CONTEXT
Domeniul neuroștiinței aplicate, respectiv al metodelor de studiere și îmbunătățire a activității creierului folosind tehnologia, este încă foarte puțin cunoscut și exploatat în România. Astfel că, Neuro Performance Enhancement Center poate fi considerată o inițiativă cu adevărat temerară.
Totul a început ca un proiect personal pentru Costin Dămășaru, animat de lupta sa cu tinitusul, o afecțiune neuronală teribilă, și de înfrângerea ei cu ajutorul unor proceduri bazate pe neurotehnologii pe care le-a studiat în cadrul MIT (Massachusetts Institute of Technology). Treptat, s-a transformat într-un demers inovator continuu, menit să ofere șansa de a „elibera oamenii de limitele propriilor minți” în cadrul Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanțelor Neuronale.
PROVOCAREA DE BUSINESS
Date fiind complexitatea domeniului de activitate și noutatea programului de „antrenament neuronal” dezvoltat de Dr. Psih. Dămășaru și echipa sa de cercetători pentru un public român încă neavizat, crearea unei imagini puternice, care să atragă notorietate și interesul audiențelor vizate, era un pas esențial în evoluția business-ului aflat încă la început de drum. Mai mult, devenea necesară articularea unui discurs de brand clar și relevant, care să plaseze Centrul într-o poziție dominantă pe plan local și să-l pregătească pentru o viitoare extindere în afara granițelor țării. Acestea au fost premisele de la care am plecat în proiectul de rebranding al Neuro Performance Enhancement Center
ABORDAREA STRATEGICĂ
Printr-o documentare riguroasă, ne-am propus, în primul rând, să înțelegem acest vast domeniu al neuroștiinței aplicate și categoria din care face parte Neuro Performance Enhancement Center la nivel național și internațional, precum și factorii care îi pot favoriza sau încetini dezvoltarea. Apoi am trecut printr-o etapă de descoperire a business-ului din perspectiva fondatorului și echipei sale, pentru a găsi elementele care vor sta la baza narativului strategic al brandului, acestea servind, mai departe, ca sursă de inspirație pentru noua sa identitate și comunicare
SOLUȚIA
În urma sesiunii de explorare a fundamentelor brandului realizată împreună cu managementul Neuro Performance Enhancement Center, am reușit să descifrăm limbajul științific, intimidant la prima vedere, folosit pentru a descrie ce este și ce oferă Centrul. Am aflat astfel că în spatele sintagmei „augmentarea performanțelor neuronale” se ascunde, de fapt, dorința de face posibilă și vizibilă schimbarea care să restabilească echilibrul și să aducă armonia în viața oamenilor, atunci când provocările cu care aceștia se confruntă zi de zi îi țin captivi, limitându-le capacitatea de a-și atinge potențialul maxim. În sprijinul acestei meniri, Neuro Performance Enhancement Center vine cu cele mai noi tehnologii și proceduri de neuroterapie și o echipă empatică, dedicată, cu competențe multi-disciplinare, cu ajutorul cărora cei ce îi trec pragul descoperă puterea extraordinară a creierului lor. Plecând de la aceste mesaje cheie am formulat povestea brandului și am extras esența sa, exprimată sugestiv în sloganul Creierul este superputerea ta.
Fiind o categorie în care predomină numele descriptive sau care au în componență particula specifică „neuro”, așa cum este și cazul Neuro Performance Enhancement Center, am vrut ca noua identitate verbală să diferențieze brandul. Punctul de pornire în crearea noului nume l-a reprezentat strategia de brand, pentru ca el să devină o extensie a acesteia și să reflecte ideea în jurul căreia este construit narativul brandului. De aceea, tema centrală folosită în procesul de naming a fost cea a transformării, a evoluției. Totodată, a trebuit să ținem cont de criteriile de eligibilitate stabilite de managementul Centrului, și anume: posibilitatea ca numele să fie înregistrat pe teritoritoriul Uniunii Europene pe clasele NISA aferente domeniului de activitate, disponibilitatea domeniului web .com și evitarea oricărei asemănări cu alte nume din categorie.
Numele Veruvis este un cuvânt inventat ce a rezultat din îmbinarea celor două planuri care fac posibilă experiența transformatoare promisă de brand, respectiv cel al științei și învățării continue necesare în proces, prin asocierea cu termenul „erudit” provenit din limba latină (erudire = a învăța), și cel al sprijinului uman oferit pe tot parcursul său, prin aluzia la cuvântul „heruvim” provenit din limba slavă (heruvim = înger păzitor).
Identitatea își propune să găsească echilibrul necesar între lumea interioară subconștientă și mediul fizic în care trăim, învățăm și evoluăm ca oameni. Contrastul dintre claritatea mentală și stările tulburătoare a stat la baza ideii simbolului Veruvis.
Simbolul, creat prin combinarea celor două forme geometrice de bază, reprezintă impactul profund pe care antrenamentul neuronal îl poate produce asupra creierului și clienților Veruvis. De la starea difuză și deconcentrată se trece într-o ipostază clară, ce sugerează echilibrul perfect în care creierul este optimizat și poate atinge potențialul său maxim. Simbolul devine astfel un declanșator, un activator al capacității de concentrare și performanță.
Noua identitate vizuală a permis dezvoltarea unui stil grafic unic, în care se combină elemente realiste cu unele abstracte, astfel încât să poată fi puse în valoare mesajele de brand într-un mod accesibil și relevant pentru audiențele sale, așa cum se poate vedea în materialele de comunicare dezvoltate.
Odată cu lansarea noului brand în luna iunie a acestui an, am preluat componenta de comunicare în social media, pentru a ajuta echipa Veruvis să operaționalizeze cadrul strategic și identitatea dezvoltate în procesul de rebranding, prin crearea conținutului specific fiecărui canal folosit - Linkedin, Instagram, Facebook.
IMPACT & REZULTATE
Prin definirea elementelor care stau la baza narativului strategic al brandului și formularea acestuia, am trasat direcția sa de dezvoltare, punând bazele noii poziționări. Numele, identitatea vizuală și întreaga platformă creativă diferențiază business-ul în categoria de referință și îl ajută să intre într-o nouă etapă în evoluția comunicării sale.
Totodată, prin managementul comunicării în social media și crearea conținutului aferent acesteia, am amplificat impactul lansării noului brand, crescând notorietatea și interesul în rândul audiențelor vizate.
ECHIPA:
Brandfusion: Mona Ursu (CEO; Brand Strategy & Copywriting), Ruxandra Trică (Senior Brand Consultant; Brand Strategy & Copywriting), Ștefan Ferencz (Brand Design Director; Visual Identity & Creative platform), Andrei Dobre (Online Brand Manager; Digital communication), Oana Turtă (Senior Brand Designer), Elena Dumitru (Junior Designer).
Veruvis: Costin Dămășaru (CEO and Founder), Ana Dămășaru (Design Manager).