McCann Worldgroup Romania cauta NEXT STAR TEAM: meet the GEN Z from MRM ROMANIA

McCann Worldgroup Romania cauta NEXT STAR TEAM: meet the GEN Z from MRM ROMANIA

Grupul McCann a anuntat lansarea primului bootcamp creativ pentru cei tineri, ambitiosi si dorinici de noi aventuri.

Nu este insa pentru prima data cand echipa isi deschide usile pentru cei la inceput de cariera asa ca lansam o serie de articole prin care sa-i cunoastem pe cei care au crescut in McCann.

In materialul ce urmeaza vi-i prezentam pe Diana Neagu, Ana-Maria Sandu si Flavius Taran, toti Junior Art Directors la MRM Romania. 

 

INCEPUTURI

Diana: La publicitate visam de prin liceu cand ma fascina orice ad de la NIKE (inca sunt fiarta pe ele), dar nu stiam exact cum ajung acolo asa ca m-am aventurat spre Graphic Design in facultate. Prin anul 2 mi-am dat seama ca imi placea mai mult sa gandesc concepte, activari si campanii asa ca am facut din orice brief de branding, unul de advertising.

La MRM simt ca am aterizat foarte random, ma recomandase un fost coleg de la un internship. Am facut un research rapid si mi-au sclipit ochii la tot work-ul fain pe care il faceau oamenii de aici. Apoi am ras foaaaarte mult la interviu si mi-am dat seama ca nu e o intamplare si ca this is the place to be. 

Ana-Maria: Publicitatea am ales-o pentru că habar nu aveam ce să fac cu viața mea în afară de asta. Vreau să spun că e singurul domeniu care mi s-a părut că mi se potrivește și chiar așa e. It’s a blessing and a curse, haha.

De McCann si MRM am tot auzit în facultate de la profa mea de publicitate și devenise goal-ul meu. Și ca să vă zic și cum am ajuns aici, prietenul cu care locuiam terminase un internship la MRM și m-am gândit că dacă el pleacă, e momentul potrivit sa vin eu și i-am trimis un mail Ionelei (Buta). Între timp a revenit și el, Flavius.

Flavius: Sincer să fiu habar n-am de ce am ales publicitatea, când mi-am ales facultatea, a fost prima și unica opțiune pe care o aveam,   nu mă văd făcând altceva.

De McCann si MRM am aflat în facultate și tot în timpul facultății, în anul II am avut și primul internship în agenție, m-am dus la interviul de angajare crezând că o să fiu copy, am ajuns să fiu art și pot spune că a fost cea mai bună încurcătură din viața mea sau pur și simplu așa a fost să fie.

 

EXPERIENTA

Diana:  In prima zi la MRM... am intarziat.

Am aterizat intr-un call de induction si nu stiam ce se petrece, cine ce trebuie sa faca si cu cine o sa lucrez, dar again am ras mult. Apoi oamenii au fost super draguti si helpful asa ca m-am prins rapid ce trebuia sa fac (sau cel putin asa credeam).

Mi-a luat ceva sa realizez cu adevarat locul in care eram si in primele luni ma uitam la fiecare brief care venea cu multa surprindere si entuziasm. Cumva nu-mi vedea sa cred ca puteam sa fac task-urile alea. De la calendare pentru clienti regionali, sedinte foto, content de social cu vedete, prezentari de pitch-uri si multe altele.

Cea mai faina experienta din primul an a fost show-ul digital HitPlay pentru Vodafone pentru care am facut contentul de social media. Am fost cateva saptamani pe platoul de filmare si a fost delir. De la alergat dupa vedete si concurenti pentru poze pana la filmat music videos si elevator pitches face to face cu clientul. S-au aprobat toate ideile alea faine si ma bucur ca oamenii au avut incredere in mine, iar seniorii m-au incurajat si sustinut mult. Orice feedback fain care vine de la client sau CD ma topeste instant. Aia e, astia suntem :)) 

Ana-Maria: Am cunoscut o parte din echipă în seara de Internetics. Eu dimineața aveam prima zi de muncă. N-o să vă mint, a fost horror, după party. Noroc că nu mi-a dat Vetre (traffic manager-ul nostru) task-uri din prima zi. Deci fiți responsabili și hidratați-vă corect <3

Apoi, în ăștia doi ani care au trecut, am simțit multe, de la frustrare, dezamăgire, tristețe la entuziasm, fericire și iubire. Combinate, nu e o ordine cronologică. Am avut nopți nedormite de muncă, dar și de distracție. Am învățat că uneori nu trebuie să pui suflet și să lași de la tine, ca să îți rămână pentru lucrurile pentru care chiar simți că trebuie să lupți. Așa că, uneori clientul are dreptate și când nu are. Am învățat multe într-un timp relativ scurt, dar m-am și consumat destul de mult.

Flavius: Prima mea zi în agenție a fost urmată de prima zi de lockdown. După doar o zi la birou în care oricum abia mă obișnuiam cu ce se întâmplă, s-a mai și mutat totul online.

Nu știam cum o să fie, dar au urmat 6 luni intense, una e la facultate, alta e la job. A fost intens totul, de la feedback-uri la cafelutzele de pe Teams. După un switch la o agenție mică și o licență terminată, m-am reîntors la MRM, iar ultimele 10 luni au fost cu de toate, ba cu una caldă, ba cu una rece, dar cel mai important a fost cu oameni mișto, pup la echipa de Social!

 

NOW WHAT? PROUD MOMENTS

Diana: Sunt aici de aproape un an si jumatate, timp in care am intrat pe mai mult de 10 clienti, am trecut prin pitch-uri, filmari, all nighters, nervi, frustrari si, cel mai important, petreceri cu echipa.

Cel mai mult ma laud cu colegii din departamentul de social. Suntem super apropiati si trecem prin toate impreuna, de la zilele full de munca pana la dramele in dragoste, iar asta puteti sa deduceti si din numele grupurilor de pe teams care suna cam asa "wholeSoMe", "artii sunt ca fratii", "free therapy", "**** war room" si "poliamorie publicitara" (love you lots, guys). Suntem o gasca de gen Z care e incurajata sa se exprime, sa se dezvolte, sa ii invete pe seniori si sa propuna schimbari, iar asta pentru mine e cel mai fain. 

Ana-Maria: Nu o să răspund cu work în sine, cu nu știu ce campanie sau idee cu care mă laud. Cea mai mândră sunt de echipa de social în care sunt, că sunt niște oameni minunați și super talentați în ceea ce fac. Mă laud că ne-am creat un safe space și mă laud că ușor, ușor începem să schimbăm industria asta toxică sau cel puțin încercăm și am încredere în generația noastră că o să și reușim.

Vă pup GEN Z-ii mei, set boundaries, speak up and use Tik Tok references.

Flavius: Cel mai mândru sunt de faptul că am nimerit într-o echipă super mișto, care mereu mă scoate din zona de confort, atât profesional cât si personal.

E super important în dezvoltarea ta să ai oameni mișto lângă care să crești.

Nu e industria asta cea mai cea, dar când ai o echipă mișto altfel stau lucrurile și parcă altfel merg și proiectele. 

De lăudat nu prea mă laud că niciodată nu mi se pare ceva final, mai mereu apare gândul că “mai mergea o umbră acolo”, “poate un alt element acolo”, mereu e loc de îmbunătățit în tot ce faci.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Campanii

Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related