[Noii artizani] Alina Cernescu: M-as bucura ca produsele create local sa fie pe lista de cumparaturi a fiecaruia dintre noi si sa incepem sa renuntam la fast fashion, in favoarea brandurilor romanesti

[Noii artizani] Alina Cernescu: M-as bucura ca produsele create local sa fie pe lista de cumparaturi a fiecaruia dintre noi si sa incepem sa renuntam la fast fashion, in favoarea brandurilor romanesti

Energiile si farmecul lucrurilor de altadata, calmul si linistea din casa bunicilor, traditiile si trecutul sunt parti din creatiile mestesugite in Atelier de Dor. Alina Cernescu si-a descoperit pasiunea pentru artizanat odata cu dorinta de a avea in noua sa casa un coltisor colorat, de care sa se bucure. A pus in el primele perne cusute cu motive traditionale romanesti, iar la scurta vreme i-a facut cadou unei prietene un tricou brodat. Asa a inceput povestea brandului sau creat din dragoste pentru folclor si datini romanesti.

“Produsele create in atelier sunt pentru femei care iubesc folclorul romanesc, carora le este dor sa fie aproape de radacini, de traditii. Sunt cliente care spun ca produsele noastre le duc cu gandul la bunici, la copilarie, dar totodata, sunt femei care acum isi descopera atractia pentru traditional”.

Despre Atelier de dor povesteste in cele ce urmeaza Alina Cernescu.

 

Din biografie

Absolventa de Sociologie, in cadrul Universitatii Bucuresti si a unui masterat in Comunicare Corporativa, mi-am inceput activitatea profesionala in resurse umane in anul 2012, trecand prin diverse zone de expertiza. Am avut un parcurs ascendent, trecand prin toate etapele care ii sunt utile unui tanar profesionist pentru a pune bazele unui set de cunostințe si experiențe necesare construirii unei cariere solide.

Ma bucur in fiecare zi ca fac ceea ce imi place si port ambele palarii, atat cea de Manager Dezvoltare Organizationala & HR BP, cat si cea de “Creative Creator” la A.Dor – Atelier de Dor.

 

Pasiunea pentru mestesug

Ideea a inceput sa prinda contur dupa ce m-am mutat si mi-am dorit sa-mi creez un “colt romanesc”. Asa au aparut primele produse: pernute cu motive traditionale romanesti, care se potriveau perfect cu covorul oltenesc primit de la bunica mea. La scurt timp, chiar de Craciun, i-am facut cadou prietenei mele un tricou brodat si asa a luat nastere Atelier de Dor.

Inspirația mea vine dintr-un satuc de munte (Izvoru Rece, comuna Vaideeni) unde mi-am petrecut vacantele de vara, unde mergeam la caminul cultural in zilele de sarbatoare si unde am fost crescuta cu mult drag de folclor si tot ce inseamna specificul romanesc.

 

Intre procesul creativ si antreprenoriat

In prezent creativitatea este mult mai pregnanta decat antreprenoriatul. In continuare ma raportez la atelier ca la un proiect de suflet si nu neaparat ca la un business. Incerc sa gasesc un echilibru si sa am timp pentru tot si toate, nu reusesc mereu si momentan accentul cade pe procesul de creativitate.

 

Inspiratia

Oamenii cu care interactionez, experientele si locurile noi isi lasa amprenta asupra mea si-ncerc sa-mi dau voie sa ma las surprinsa si inspirata si sa ma bucur de tot frumosul care ma inconjoara. Consider ca am langa mine oameni minunati, care ma indruma, ma sfatuiesc, atat in viata profesionala, cat si in cea personala.

 

Ce defineste brandul tau

Sunt cateva cuvinte cheie care definesc A.Dor - Atelier de Dor: traditie, autenticitate, motive romanesti, farmecul de altadata, toate acestea fiind transpuse in produse adaptate zilelor noastre.

 

Clientii

A.Dor este dedicat femeilor. In mod clar, motivele traditionale pana in acest moment au reprezentat esenta. Produsele create in atelier sunt pentru femei care iubesc folclorul romanesc, carora le este dor sa fie aproape de radacini, de traditii. Sunt cliente care spun ca produsele noastre le duc cu gandul la bunici, la copilarie, dar totodata, sunt femei care acum isi descopera atractia pentru traditional.

 

Materialele

Materialele utilizate au la baza tesaturi din fibre naturale, foarte rezistente, iar croiul este simplu. Materialul cel mai des folosit in ultima vreme este panza topita din bumbac.

 

Promovarea

Instagram este canalul pe care il utilizez cel mai des. Am conturat un plan de marketing, pe care am incercat sa-l urmez pe cat se poate. Pana acum nu am pus mare accent pe acest aspect, iar lucrurile au mers de la sine, am crescut organic si avem clienti care se reintorc catre noi, insa probabil este nevoie de mai mult organizare si initiativa din partea mea pentru a creiona o traiectorie clara.

 

Comunitatea artizanilor romani

Tehnologia a permis o productie rapida, de mass-market, iar creatia autentica, traditionala acum este mult mai restransa. Exista asociatii care sustin comunitatea de artizani si dezvoltatea activitatilor autentice, insa in continuare consider ca nu exista o promovare adecvata. M-as bucura ca produsele create local sa fie pe lista de cumparaturi a fiecaruia dintre noi si sa incepem sa renuntam la fast fashion, in favoarea brandurilor romanesti.

 

Ce ai invatat in anii de artizanat

De cand am atelierul, am invațat sa am curajul sa ma las purtata pe cararile calatoriei pe care o parcurg si sa nu pun presiune pe mine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related