Poporul zice (și asta de demult, nu eram noi născuți) „nu lăsa pe mâine ce poți face azi”. De regulă se referă la muncă, treabă, îndatoriri, sarcini, chestii de rezolvat. Dar de ce nu s-ar aplica și în cazuri mai destinse, mai distractive, precum ieșirile la bere cu prietenii?
„Nu acum, că-s obosit(ă) și n-am chef și mă culc devreme că mâine am de băgat din zori/de terminat aia/de rezolvat/de tras tare/de trimis/de... și pffaaa! ia uite ce plouă și nici n-am cu ce să mă-mbrac și mai e și departe da’ lasă că n-au intrat zilele-n sac uite mâine nu da’ clar poimâine sau săptămâna viitoare mă văd cu ei ori mai încolo vorbim promit sigur-sigur poate dacă e...”
Avem scuze de-astea, este? Sau găsim altele fresh, că ne pricepem. Luăm întâlnirile cu prietenii ca pe ceva neimportant, ușor de amânat, că e timp, „las’ pe mai încolo”. Și nici nu ne gândim că sunt unii care ar vrea să stea cu prietenii mai mult și mai des, dar chiar nu pot (din motive reale, nu autopăcăleli ca ale noastre). „Altul moare și-așa n-are” – tot poporul a zis-o, tura asta chiar și cu rimă.
De la astfel de observații și constatări s-au conturat recentele campanii Bergenbier. Descoperindu-l în universul brandului – lumea fantastică a muntelui Bergenbier – spunem povestea lui Ovidiu, un personaj simpatic aflat fix într-o astfel de situație. Nu e cu reproșuri, bateri de obraz sau aluzii superioare. Nici cu intenții didactice cu mină gravă și sprânceană ridicată. E doar o schimbare a perspectivei din care să privim întâlnirile cu prietenii de la sfârșitul zilei.
Sunt povești care să ne tragă discret de mânecă, ajutându-ne să realizăm că suntem norocoși să ne putem întâlni oricând cu prietenii. Și – cel mai important – să nu dăm cu piciorul acestui noroc, ci să ne folosim de el pentru a-i revedea mai des, pentru toate acele mici mari momente de bucurie împreună.
“De la Creație văzută, campania a fost o provocare, primul spot pentru Bregenbier făcut aproape integral în CGI. Posibilități nelimitate și pornind de la peste zece personaje și întâmplări posibile care îi stricau ziua bradului solitar Ovidiu, am rămas cu cele care au dat viață poveștii. Un storyline atipic pentru clientul nostru, în drumul comun - și aș zice, destul de curajos - către un Bergenbier mai contemporan, mai amuzant și poate puțin mai epic. Asemeni pildei din spot, am învățat și noi de la munte să privim lucrurile mai amplu, într-o cheie diferită, mai autentică.”, Andrei Beșliu, Group Creative Director @ Cohn & Jansen.
“Mi-am dat seama de puterea poveștii lui Ovidiu atunci când ne-a făcut pe noi ca echipă să chestionăm propriile relații de prietenie. Lucrând la brief, împărtășeam istorii personale unii cu alții <<Da, băi, chiar ar trebui să ieșim mai des la bere! Da, am prieteni cu care nu m-am mai văzut de X luni, oare de ce?>> Dacă oamenii din target ajung în același punct, ne-am făcut treaba! Eu cred că o vor face. Misiunea Bergenbier de a schimba perspectiva nu e una ușoară, tocmai de aceea o facem treptat, campanie cu campanie. Și ce poate fi mai simplu decât o alegorie cu personaje simpatice din universul muntelui?”, Teodora Ștefan, Strategic Planner @ Cohn & Jansen.
„Povestea Bradului Ovidiu este o piesa centrala dintr-un puzzle mai complex prin care suntem cu un pas mai aproape de obiectivul nostru strategic ambitios de a deveni brand-ul de bere nr. 1 in segementul Core pana in 2025: rejuvenarea brand-ului Bergenbier cu o noua identitate vizuala, asigurarea unei calitati desavarsite pentru unul dintre cele mai bune lichide din piata, cresterea valorii pentru parteneri nostri prin diversificarea portofoliului de produse, cresterea substantiala a investitiilor media, continuarea actiunilor de CSR si nu numai. Ma bucur ca am reusit, cu ajutorul colegilor de la Cohn & Jansen, sa dezvoltam o umbrela de comunicare distinctiva, consistenta si amuzanta pentru toate actiunile noastre din acest an. Acesta este doar inceputul.”, Bogdan Jianu, Senior Brand Manager @ Bergenbier.
După ce consumatorii au făcut cunoștință cu bradul Ovidiu, odată cu vara a venit și episodul 2 din poveștile sale. Adică ziua lui Ovidiu, că doar se-aniversează și el ca orice om care-i brad respectabil. Numai că problema mobilității a rămas aceeași, deci nici prietenii nu-i pot veni la party, oricât și-ar dori. Și ca să nu rămână băiatul nostru singur tocmai de ziua lui, Bergenbier i-a pregătit o surpriză: îi aduce mai aproape noi prieteni brazi. Și nu puțini – peste 15.000 ce vor fi plantați în toamnă, când e sezon prielnic de împăduriri-împrieteniri. Ne-ajută și consumatorii, fără să facă altceva decât să se răcorească toată vara cu Bergenbier. În semn de recunoștință la așa gest pentru aniversat, aceștia au câștigat rucsaci de drumeție sau o mulțime de beri pe loc, cinste de la bradul Ovidiu. Hai, la mulți ani, bradu’ Ovidiu!
Echipa:
Bergenbier
Ramona Radu – Marketing Manager (maternity)
Teodora Agafiței – Marketing Manager
Bogdan Jianu - Senior Brand Manager
Adina Cîrstea – Senior Brand Manager CEE
Lucia Rudaci – Brand Manager
Ion-Bălescu Elena – Brand Manager
Mihai Pascu – Junior Brand Manager
Ioana Albu – Digital Marketing Manager
Cohn & Jansen
Andrei Beșliu – Group Creative Director
Andrei Ignat – Senior Copywriter
Radu Șoimulescu – Senior Art Director
Cerasela Usturoi – Digital Art Director
Radu Nicolae – Digital Copywriter
Teodora Ștefan – Strategic Planner
Raluca Diaconu – Digital Planner
Diana Minculescu – Group Account Director
Silvia Fetcu – Account Manager
Victor Stancu – Digital Account Manager
Ilinca Dumitrescu – AV Producer
Virgil Ghelmeci – DTP
Casa de producție
Multimedia Est
Regizor TVC: Peter Dietrich