Când construim experiențele de comunicare internă, le abordăm printr-o strategie integrată, 360: de la mesajul cheie pe care îl transpunem într-un concept creativ inspirațional, la componenta de recunoaștere, elementele de entertainment și multimedia. Nu uităm de platforma online care facilitează interacțiunea între participanți, atunci când este vorba despre un proiect în format online sau hibrid; sau de studioul de emisie, locul în care povestea capătă contur. Atunci când participanții se bucură de povestea unui lider, un role-model extern foarte cunoscut, lucrurile trec deja la cu totul alt nivel. Toate aceste ingrediente au fost captate în proiectul Business Plus - Cu toată viteza înainte, care a fost cu și despre oamenii din compania Provident.
Toată lumea s-a îmbarcat într-un tren de mare viteză și a început o călătorie cu mai multe stații esențiale. Prima și cea mai importantă – celebrarea reușitelor anului 2021. Cu ocazia acestei ceremonii, cei mai buni colegi au fost scoși la rampă și aplaudați de către toată organizația pentru performanța și proiectele realizate.
Zona de recunoaștere și următoarea – strategia de business – au fost conectate de cuplul de moderatori „de-ai casei”, din cadrul organizației: Elena Ungureanu, Manager de Comunicare, și Mihuț Năstăsache - Coordonator Comunicare Internă. Interacțiunea a fost presărată și cu magia actorului improvizator Dan Miron – căruia rolul de „conductor” al trenului i s-a potrivit mănușă. În funcție de rolurile lor, cei trei au calibrat proporția corectă între informare – motivare – și entertainment.
Membrii echipei Provident au primit mesaje legate de strategia și prioritățile anului 2022, atât din partea top managementului grupului din care Provident face parte, International Personal Finance (IPF), precum și de la CEO-ul Provident România. Totul se află sub emblema „Business Plus”.
„Aprecierea colegilor noștri care s-au evidențiat prin performanță și dedicare se înscrie în cultura de recunoaștere a organizației noastre. Ei sunt în prima linie, în relația directă cu clienții, iar rezultatele companiei sunt meritul implicării lor. Suntem mândri de ei și ne bucurăm să îi aplaudăm și să le mulțumim și pe această cale.”, menționează Marius Ciurariu, director Resurse Umane.
Cele două mari componente ale evenimentului: premierea și discuția despre strategie, cu reprezentanții top-managementului companiei, au fost presărare cu filme inspiraționale și două concursuri. A existat, însă, și o prezență, o surpriză neașteptată, pregătită cu grijă și păstrată secret de organizatori.
Ana Maria Brânză, campioana noastră internațională la scrimă pe care o susținem și o admirăm, a împărtășit audienței din experiența sa. A fost un moment profund, emoționant și, totodată, plin de mobilizare pentru toți cei prezenți fizic sau virtual. Nu în fiecare zi îi putem avea aproape pe campionii noștri de la care avem atât de mult de învățat.
„Provocarea echipei Provident ne-a mobilizat să integrăm în acest proiect elemente care dau consistență și culoare comunicării interne și generează engagement: de la elementele scenice - scenografie, scenotehnică, lumini, până la platforma de evenimente online, Digital Stage, între care s-au derulat succesiv momentele de pe agendă, am activat instrumente care să crească conexiunea dintre speakeri și participanți și să contribuie la creșterea coeziunii echipei Provident în jurul unei experiențe inspiraționale.”, explică Mirela Tănase, Senior Partner Exploratist.
De altfel, rata de participare a echipei la eveniment a fost 85%, iar la cele două concursuri au participat 265 de colegi.
„La Provident, ne concentrăm pe o comunicare constantă cu colegii noștri despre ceea ce este important pentru ei și pentru companie. Interacțiunea cu top managementul și recunoașterea rezultatelor lor sunt doi piloni cheie. De aceea, ne dorim să aducem ceva inovativ în plus, fie la nivelul conceptului de comunicare sau al implementării. Echipa Exploratist ne-a sprijinit să transformăm un concept într-o experiență captivantă pentru colegii noștri.”, concluzionează Elena Ungureanu, manager Comunicare Provident.
Exploratist este agenție locală de employee experience care livrează integrat servicii și produse de HR, marketing și digital menite să acopere toate etapele parcurse de angajați într-o organizație, de la onboarding și L&D până la comunicare internă, evenimente și programe de engagement.
În 2022, portofoliul Exploratist adună peste 100 de clienți, companii multinaționale și antreprenoriale din România și străinătate, 150 soluții de employee experience, 700 de proiecte implementate și peste 100.000 de beneficiari.
Exploratist aduce de 11 ani oamenii mai aproape unii de ceilalți și de cultura organizațiilor. People first. Everyday.
Credits
Echipa Provident
Elena Ungureanu, manager Comunicare
Mihuț Năstăsache, coordonator Comunicare internă
Tiberiu Vieru: Creative partner
Echipa Exploratist
Rovana Munteanu – customer experience lead
Tara Vărzaru – customer experience executive
Cătălin Popescu – artistic producer
Valentin Drăgănescu – scenographer
Daniel Timofte – event psychologist
Dan Miron – improv actor
Ilinca Macri – senior consultant
Corina Ilie – senior partner
Mirela Tănase – senior partner
Silviu-Andrei Petran – managing director