și internaționale.

Anul acesta am avut diverse evenimente creative și lansări interesante, dar cele mai dragi îmi sunt următoarele: proiectul #22epicnights, în care am lansat un album muzical împreună cu Demoga music și artiști la început de carieră care fac parte din generația Z, Bespoke cooking challenge, care a fost un eveniment interactiv de cooking pe noile noastre cuptoare Bespoke Oven, colecția de genți #Unfoldcollection by Samsung & Laura Olaru, pe care am lansat-o la evenimentul nostru local de lansare a seriei Galaxy Z.

Ar fi atât de multe de enumerat, mai ales că îmi place foarte mult ceea ce fac  - însă mă voi rezuma, cu greu, la exemplele de mai sus. 

 

Echipa Samsung

Suntem o echipă unită și lucrăm foarte bine împreună. Suntem complementari, ne respectăm specializările și împreună reușim să creăm proiecte inedite și creative.

Ce îmi place foarte mult este că avem mereu ce învăța unii de la alții și, cu un vibe pozitiv și constructiv, depășim toate provocările.

 

Cum priveai la început domeniul în care lucrezi

Mă bucur să spun că am lucrat în diverse domenii până acum – am început cu industria FMCG, primul meu job fiind merchandaiser la P&G, apoi am continuat cu industria plasticului ca asistent marketing la Plastex SA, ulterior am ajuns în domeniul profilelor metalice, la un birou turcesc din domeniul construcțiilor, după care am fost responsabil comercial la Ferest Ing Romania, care făcea studii energetice cu soluții de recuperări de energie, utilizare de energii noi și regenerabile în diverse industrii, ajungând în cele din urmă în domeniu auto, la Porsche Inter Auto și - din 2016 – profesez în domeniul tehnologiei, în cadrul Samsung.

Detaliile de mai sus sunt date ca să exemplific de fapt că poți lucra în marketing în orice industrie și domeniu. Totul ține de deschiderea ta și de adaptabilitatea personală. Principiile rămân același, doar bugetele diferă.

 

Perspectiva asupra rolului tău

Când eram studentă am avut multe joburi de hostess și promoter pentru companii mari - și mereu mă gândeam că mi-ar plăcea să ajung să fac eu astfel de evenimente sau activări. Și, iată, viața m-a adus aici și acum fac ce visam când eram mai tânără.

În viitor nu se știe dacă o să rămân în partea aceasta de organizare evenimente sau mă reprofilez. Dacă aș alege altceva; cred că m-aș îndrepta către HR, pentru că simt că m-aș potrivi și în domeniul ăsta.

Repet motto-ul meu: omul cât trăiește învață. Îl am exemplu și pe tatăl meu care, începând de la 60 de ani, după ce a fost inginer și antreprenor, s-a apucat de scris și deja are 8 cărți publicate. Niciodată nu este târziu să îți schimbi direcția. Important este să alegi să faci ceea ce îți place și ți se potrivește, pentru că doar atunci munca nu mai este privită ca o corvoadă.

 

Motivațional de final

În încheiere, vreau să recomand o melodie și un film: melodia „Beautiful that way” din filmul minunat „La vita e bella”.

Iubesc varianta cântată de preferații mei, Il Volo:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related