3 din 10 seniori nu au cu cine să vorbească zile întregi, iar 1 din 4 vârstnici din mediul urban se confruntă cu un grad extrem de singurătate, conform unui studiu realizat de Asociația Niciodată Singur - Prietenii Vârstnicilor, în 2021.
Prima conversație publică din România despre dreptul seniorilor români de a fi ascultați
Anul trecut, Farmaciile Dr.Max în parteneriat cu Asociația Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor și Ogilvy România au deschis o conversație publică despre realitatea tristă a seniorilor din România, condamnați la singurătate de o mentalitate învechită, cu rădăcini în epoca comunistă. Campania Alături de oameni a adus în prim plan realitatea a milioane de vârstnici care trăiesc, cel mai adesea, într-o izolare dezolantă, pur și simplu pentru că bătrânețea este considerată un stigmat. Consecințele unei astfel de mentalități sunt extrem de grave asupra vârstnicilor care ajung, ei înșiși, să se simtă complet abandonați și fără sens, în vreme ce în alte societăți senioritatea este privită și tratată cu demnitatea firească.
“Rămânem aproape de cauza seniorilor români și continuăm să le ascultăm poveștile. Suntem conștienți că schimbarea unei mentalități este un demers pe termen lung, dar avem ambiția că știm și putem să ascultăm oamenii și să contribuim la o societate sănătoasă, din toate punctele de vedere“, Monica Rădulescu, Marketing Director ADPharma - Dr.Max Group.
Blocul Poveștilor Nepuse
Campania continuă și în acest an cu un concept creativ care pleacă de la realitatea dezolantă a seniorilor uitați și abandonați în spatele ușilor din blocurile din România.
Fiecare dintre noi știe cel puțin un astfel de bătrân, pe lângă a cărui ușă trecem, fără să batem niciodată, fără să aflăm niciodată povestea acelui om.
Pentru a atrage atenția asupra acestei realități și generațiilor mai tinere, Ogilvy România a creat un spatiu virtual, aducând în prim plan un bloc al singuratatii. Un bloc in care ușile sunt tot timpul închise, ascunzând povești emoționante neauzite de nimeni.
„Blocul Poveștilor Nespuse este un manifest simbolic împotriva singurătății seniorilor din România. Este un demers împotriva ușilor – a se citi „barierelor” – care ne despart și ne izolează. Estetica ușilor din blocurile comuniste, în spatele cărora se ascund povești de viață incredibile, devine un vehicul vizual familiar, relaționabil care împinge spre analiză, introspecție și, sperăm, reacție.”, Adrian Diac, Creative Director Ogilvy România.
Parteneriatul dintre Farmaciile Dr.Max și Asociația Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor continuă, iar în 2022 se concretizează prin deschiderea primului Centru de Socializare al Seniorilor din România. La un an de la începerea acestui parteneriat, Dr.Max își continuă promisiunea de a asculta oamenii, mai ales pe aceia care au cea mai mare nevoie de acest lucru, susținând în continuare Asociația Niciodată Singur printr-o donație de 100.000 euro. Cu ajutorul acestei sume, Centrul dedicat seniorilor va putea susține diferite activități construite pornind de la nevoile acestora. Fiecare zi a săptămânii va avea o tematică axată pe sănătate, acțiuni utile, psihologie, artă precum și zona recreațională.
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală, A&D Pharma este unul dintre cele mai mari grupuri farmaceutice din România, care oferă servicii de retail farmaceutic și distribuție de medicamente, având o cifră de afaceri de peste 1 miliard de Euro în 2021 și peste 5000 de angajați. A&D Pharma deține două linii de business, ambele de importanță strategică: linia de distribuție de medicamente și linia de retail pharma.
Ogilvy Group, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY).
Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare, experiențe și campanii personalizate pentru a răspunde celor mai specifice nevoi ale brandurilor. Ogilvy construiește branduri, le gestionează reputația și le sprijină ascensiunea printr-un storytelling creativ, susținut de date și tehnologie, având la bază următoarele arii de expertiză: strategie de brand, advertising, customer engagement&commerce, PR & Influence și digital transformation.
Portofoliul de clienţi cuprinde atât business-uri locale, cât și branduri internaționale, precum Kimberly Clark, Dr. Oetker, Berlin – Chemie, Dr. Max, Mondelez, 888 Holdings PLC, Microsoft, Globalworth, Bayer, OMV Petrom, Johnson & Johnson, Sonae Sierra, Sodexo, Brown Forman, Whirlpool, Ikea, Herz şi multe alte branduri de renume.