Trăim vremuri postironice, spunea un filosof anonim pe Facebook, și cine suntem noi să ne luptăm cu postironia? Mergem înainte pe Facebook, ne certăm și învățăm granițele civilizației, dăm la o parte ura, taxăm ismele și, poate, ne mai rămâne și un rest de bună-credință la final.
Scriam ieri, pornind de la declarațiile lui George Buhnici, cum ar arăta un ghid simplu de cerut scuze într-o situație urâtă de orice fel. În același articol, aminteam și de lipsa reacțiilor din partea brandurilor care colaborează cu influencerul.
În timp ce brandurile se gândeau care e cea mai potrivită formulă de PR în contextul dat, au luat poziție alte instituții. Consiliul pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat, iar președintele consiliului, Csaba Asztalos, a spus că declarațiile lui George Buhnici trebuie anchetate. Centrul Filia, de asemenea, a explicat într-o postare de ce astfel de declarații contribuie la un mediu toxic, misogin și periculos pentru femei și fete.
Ieri a apărut și reacția BCR, brand care colaborează cu George Buhnici de mai multă vreme. O reacție în mai multe straturi, cu suspans, acțiune și deznodământ.
Într-o primă etapă, BCR a postat pe Facebook un fel de poziție față de declarațiile lui George Buhnici, în care spunea că discriminarea este rea, toți oamenii greșesc și soluția stă în dialog și educație.
Postarea a fost primită cu scepticism și nemulțumire de lumea internetului. Ceea ce arată că e nevoie de o updatare în ton cu vremurile și crizele și în comunicarea de brand:
Așa că a urmat un update. Azi, BCR a revenit cu un mesaj nou și a anunțat că a încheiat parteneriatul cu George Buhnici.
În comentarii, s-a aplaudat. În mare parte:
Reacțiile nu au mai fost cu angry sad emoji.
Nu avem concluzii, doar speranțe. Că persoanele publice vor învăța responsabilitatea care vine o dată cu popularitatea, că brandurile vor învăța cum să gestioneze astfel de situații, că discursul public va evolua, o dată cu granițele pe care le putem fixa mai bine, la nivel colectiv.