Visa să ajungă agent FBI, îi plăcea limba și literatura română în liceu, deși era la profil real, a dat la Cibernetică și apoi a descoperit marketingul și comunicarea. Daniel Enache, Samsung Members Specialist în cadrul Samsung Electronics Romania, crede că orice moment și experiență de viață ne poate influența dezvoltarea, dacă suntem deschiși să învățăm din ele.
Daniel a intrat în echipa Samsung anul acesta, după ce a lucrat într-o agenție de publicitate. Adaptarea a fost ușoară, colegii l-au ajutat să se integreze repede în structura companiei, iar primele proiecte au venit cu provocări, învățături și entuziasm.
Echipa Samsung este diversă și asta cred că mi se pare cel mai nice; oamenii sunt de diferite profiluri, au experiențe de viață diferite, sunt niște persoane pasionate de ceea ce fac și au o expertiză valoroasă, din care am ce să învăț cu siguranță.
Vibe-ul este dinamic, challenging, exciting, nou. Ar fi atât de multe cuvinte care ar descrie vibe-ul unei zile în Samsung – pentru că nu e nicio zi asemănătoare cu alta. În fiecare zi apar lucruri noi, proiecte noi, idei noi. Asta ne ține constant pregătiți și cred că ne și ajută să ne formăm mai repede, mai bine, spune Daniel.
Filosofia lui de muncă și viață este ”do it as best you can”. Nu îi plac jumătățile de măsură și lucrurile făcute doar pentru a fi bifate nici la job, nici în timpul liber. Se declară un perfecționist în căutarea unui echilibru cât mai bun între muncă și viața personală. Daniel este DJ, ia lecții de pian, compune muzică electronică și își ia inspirația din călătorii și natură. În cadrul companiei, e Samsung Members guru și se ocupă de tot ce înseamnă comunicare & activări în aplicația Samsung Members, o aplicație disponibilă numai pentru utilizatorii Samsung ce oferă conținut exclusiv și asistență non-stop.
În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație și pasiunile lor, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.
Povestim cu Daniel Enache, în rândurile următoare, despre cum o arată o zi obișnuită la Samsung, care este atmosfera de lucru aici, cum arată momentele lui de restart și care sunt cele mai importante învățături din parcursul lui de până acum.
De la Cibernetică la Marketing
Am 31 ani, sunt din București și am studiat Comunicare & Marketing. Am făcut un semestru la Cibernetică (ASE), dar mi-am dat seama că partea de programare C++ nu mi se potrivește pe termen lung; mă bucur, așadar, că mi-am ascultat intuiția și că am ales drumul spre marketing.
Când eram mic voiam să mă fac agent FBI sau cântăreț într-un boys / pop band (probabil pentru că am copilărit în anii 90’). Am avut câteva încercări nereușite în fața blocului.
Momente importante în formare
Cred că fiecare moment din viață e important și te influențează într-o anumită măsură. Pentru mine ar fi mai multe momente mai mici; încerc să extrag învățături din orice situație și bineînțeles, zi de zi am cate ceva nou de învățat.
Totuși, dacă ar fi să nominalizez un moment, sau o perioadă importantă din punct de vedere a dezvoltării personale, care mi-a atras atenția asupra unor skill-uri proprii, ar fi orele de limba și literatura română din liceu, când, aparent neinteresante pentru majoritate (eram la un profil real), poeziile unor autori români mi-au dat posibilitatea să interpretez ce voiau să spună, de fapt, acești autori; și astfel mi-am descoperit pasiunea pentru literatură și poezie.
Aș mai adăuga că aceste momente mici care ne influențează sunt de fapt construite și în jurul oamenilor pe care îi întâlnim și de la care avem foarte multe de învățat pe parcurs.
Pasiunile de după program
În timpul liber sunt selector muzical / DJ, iau lecții de pian, și am început să produc și să finalizez piese (de muzică electronică, în mare). Îmi place să fiu la curent cu tot ce e nou în materie de muzică (electronică și nu numai) și mai cochetez din când în când și cu partea de promoting/booking artiști/DJs străini.
Ca să mă relaxez - îmi mai place să călătoresc și, evident, binging: să mă uit la seriale sau content de pe YouTube; nu în ultimul rând, e foarte important să mă văd și cu prietenii mei. Apreciez lucrurile simple și discuțiile constructive.
Resursele de inspirație
Trăim într-o eră a zgomotului, unde totul este foarte dinamic. Așadar, îmi găsesc și descopăr resursele în liniște.
Am descoperit de câțiva ani natura, pe care o neglijam până acum un timp. Cred că o plimbare prin parc toamna poate să iți redea un spectacol vizual interesant, o doză de inspirație; iar acele momente de liniște în care iți poți auzi gândurile și le poți pune în ordine sunt cruciale.
Motivația mi-o regăsesc în momentul în care văd că eforturile depuse dau naștere unor proiecte/momente unice; cred că fiecare își poate găsi o doză de motivație la sfârșitul zilei – important e să ne acordăm un moment de respiro și liniște în care să fim recunoscători pentru ce ni se întâmplă.
Relația dintre muncă & timp liber
E o relație dinamică – iar cele doua trăiesc în maximă dependență.
Cheia este să păstrez un echilibru între cele două – să îmi aloc acel timp liber necesar astfel încât și la munca să am mult spor și să îmi iasă proiectele fix cum imi doresc.
Cel mai important este să te organizezi și înveți să prioritizezi și deși știm toți care este teoria unei relații sănătoase muncă – timp liber, cred că mai învățăm zilnic tips & tricks despre cum să eficientizăm munca și cum să ne alocăm un moment de pauză când e necesar.
În pandemie
Perioada pandemică a venit cu schimbări majore pentru toți. A fost cu atât mai greu să țin un echilibru, dat fiind că timpul și spațiul păreau că se dilată în acești doi ani. Însă, așa cum menționam anterior, fiecare moment mic contribuie la dezvoltarea noastră și tine de noi cum îl abordăm și cu ce învățături vrem să ieșim din el.
Privind spre prezent, după ce am intrat în era post-pandemică, aș zice că s-a schimbat în bine; am reușit să îmi reiau ritmul, activitățile și simt că am intrat în noua normalitate.
Filosofia ta de viață & de muncă
Filosofia de muncă: do it as best you can.
Da, sunt un perfecționist și îmi place să fac lucrurile foarte bine, lucru care poate fi și un pic obositor. Însă e important pentru mine să mă dedic cu totul; nu îmi plac jumătățile de măsură, nu îmi plac lucrurile care sunt făcute doar ca să fie bifate. Cred că e important să fim conștienți de lucrurile pe care le facem și să ne propunem să le facem cât mai bine.
Cred în munca de echipă și că mai multe minți luminate pot crea o idee unică; îmi place să creez relații echilibrate cu cei din jur și îi apreciez pe cei care își dedică timp pentru asta.
Ah, și da, deși în my 20s nu prea realizam, acum sănătatea a devenit una dintre prioritățile mele.
Un motto de pus pe tricou
Ar fi un tricou simplu. Nu sunt adeptul motto-urilor pentru că ce îmi spuneam ieri s-ar putea să nu mai fie valabil astăzi. Bineînțeles, există niște principii și niste valori după care mă ghidez și dacă ar fi să le listez pe toate ar fi nevoie de o garderobă întreagă.
Însă ce cred că e foarte important este echilibru (asta daca aș putea să nominalizez un cuvânt de pus pe tricou); găsirea echilibrului personal e cel mai important.
Povestea ta la Samsung
Povestea mea la Samsung a început în cursul acestui an, în luna martie și continuă în prezent ca un nou capitol profesional din care am foarte multe de învățat.
La început exista acel sentiment de agitație și curiozitate pentru că totul e nou – de la birou, la colegi, proceduri, ritm, etc.
Ce țin minte este că m-a impresionat cât de complex este brandul Samsung și cum funcționează departamentul de marketing ca un întreg; am avut încă de la început acces la o multitudine de informații noi și diverse, mult knowledge & know-how, cât și la resurse și instrumente care te ajută să dezvolți campanii integrate, cu un impact real asupra audienței vizate.
Venind dintr-o agenție de publicitate, temerea mea a fost că îmi vă fi greu să mă adaptez și să fac trecerea spre o poziție la o companie atât de complexă cum e Samsung. Spre bucuria mea, m-am adaptat foarte ușor și m-am integrat foarte bine în colectiv.
Experiența primelor proiecte Samsung
Prima experiență a fost dificilă, recunosc; a fost dificil mai degrabă din prisma procedurilor interne, caracteristica brandurilor mari. Însă după puțin timp în care mi-am dat răgaz și încredere, am reușit să le implementez cu succes și acum privesc în urma mult mai mulțumit. Procedurile fac parte din orice proces, important e să privești spre scopul final și totul va funcționă ulterior.
Parcursul în companie
Deși sunt de mai puțin de un an în companie, aceste luni au fost unele foarte constructive, productive și chiar plăcute. Am cunoscut oameni noi care îmi sunt acum colegi, cu care mă înțeleg foarte bine și de la care am foarte multe de învățat; din punct de vedere proiecte, am preluat multe responsabilități noi care mă challenge-uiesc să învăț și să descopăr arii noi, să îmi pun mintea la contribuție și să îmi dezvolt spiritul creativ.
Cel mai important lucru pe care l-ai învățat
Argumentarea și susținerea propriilor idei.
Încă din primele luni – prin prisma proiectelor pe care le-am implementat - am învățat să îmi structurez și să îmi exprim mai bine argumentele pentru a susține un lucru sau o idee în care cred; cred că avem tendința să ne lasăm intimidați de contraargumente în loc să le privim ca un proces constructiv. Așadar, simt că am prins mai mult curaj și încredere în mine și le mulțumesc colegilor care au ajutat la aceasta îmbunatățire.
Responsabilitățile tale
Samsung Members guru.
Asta înseamnă că mă ocup de tot ce înseamnă comunicare & activări în aplicația Samsung Members, o aplicație disponibilă numai pentru utilizatorii Samsung ce oferă conținut exclusiv și asistență non-stop. Ca obiectiv principal, aplicația face parte din programului de loializare & retenție a consumatorilor de produse din portofoliul Samsung.
Partea cea mai frumoasă în munca ta
Îmi place diversitatea jobului și faptul că pot lucra integrat atât cu colegii din department, cât și cu agențiile partenere.
Ce îmi place și mă pasionează cel mai mult este partea de digital marketing și tot ce ține de strategii media prin care putem ajunge eficient și potrivit la users/consumatori. Mi se pare fascinant cât de mult a avansat această zonă și îmi place să descopăr noi tool-uri la care avem access în companie prin care putem eficientiza și derula cu succes diverse programe de loializare.
Și cea mai grea
Așa cum am menționat anterior, procedurile interne mi se par cele mai dificile. Înainte de a te bucura de entuziasmul de a da start unui nou proiect, trebuie să treci prin multipli pași de aprobări interne pentru a-l pune în mișcare. Am înțeles însă că fară aceste proceduri nu putem duce un proiect la bun sfârșit și am învățat cum să le fac cât mai eficient – așadar, totul spre bine.
Proiecte interesante
Samsung Members mi se pare interesantă overall ca și aplicație.
Obiectivul principal a fost îmbunătățirea experienței atât în app, cât și overall în beneficii acordate utilizatorilor. Așadar, am dezvoltat atât în aplicație, cât și în secțiunea de Community, câteva activări axate pe zonele de interes Samsung; ca next steps, avem în plan noi activări și parteneriate foarte interesante pentru userii care sunt iubitori de gaming, lifestyle, technology & music. Așadar invit toți utilizatorii Samsung să stay tuned on Samsung Members.
Echipa Samsung
Echipa Samsung este diversă și asta cred că mi se pare cel mai nice; oamenii sunt de diferite profiluri, au experiențe de viață diferite, sunt niste persoane pasionate de ceea ce fac și care au o expertiză valoroasă, din care am ce să învăț cu siguranță.
Îmi place foarte mult că simt deja că aparțin acestei echipe; m-au ajutat să mă integrez rapid și au demonstrat că funcționăm ca un tot unitar.
Vibe-ul este dinamic, challenging, exciting, nou. Ar fi atât de multe cuvinte care ar descrie vibe-ul unei zile în Samsung – pentru că nu e nicio zi asemănătoare cu alta. În fiecare zi apar lucruri noi, proiecte noi, idei noi. Asta ne ține constant pregătiți și cred că ne și ajută să ne formăm mai repede, mai bine.
O zi obișnuită de muncă
Ca să descriu pe scurt ce presupune o zi obișnuită: strategii & tactici, urmate de analize și brainstorming-uri interne (atât pe proiectele owned, cât și pe proiectele colegilor unde aș putea spune că am un input valoros), conversații amuzante cu colegii (în pauze și nu numai), brief-uri noi (lucrate intern, predate agențiilor partenere, implementate împreună), follow-ups (intern, extern), proceduri financiare (cele de care menționam anterior), rapoarte (pre, during și post campanii – e important să ai un overview constant asupra proiectelor), din nou brief-uri & campanii live.
Cum s-a schimbat perspectiva asupra marketingului
Când eram în liceu și puțin la începutul facultății, desi mă atrăgea domeniul pe care îl studiam, aveam cumva o mică reticență referitoare la marketing, comunicare și impactul acestora asupra societății.
Însă în timp mi-am schimbat perspectiva, atâta timp cât există niste principii sănătoase la bazele acestuia – și mă bucur să fac parte dintr-o companie care are valori puternice, cu care mă regăsesc.
Privesc domeniul cu mult mai mai mult entuziasm, mai ales că nu mai sunt spectator și am ajus să fac parte din proces. Mă bucură însă că mă regăsesc în ceea ce fac și simt că mi se potrivește; mi se pare foarte important să ai un job la care mergi și pe care îl realizezi cu plăcere.
Îmi place să cred că rolul meu este important și că are un aport semnificativ la buna funcționare a companiei; sper, de asemenea, că aduce o schimbare în bine – fie că vorbim de utilizatori mulțumiți de servicii, fie că vorbim de workshopuri derulate prin Samsung Members unde oamenii accesează o rețea valoroasă, cât și informații exclusive.