Ne place să credem că abilitatea de a crea e o trăsătură pur umană. Că noi suntem cei care găsesc surse de inspirație neașteptate și au o imaginație inepuizabilă. Și așa a fost mult timp, până la ascensiunea tehnologiei care are deja puterea să genereaze muzică ca cea creată de Post Malone și Kid Laroi și imagini create după descrieri date în limbaj natural.
Am învățat să co-existăm cu tehnologia, să îi facem loc în toate teritoriile, chiar și în cele pe care noi înșine abia reușim să le cuprindem cu mintea. Dar dacă îi iei omului creativitatea, cu ce mai rămâne?
Ne-am jucat cu întrebarea asta într-o campanie în care AI-ul e personajul principal și care a distrat, speriat și provocat industria.
S-au făcut glume, am fost luați în serios sau peste picior, dar cert e că am inițiat o conversație pe tema inteligenței artificiale.
Dragoș Stanca a vrut să dezbată cum arată viitorul în care creativitatea umană și cea artificială se împletesc. In Upgrade 100, la Radio Guerrilla cu cei vinovați: Marius Cristea (IQads și SMARK) și Bogdan Costin de la Saatchi & Saatchi + The Geeks, agenția care i-a dat viață problematicului Yuki Saaki.
A ieșit o discuție care a răspuns la multe întrebări, dar a ridicat și altele noi: poate AI-ul să construiască un brand și să îl susțină long term?
Există 2 tendințe – una de negare a potențialului inteligenței artificiale în domeniile creative și o altă direcție care sperie.
Nu există inca un dialog rațional în care să stabilim că, la fel ca energia atomică, e un tool care poate să fie periculos sau poate să ne ajute.
Creativitatea e a noastră, a oamenilor și curând o vom împărți egal cu tehnologia.
Până atunci, puteți asculta oricând niște muzică AI-generated, exact ca cea din podcast-ul lui Dragoș Stanca.