Pepsi Influencers Bootcamp 2022 și consolidarea relației brand-influencers dincolo de brief

Pepsi Influencers Bootcamp 2022 și consolidarea relației brand-influencers dincolo de brief

Să fie fun. Să fie captivant. Să fie relevant. Să aibă sâmburele de viral care să îl rostogolească până în cele mai îndepărtate colțuri ale internetului. Să te prindă din primele secunde. Să oprească feedul în loc. Să fie interesant. Să fie WOW. Să nu fie ridicol. Să fie diferit, să fie special, să fie pe înțelesul tuturor, să fie extravagant, să fie natural, să fie perfect. Orice ar spune gura lumii, viața de influencer nu e ușoară. Creatorii de conținut online sunt tot timpul în atenția internetului - un privilegiu care vine cu o mare presiune și responsabilitate. Și trebuie să producă zilnic ceva nemaipomenit. Pentru că like-urile, comentariile și comunitatea sunt condiția lor de existență. 

Gen Z trăiește în lumea influencerilor. De acolo își iau informațiile, temele de discuție, inspirația. Pentru a reuși să comunice în lumea lor, brandurile trebuie să înțeleagă felul în care evoluează creatorii de conținut. Pepsi știe că pentru a ajunge la Gen Z, e nevoie de mai mult decât campanii - oricât de surprinzătoare ar fi acestea. E nevoie să creeze, alături de influenceri și să facă parte din procesul lor creativ. Așa a apărut bootcampul Pepsi: o zi in care influencerii Pepsi navighează în moduri cât mai creative în universul de brand. Anul acesta, tabăra de creație și distracție Pepsi se află la a doua ediție, iar tema este Festivalul gustului Pepsi, și atât! 

 

Primul bootcamp pentru influencerii Pepsi

Limba Generației Z este testul ultim pe care brandurile trebuie să îl dea în comunicare. O limbă care nu se învață ușor și are multe capcane. O limbă pe care influencerii o cunosc cel mai bine - fapt dovedit prin milioanele de followers, de like-uri, inimioare și comentarii. 

Pepsi învață limba noilor generații, plecând de la condiția de bază: orice ai comunica, trebuie să fii autentic. Orice conținut ai propune, trebuie să fie real. Parteneriatul brandului cu creatorii de conținut este unul pe termen lung, o investiție pe care compania o face deja de mulți ani și ale cărei rezultate se văd în prezența dinamică în online. 

Cuvântul cheie al relației dintre Pepsi și influenceri este co-creare. Pentru Gen Z, influencerii sunt “specialiștii”. Ei își cunosc cel mai bine comunitățile și știu să creeze un conținut cât mai nativ și autentic. Pentru a înțelege mai bine procesul lor creativ, anul trecut, brandul a dat startul unui eveniment anual – bootcampul Pepsi.

„Marketingul cu influenceri, precum și colaborarea propriu-zisă cu ei, sunt puncte importante în agenda noastră. Tocmai de aceea, în 2021, am lansat primul bootcamp pentru influencerii Pepsi: o inițiativă ce a constat într-o experiență offline, unică în România, menită să introducă creatorii noștri de conținut în universul brandului și să creeze o relație dincolo de un brief tranzacțional.

Pentru un brand precum Pepsi, un simplu brief nu mai e de ajuns: e nevoie de o inițiere în universul de brand, printr-o experiență ce se formulează dincolo de o simplă prezentare în PowerPoint. Aici, e vorba mai ales de co-creare, idee pe care am înaintat-o în colaborarea cu toți creatorii de conținut ai brandului. În același spirit, am organizat un al doilea bootcamp și anul acesta”, spune Laurențiu Ion, Head of Digital and Media (Total Connections Planning), PepsiCo România. 

 

Like-uri, inimioare, relevanță 

Anul acesta, bootcampul a fost transformat în Festivalul gustului Pepsi, și atât!. Nu e un gust care schimbă oamenii sau face lumea mai bună, nu e un gust care poate face vara mai răcoroasă și călătoriile extraordinare. Nu e un gust cu superputeri de niciun fel. E un gust bun și atât. Pe limba Gen Z, e tot ce contează. 

Timp de o zi, Smiley, Ștefania, Valentin Luca, Liviu Teodorescu și mulți alți creatori de conținut online au devenit festivalierii gustului Pepsi, au inventat rețete și au votat cel mai răcoritor cocktail Pepsi. Au discutat despre trendurile de content internațional, au creat împreună TikTokuri, s-au distrat și au înțeles mai bine universul Pepsi, în timp ce oamenii brandului au înțeles mai bine lumea lor. 

Privim parteneriatul ca pe un element-cheie nu doar în relația agenție-client, ci și în relațiile pe care brandul le formează cu creatorii de conținut. Această abordare a stat la baza propunerii noastre strategice de a reinventa procesul de creare de branded content pentru Pepsi. 

Mizăm pe un proces colaborativ, de co-creare, în care brandul nu impune reguli, ci doar trasează principiile și oferă libertate creatorului de conținut atât în a identifica proactiv oportunitățile de comunicare, cât și în a folosi formatele creative care pot integra produsul și mesajul brandului într-un mod autentic și credibil pentru comunitatea căreia i se adresează”, spune Victor Stroe, Head of Planning and Managing Partner Leo Burnett.

În concluzie: cum creezi conținut relevant pentru Gen Z? Cu deschidere, atenție și curiozitate, fără promisiuni sau laude inutile, vorbind pe limba lor, lăsând influencerii să facă parte din procesul de creație, transformând campaniile de comunicare în experiențe de descoperire și învățare.

 

Echipa

Pepsi
Iuliana Dragomir - Sr. Brand Manager
Laurentiu Ion - Head of Digital & Media, PepsiCo România
Cosmin Sova - Junior Brand Manager
Ioana Petrovici - Brand Manager
Delia Corniciuc - Sr Marketing Manager Beverages, PepsiCo România

Leo Burnett
Diana Alexa - Managing Director
Victor Stroe - Associate Director & Head of Planning
Ana Miculescu - Business Director
Florina Simon – Senior Digital Account Manager
Roxana Pascal - Digital Account Executive
Georgiana Călin – Digital Account Executive
Laura Patrașcan - Social Media Manager
Oana Năstase - Sr Digital Planner
Adriana Pascan - Creative Director
Andrei Nica - Group Creative Director
Mara Sabau - Art Director
Bianca Muscalu - Copywriter
Maria Zvîncă - Head of Content & Social Media

OMD
Razvan Meirosu - Media Director
Andrei Vârlan – Digital Manager
Ana Vieru - Digital Manager
Sebastian Stroescu - Digital Executive
Maria Ilie - Media Manager
Irene Derasadurian - Media Executive

Viral Nation
Giovanni Francesco - Head of wow
Elena Mărgărit - Influential Director

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related