Fiecare generație de creatori vrea să schimbe lumea. Și asta e bine. Lumea are nevoie să fie schimbată prin idei și viziuni noi. Doar așa putem evolua. Și când toate perspectivele diferite se întâlnesc într-un spațiu comun, se întâmplă cu adevărat ceva special. Granițele se lărgesc, efervescența creatoare își găsește formule noi de manifestare. E ceea ce face DIPLOMA, în parteneriat cu IQOS, de câțiva ani: celebrează noile generații creative, le oferă loc de întâlnire și expresie. Anul acesta, festivalul DIPLOMA se desfășoară între 7 și 16 octombrie la Combinatul Fondului Plastic, iar IQOS a pregătit o serie de experiențe care îmbină tehnologia și arta, cu misiunea de a aduce împreună membrii comunității IQOS și participanții la festival.
Un spațiu de întâlnire pentru noile generații de creatori
Arta ne aduce împreună. Cu IQOS. Este misiunea în care crede brandul: progresul pornește dintr-un spațiu comun al talentelor în formare, iar ideile noi pot schimba lumea, dacă sunt susținute de o comunitate puternică. Puterea creatoare vine din forța lor, împreună. Este motivul pentru care IQOS susține industriile creative din România și, de-a lungul timpului, a dezvoltat o serie de proiecte alături de artiști aflați la început de drum. Prin parteneriatul cu DIPLOMA, aflat deja la al treilea an, IQOS a contribuit la debutul și promovarea creatorilor tineri, oferindu-le o platformă de expresie și manifestare.
E important ca noile generații să aibă spațiu de expunere, vizibilitate și susținere. Astfel prind curaj pentru lucrări îndrăznețe și încredere în propriile resurse. De nouă ani, DIPLOMA aduce în fața publicului artiști care își prezintă cea mai importantă lucrare realizată în perioada academică, respectiv, lucrarea de licență. Pictură, fotografie, new media, modă, arhitectură sau design grafic sunt formele de expresie artistică explorate în lucrările expuse la DIPLOMA.
„Festivalul DIPLOMA reprezintă pentru noi, în fiecare an, o sursă de inspirație și o oportunitate de a ne apropia de cei cu care împărtășim aceleași valori și care abia acum își croiesc un drum în lumea artei. Le admirăm creațiile, le apreciem entuziasmul și ideile inovatoare pe care le propun. Credem că, prin lucrările lor, proaspeții absolvenți oferă o perspectivă dinamică asupra lumii actuale și acces la modul în care ei se raportează la prezent, la schimbările pe care și le doresc. Ne bucurăm că le putem aprecia împreună talentul acum, la debutul carierei lor. Arta, la fel ca schimbarea, se celebrează mai bine în comunitate. De aceea, IQOS propune în cadrul DIPLOMA o serie de experiențe prin care ne dorim să aducem oamenii împreună prin intermediul artei”, spune Denys Strobykin, Director Marketing & Digital, Philip Morris România.
Sinestezii, roboți și gravuri speciale
Anul acesta, la DIPLOMA, IQOS a pregătit o serie de activări speciale: o instalație sinestezică, gravarea dispozitivelor IQOS cu modele inspirate de tematica festivalului, hanorace realizate în parteneriat cu un creator român al noii generații, băuturi personalizate de un braț robotic. Să le luăm pe rând și să facem o scurtă vizită în spațiul creat de IQOS la festival.
Synesthesium, una dintre atracțiile principale ale festivalului, este un proiect interdisciplinar, la intersecția neuroștiinței cu arta și tehnologia. Prin instalația interactivă dezvoltată împreună cu studioul H3, o serie de stimuli vizuali generează reacții cerebrale. Participanții privesc lucrări expuse la festival pe o tabletă, iar reacțiile lor neuronale sunt transformate, vizual, pe un ecran led al instalației. Întâlnirile dintre reacțiile mentale a doi participanți pot fi printate apoi, pentru a păstra amintirea experienței. Instalația poate fi vizitată până în 9 octombrie la Combinatul Fondului Plastic.
Hoodie în ediție limitată, realizat de IQOS alături de Remus Andrei Moldovan, proaspăt absolvent al Facultății de Arte Decorative și Design, este un produs vestimentar original, dedicat exclusiv consumatorilor IQOS, prin care se stabilește, astfel, o legătură directă între utilizatorii IQOS și industria creativă. Design-ul propus reinterpretează grafic valorile brandului prin utilizarea unor elemente din identitatea vizuală a acestuia, precum forma recognoscibilă a literei Q din logo, căreia îi oferă un alt rol, acela al unei ferestre de dialog, care se multiplică și reflectă, astfel, ideea de comunitate.
Print a Drink- la barul din curtea Combinatul Fondului Plastic, participanții la festival au parte de experiența unor cocktailuri unice: pot să-și personalizeze băutura comandată la barul IQOS cu modele speciale, create de un braț robotic.
De asemenea, utilizatorii care își doresc să-și personalizeze dispozitivul IQOS vor putea face acest lucru gratuit, de azi până în 9 octombrie, în spațiul special amenajat în curtea Combinatului Fondului Plastic, prin alegerea unuia dintre modelele disponibile, inspirate de tematica festivalului. Beneficiul este disponibil și în cel de-al doilea weekend al festivalului, în zilele de 15 și 16 octombrie.
IQOS a amenajat o zonă de lounge în Curtea Combinatului Plastic, loc de întâlnire pentru comunitatea creativă IQOS. Pe toată durata festivalului, cei care vor să afle mai multe despre momentele pregătite de IQOS în cadrul DIPLOMA, se pot alătura comunității pe contul de Instagram @iqos_ro și pot participa la concursuri cu premii atractive.
Accesul în spațiul IQOS este gratuit și este permis exclusiv persoanelor cu vârsta de peste 18 ani.
IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.
Material susținut de IQOS.