“Manifest pentru schimbare” este noua campanie semnată de Cohn&Jansen pentru BCR, despre importanța schimbărilor bazate pe inteligență financiară. Campania își propune să consolideze poziționarea brandului BCR drept un actor decisiv în educația financiară din România, mai ales în contextul actual de piață și pornind de la cercetări sociologice bine fundamentate.
Într-o perioadă de incertitudine, campania “Manifest pentru Schimbare” invită românii la un moment de reflecție. Îi îndeamnă să-și pună întrebări și să se gândească care sunt schimbările de care au nevoie pentru a face față, la rândul lor, schimbărilor din jur. Și mai ales, ce pot face bine din punct de vedere financiar, pe termen scurt sau lung, alături de un partener de încredere. Lansată sub forma unui poem, campania are rolul de a surprinde mai multe nuanțe ale schimbării, din diferite domenii, care implică încredere, căutare, curaj, dincolo de nesiguranța din spatele oricărei alegeri de schimbare.
“În zilele noastre schimbarea este peste tot în jur. Ultimii ani au fost guvernați de schimbări mai mult sau mai puțin dorite. Iar noi deschidem ochii zilnic, ne uităm în jur și ne trezim dezorientați în fața acestei noi realități. Ce facem? Ne speriem și o privim cu reticență sau schimbăm pur și simplu pentru că “așa trebuie”, pentru că a apărut ceva nou, pentru că toată lumea o face? Tocmai pentru că nu toate schimbările sunt bune sau necesare, inteligența financiară ne ajută să înțelegem mai bine, ne dă opțiunea și ne învață să luăm deciziile corecte astfel încât să ne fie bine. Poate că e timpul să nu ne mai uităm în jur. Poate că e timpul să închidem ochii și să ne gândim la noi. La ce ne face fericiți.
Campania ne invită la o introspecție sinceră și tratează schimbarea dintr-o perspectivă accesibilă și personală, astfel încât rezultatul să fie unul tangibil, să ni se potrivească. Să fie schimbarea noastră, nu a altora. Cu pași mici, cu răbdare și în cunoștință de cauză.
Am ales versuri pentru că sunt mai ușor de interiorizat, pentru că se potrivesc mai bine cu ce spunem, pentru că inteligența financiară este pentru toți și trebuie să fie pe înțelesul tuturor. Iar exemplele din campanie sunt doar câteva modele de schimbări inteligente pe care le-am putea face chiar de mâine”, spune Mihai Fetcu, Creative Director Cohn&Jansen.
O campanie despre schimbare nu putea să existe fără oameni care au făcut schimbări mai mici sau mai mari în viața lor. În acest scop, Simion Bogdan Mihai, lăutar și doctor în Litere, Alina Vîlcu, designer și arhitect, chef Radu Dumitrescu, sunt trei oameni care prin acțiunile și alegerile lor susțin însuși conceptul creativ al campaniei: “Vezi ce contează și ce nu-ți convine, schimbă. Schimbă, chiar dacă durează, iar ce iubești păstrează”.
“BCR este banca oamenilor care acționează sau învață să acționeze inteligent financiar. Dar această campanie nu le mai spune că trebuie să fie inteligenți financiar. Știu și ei asta, chiar dacă uneori pare greu de realizat. Le spune direct, într-un limbaj și accesibil și memorabil, să facă deja schimbările care duc la inteligență financiară, iar când nu știu cum, să învețe cum. Nu doar să se adapteze la lumea din jur, dar și să le fie mai bine” spune Arina Stoenică, Group Account Director.
“Schimbarea este singurul lucru constant în jurul nostru, fie că o facem noi, fie că se întâmplă pur și simplu. O știm prea bine, am văzut-o recurent în ultimii 30 de ani. În astfel de momente e important să ai pe cineva alături, care să te ajute să faci alegeri financiare potrivite, atât într-o situație punctuală, cât și pentru viitor. BCR a investit și va continua să investească în educația financiară a românilor, pentru că vrem să încurajăm ambițiile lor, de a fi ei înșiși și în același timp de a fi prosperi. Sunt mândră de promisiunea BCR – aceea de a investi în educație financiară și sunt bucuroasă că pot să fiu parte din această conversație despre schimbare – pentru că are puterea să aducă bine în viața oamenilor. Și știu că acesta e doar un început. Avem putere, dorință și energie sa ajungem departe pe acest drum”, adaugă Katerina Todorovski, Head of Brand Marketing BCR.
Începând cu luna septembrie, campania se derulează în TV, OOH, Digital, dar și în birourile Cohn&Jansen unde versurile din Manifest au devenit replici, glume, ba chiar sfaturi.
Spotul TV are două execuții, de 55 și de 30 de secunde, iar declinările pentru produse bancare cuprind spoturi dedicate creditului ipotecar și produselor de economii și investiții.
Credits:
Echipa BCR
Ionuț Stanimir, Communication & Marketing Director
Katerina Todorovski, Head of Brand Marketing
Ștefania Rusu, Senior Brand Manager
Gabriela Nicolae, Brand Manager
Adrian Stanciu, Expert Merchandising
Nicoleta Deliu, Head of Communication
Cătălin Ioniță, Corporate Communication Coordinator
Andreea Blejan, Head of Social Media HUB BCR
Valentina Lupu, Community Manager – Social Media HUB BCR
Ana Maria Ghiurcă, Head of Digital Marketing
Ovidiu Popa, Senior Digital Campaign Manager
Andreea Badin, Digital Campaign Manager
Echipa Cohn&Jansen
Mihai Fetcu, Creative Director
Andrei Beșliu, Group Creative Director
Ana Maria Vasilache, Copywriter
Daniel Moisă, Art Director
Andrei Cohn, Creative Partner
Simina Leotescu, Head of Strategy
Cristina Abdel, Strategic Planner
Arina Stoenică, Group Account Director
Oana Știrbu, Account Director
Delia Bîrsan, Account Manager
Ilinca Dumitrescu, A/V Production Director
Virgil Ghelmeci, Gabriela Gheorghe DTP
Cristian Dobre, Print Production Director
Casa de producție
Multi Media Est