Alexandra Murray & Adrian Mîrlogeanu: Amprenta RED Agency stă în curaj și strategie

Alexandra Murray & Adrian Mîrlogeanu: Amprenta RED Agency stă în curaj și strategie

Ea a început la McCann întâmplător, apoi a acumulat experiență și a trecut prin multe aventuri publicitare la Leo Burnett, Ogilvy și Publicis. El a refuzat la început multe joburi la stat (spre supărarea familiei) și apoi s-a întâlnit cu advertisingul la D’arcy, într-o caravană prin țară. Și-a dat seama că acesta e domeniul în care vrea să evolueze și să se dezvolte și chiar asta a făcut, la Brands’on Marketing, thegroup și Propaganda. Toate învățăturile și experiența acestor drumuri prin publicitatea românească s-au unit la RED Agency, agenție pe care Alexandra Murray și Adrian Mîrlogeanu au fondat-o în 2019. 

Pentru mine personal, provocarea a venit din a pune bazele unei agenții locale, care nu suferă de complexul agențiilor locale. Avem experiență, avem know-how și nu ne mulțumim cu proiectele mici, multe și lipsite de complexitate, povestește Alexandra. 

 A fost o aventură frumoasă până acum, crede Adrian. La un an după ce au început business-ul, a venit pandemia și apoi războiul la graniță. RED Agency gestionează campanii 360, a trecut prin testul pandemiei și provocările de început ale unei agenții locale independente și are clienți din domenii variate. Motto-ul agenției este Creative Superpower, adică: strategie, curaj, creativitate. Alexandra și Adrian au adus în agenție resursele creative pe care și le-au dorit mereu când au lucrat în alte agenții. Cei doi povestesc în interviul de față despre provocările RED, nevoile clienților și rolul publicității în 2022, când TOATĂ lumea comunică, competiția brandurilor a crescut exponențial, iar piața a devenit mai aglomerată ca oricând. 

 

Parcursul în industrie

Alexandra: Aș spune că drumul a fost lung, dar nu l-am simțit niciodată ca fiind pe cât de lung a fost în realitate. Am început în McCann, printr-o întâmplare absolut întâmplătoare J (mi s-a oferit job-ul la o petrecere) și sunt încă uimită de cum ți se pot întâmpla lucrurile care ți se potrivesc atât de bine. Meseria asta m-a format în industrie, dar m-a format și ca om. Am învățat să fiu mai organizată, mai asertivă, mai logică și mai structurată decât aș fi fost fără ea. Și cu siguranță și mai creativă, dar asta am învățat mult mai târziu. A urmat un parcurs lung. În Leo Burnett și ulterior în Ogilvy și Publicis. Fiecare organizație a contribuit în felul ei la cine sunt astăzi. În bine, spun eu. Oameni inteligenți, conturi complexe, culturi organizaționale diverse. Și cred că din diversitate am învățat cel mai mult.

Am avut noroc de șefi de la care am învățat și care au crezut în mine și mi-au dat încredere și libertatea de a lua decizii, am avut echipe cu care am crescut împreună, în care ne-am certat constructiv, am luat premii și am dus la bun sfârșit campanii de care am fost mândri. Prietenii mei sunt oameni cu care am lucrat, colegi și clienți, deopotrivă. Și, concluzia mea este că sunt norocoasă că, din întâmplare, am ajuns să fac o meserie pe care o fac încă cu plăcere.

Adrian: Mmm, 39 ani, săgetător, fire rebelă :) Primul contact cu industria de advertising a fost undeva prin anii 2000, o colaborare cu agenția D’arcy, cont Nivea, caravana națională. Până la acest prim contact cu publicitatea, am fost îndrumat către job-uri la stat, precum CFR, Jandarmerie, Vamă, etc. - “oportunități” pe care le-am refuzat rând pe rând, devenind oaia neagră a familiei, care nu va reuși în carieră.

După contactul cu cei de la D’arcy, după o vară în care am implementat caravana prin marile orașe din țară, văzând ce înseamnă libertate de exprimare într-o agenție, ce înseamnă un proces creativ, mi-am dat seama că vreau o carieră în advertising. După o pauză de câțiva ani, în 2006, am început activitatea în agenția Brands’on Marketing, după care am făcut trecerea în thegroup și ulterior în Propaganda, fiind și ultima stație în care am oprit și am decis să schimb macazul.

Ce m-a adus până aici? Curiozitatea, dorința de a înțelege mai mult, de a experimenta situații noi. Da, îmi plac și provocările, de abia aștept să îmi spună cineva că nu pot face un lucru. :) 

 

Povestea RED Agency

Alexandra: Red a luat naștere tot printr-o întâmplare. Nu mi-am dorit niciodată, conștient, să fac antreprenoriat. Dar a venit momentul în care cumva stelele s-au aliniat și Universul părea că insistă :). Și mi-am spus “cine sunt eu să mă opun?”. Așa că, șirul întâmplărilor fericite s-a continuat în antreprenoriat. Am avut norocul unor Clienți care ne-au sprijinit începutul și și-au dorit să lucreze cu noi, ceea ce ne-a responsabilizat și mai mult.

Provocările au fost cele dictate de contextul pandemiei, dar și de trecerea de la un stadiu de dezvoltare la altul.

Intern, am plecat la drum cu o echipă și trei ani mai târziu avem o echipă nouă. Mai bună, zic eu, pentru că ne armonizăm mai bine și suntem mai curajoși. Mi-am dorit oameni pasionați și pasionali când vine vorba de meseria lor. Pentru mine, personal, provocarea a venit din a pune bazele unei agenții locale, care nu suferă de complexul agențiilor locale. Avem experiență, avem know-how și nu ne mulțumim cu proiectele mici, multe și lipsite de complexitate. Vrei proiecte curajoase, care sunt implementate fix așa cum ți-au fost prezentate și vrei să primești și tratament “special”? Vii la RED ! J Spre bucuria mea, Clienții ne-au acordat credit și au mers pe mâna noastră. Fac echipă cu noi în cele mai curajoase proiecte pentru că știu că le vom duce la capăt.

Adrian: Eram într-un moment al carierei în care îmi doream să fac o schimbare, nu am fost niciodată genul care să aibă același loc de muncă, aceleași task-uri pentru tot restul vieții, drept urmare nu am ajuns să am un job la “stat”. Așa că într-o zi, am decis să îmi dau demisia de la locul de muncă, să fac o pauză și să văd ce voi face în viitor. Însă, nu a fost loc de pauză, conjunctura a făcut să ajung la aceeași masă cu Alexandra, ne-am spus fiecare dorințele și până la urmă am decis să plecăm în această aventură frumoasă. Nu ai cum să nu îi spui aventură, când la 1 an după ce am început business-ul, a venit pandemia și bonus, un război la ușă.

 

ADN-ul agenției

Alexandra: Dacă ar fi să sumarizez, amprenta noastră este una dublă: curajul și strategia. Când spun curaj, nu vorbesc de inconștiență, ci de încrederea că putem face lucrurile pe care ni le propunem pentru că avem experiența necesară și echipa care să materializeze planurile. Iar gândirea strategică este asul nostru din mânecă. Așa cum inteligența te ajută întotdeauna, în orice domeniu, de la cel mai simplu lucru pe care îl ai de făcut, până la cel mai complex, așa și gândirea strategică face diferența între jucătorii buni și cei mai buni.

 

Ce înseamnă pentru voi Creative Superpower

Alexandra: Creative Superpower a fost un atribut pe care l-am pus de la început pe harta RED. Când ne-am înhămat la povestea asta ne-am dorit să lucrăm cu cei mai buni oameni pe Creație, pentru că o Agenție este creativă sau nu există ca Agenție. Și atunci, am dat Cezarului ce-i al Cezarului. Adică am adus în agenție resursele Creative pe care ni le-am dorit întotdeauna când am lucrat în celelalte agenții. Oameni cu care am lucrat sau pe care îi cunoșteam și îi apreciam dar la care în alte agenții nu aveam acces dintr-un motiv sau altul. Iar ei ni s-au alăturat pentru că deși suntem o agenție tânără, dăm importanța cuvenită proceselor, brief-ului, strategiei. Și… suntem curajoși, ceea ce convine de minune Creației pe care ne-am dorit-o noi.

Aducem în ecuație expertiza 360. Avem experiență în zona de ATL, BTL și Digital. Colaborăm cu clienți ca JTI, SUPERBET, FORTUNA, UNTOLD.

Suntem din ce în ce mai experimentați pe zona de Strategie, Creație, Management și Implementare de evenimente de mare anvergură, cu un număr de participanți foarte mare și cu complexitate crescută. Anul acesta am fost prezenți la toate Festivalurile mari de muzică din România, cu proiecte a căror pregătire am început-o cu circa 4 luni înainte și care s-au materializat impecabil, spunem noi. Presiunea este mare dar tocmai presiunea asta este cea care ne mobilizează cel mai mult. Nu mai știm să trăim fără adrenalină și pentru moment asta ne convine.

 

Ce urmează

Alexandra & Adrian: Am avut un an 2022 extrem de aglomerat și a fost nevoie să creștem mai repede decât ne-am așteptat. Speram să avem timp pe final de an să ajungem din urmă și cu definirea proceselor necesare pentru acest stadiu de dezvoltare. Vrem să implementăm softuri noi de management care să ne ajute să ne coordonăm mai bine între noi și să ne asigurăm că suntem gata pentru ceea ce urmează.

Vrem să creștem eficiența pe clienții și proiectele cu care suntem familiari deja, vrem să aducem mai multă tehnologie în zona de BTL și să le dovedim clienților noștri că putem gestiona proiecte complexe de Digital (noi știm deja :) ).

 

Cum s-au schimbat nevoile clienților

Alexandra & Adrian: Cred că dacă îi întrebi pe clienți ce își doresc, răspunsurile nu vor fi diferite de cele pe care le-ai fi obținut punând aceeași întrebare acum 5 sau 10 ani. Ca principiu. Dar nu cred că trebuie să așteptăm să ne spună ei ce nevoi au, ci să venim noi în întâmpinarea lor. Nevoile sunt aceleași, dar fără inovație în industria noastră, fără adaptarea la schimbările din jurul nostru, la felul în care se reflectă aceste schimbări în noile generații de oameni care lucrează în marketing și publicitate, la dinamica și complexitatea canalelor de comunicare, dar mai ales în felul în care îi înțelegem pe cei cu care comunicăm, nu vom reuși să anticipăm nevoile clienților noștri.

 

Rolul publicității în 2022

Alexandra & Adrian: Să pună ordine în haos, aș spune. Spre deosebire de acum 15 ani, acum TOATĂ lumea comunică într-un fel sau altul. Competiția brandurilor a crescut exponențial iar piața a devenit mult, mult mai aglomerată. Și rolul publicității este să facă diferența între profesioniști și amatori, să construiască branduri sănătoase și care să reziste la frecvența schimbărilor din viețile noastre.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Branded


Related