Toate drumurile duc pe internet. Și dacă oamenii erau deja acolo, în marea vâltoare a informațiilor și a lumii digitale, a venit timpul pentru companii să îi întâmpine cum se cuvine. Ultimii ani au accelerat migrația businessurilor în online. Pentru că înainte de a achiziționa orice, oamenii dau mai întâi o căutare pe net. Acolo se informează, caută produse, compară, analizează și cumpără. Era firesc ca și ofertele retailerilor să se mute în online. Cataloagele digitale constituie o formulă mult mai sustenabilă, cu costuri scăzute față de distribuția cataloagelor tipărite, și mult mai eficientă în măsurare. Distribuția digitală are o sumă infinită de beneficii, arată Cătălin Pațachia, Country Manager Offerista Group România: așa se pot viza ofertele retailerilor în funcție de nevoile acestora, se măsoară cu ușurință eficiența campaniei și există opțiunea de optimizării pe parcurs.
Offerista este un „One stop shop” de promovare digitală pentru orice retailer: deține o rețea de platforme care funcționează ca agregatoare de oferte ale retailerilor și are 3,2 milioane de utilizatori unici în fiecare lună. Aceștia găsesc aici, centralizate, toate ofertele retailerilor, își pot salva ofertele și produsele favorite, sunt anunțați în legătură cu apariția unor oferte care îi interesează și prin intermediul aplicației mobile, găsesc cele mai apropiate magazine care au produsele de interes pentru ei. În funcție de interesele de navigare ale utilizatorilor, compania poate livra targetat campaniile de promovare și are capacitatea tehnică de a măsura câți dintre cei care au interacționat cu oferta unui retailer au și ajuns efectiv în magazinul acestuia prin Store Visitor Tracking.
Vizăm userii chiar în momentul în care aceștia iau deciziile de cumpărare. Avem și capacitatea tehnică de a adapta cataloagele - retailerii își pot schimba ofertele, prețurile sau stocurile în timp real. Această flexibilitate este extrem de importantă mai ales acum când, din cauza Covid-19 sau a războiului, au loc modificări de ultimă oră ale livrărilor și mărfurile își modifică prețurile, spune Cătălin Pațachia.
Compania face parte din concernul Media Central, este cel mai mare distribuitor din Europa în materie de oferte de retail, este prezentă în peste 20 de țări și colaborează cu peste 200 de retaileri și 4.000 de branduri.
Cătălin Pațachia povestește despre evoluția pieței de promovare online, beneficiile cataloagelor digitale și felul în care s-a modificat comportamentul de consum al cumpărătorilor în ultimii ani.
Evoluția Offerista
Am crescut foarte mult iar datorită achiziției de către Offerista în 2019, am reușit să adaptăm în piață o serie de soluții tehnologice și sa le dezvoltăm mai mult pentru a satisface nevoile tot mai mari ale clienților noștri. Experiența noastră internațională cu retaileri de pe mai multe piețe europene ne permite să fim pregătiți pentru ceea ce urmează și pe piața locală. Anul acesta asistăm la o creștere a business-ului cu 300% față de anul trecut.
Suntem lider de piață în Europa pe segmentul de Retail Marketing Digital, cu peste 200 de retaileri și 4.000 de branduri, iar clienții noștri apreciază acest lucru. Offerista are o gamă largă de instrumente digitale. Rețeaua noastră de publisheri poate distribui ofertele clienților noștri la peste 3,2 milioane de utilizatori unici lunar. Una dintre platformele noastre foarte populare este Ofertolino.ro, unde utilizatorii sunt obișnuiți să-și ia deciziile de cumpărături, iar retailerii își pot poziționa în mod nativ ofertele și cataloagele.
De asemenea, folosim diferite instrumente pentru a implica utilizatorii: notificări push, marketing prin e-mail, social media și video programmatic. Cel mai nou produs al nostru - Offerista Discover, transformă cataloagele într-un format interactiv și mult mai potrivit pentru mediu digital, spre deosebire de catalogl tradițional PDF care este menit să fie utilizat doar în print.
In 2022
Avem un business puternic la nivel internațional, dar în 2022 ne vom concentra mai mult pe prezența locală, astfel încât să ne putem impune ca lider de Digital Retail Marketing în România. Scopul nostru este ca retailerii să ne vadă ca un partener de încredere - suntem aici pentru a ii sprijini cu soluții de marketing digital la 360.
„One stop shop” pentru orice retailer
Oferim o gamă diversificată de soluții de marketing digital, toate cu un singur punct de contact. Mai mult, facem deja acest lucru pe plan internațional. Dacă un retailer trebuie să-și promoveze ofertele doar în proximitatea magazinelor sau pe rețelele de socializare, display ADS, video programmatic doar în România sau în altă țară europeană, poate face toate acestea prin Offerista.
Piața de Retail Marketing Digital în 2022
Consumatorul se așteaptă ofertele de retail să fie ușor accesibile online. Așadar, comunicarea multichannel va fi esențială în 2022. Aceștia devin, de asemenea, mai conștienți de schimbările climatice, criza Covid-19 i-a făcut și mai sensibili și solicită companiilor să adopte anumite politici de sustenabilitate. Consumatorii devin conștienți și atunci când aleg produsele pe care le cumpără - ei văd mai mult ca pe un sprijin al misiunii unui brand. Prin tehnologia noastră excelentă, oferim companiilor oportunitatea de a face parte din misiunea puternică de a reduce risipa de hârtie prin digitalizarea industriei de retail.
Provocări
Există o mulțime de schimbări când vine vorba de distribuția tradițională a ofertelor de retail. Distribuția de cataloage tipărite de exemplu, devine o provocare deoarece prețurile hârtiei dar și costurile logistice continuă să crească, iar conform datelor SNA-BRAT 50% dintre consumatorii români nu sunt de acord să primească pliante în cutiile poștale. În plus, eficiența și măsurabilitatea pliantelor tipărite este aproape inexistentă. Soluțiile noastre ajută retailerii să treacă de la print la digital și să facă față tuturor problemelor menționate.
Oportunități
Cu distribuția digitală avem o sumă infinită de beneficii - putem viza ofertele retailerilor în funcție de nevoile acestora, măsuram cu ușurință eficiența campaniei și avem opțiunea de a o optimiza pe parcurs.
Consumatorii
Consumatorii s-au concentrat mai mult pe cumpărarea de produse esențiale - în ultimii doi ani a crescut căutarea reducerilor și a ofertelor din supermarket. De asemenea, mulți oameni au început să-și cumpere produsele online, deoarece vedem cea mai mare creștere a cumpărăturilor online vreodată. Există, de asemenea, o tendință de utilizare sporită a produselor sustenabile și este de așteptat ca retailerii să diversifice gama de produse prietenoase cu mediul.
Avantajele cataloagelor digitale
Printre numeroasele beneficii ale acestora se numără targetare precisă și măsurabilitatea. Vizăm userii chiar în momentul în care aceștia iau deciziile de cumpărare. Avem și capacitatea tehnică de a adapta cataloagele - retailerii își pot schimba ofertele, prețurile sau stocurile în timp real. Această flexibilitate este extrem de importantă mai ales acum când, din cauza Covid-19 sau a Războiului, au loc modificări de ultimă oră ale livrărilor și mărfurile își modifică prețurile. Cataloagele digitale elimină, de asemenea, costurile de producție și distribuție, contribuind în același timp la protejarea mediului.
Utilizatorii preferă să verifice în principal ofertele supermarketurilor, iar un mare avantaj al platformei noastre este că pot primi notificări pentru ofertele magazinelor pe care le-au selectat ca favorite. De asemenea,timpul medie de răsfoire a unui catalog este de 2 minute, durată cu mult peste media oricărui alt format de publicitate digital care există pe piață. Clienții folosesc platformele noastre pentru că le oferim șansa de a verifica ofertele magazinelor preferate într-un singur loc și oricând doresc.
Colaborări cu retaileri
La nivel de rețea avem retaileri din toată Europa, peste 200, precum Lidl, Kaufland, PENNY, JYSK, IKEA, KiK, Takko, PEPCO, Hornbach, Maxi Zoo, iar pe baza experienței noastre, pot spune că avem know-how-ul necesar pentru a colabora cu orice altă industrie.
Clienții noștri văd o creștere a vizitelor în magazine și încep treptat să înlocuiască pliantele tipărite cu cele digitale. Acest lucru îi ajută să scadă costurile pentru print și distribuție, la care se adaugă faptul ca pot cuantifica rezultate.
Ce proiecte interesante sau cu rezultate excelente, ati derulat recent? Am implementat o campanie pentru JYSK România, unul dintre cei mai importanți retaileri de mobilă și decorațiuni interioare din Europa, cu peste 118 magazine la noi în țară. Campania s-a derulat pe platforma Ofertolino.ro și a constat în promovarea catalogului în format digital prin diverse instrumente de marketing. Scopul campaniei a fost de a genera trafic relevant pe site-ul retailerului și de a crește vânzările offline și am atins un CTR de 39%.
Trenduri
Observăm o tendință în rândul retailerilor de a aloca bugete considerabil mai mari în favoarea instrumentelor digitale, spre deosebire de cele tipărite. IKEA, de exemplu, a renunțat la celebrul său catalog după 70 de ani de distribuție regulată. Totul face parte din tendința pe care o vedem - retaileri care dezvoltă practici ecologice și caută soluții durabile.
Prețul hârtiei a explodat efectiv din cauza creșterii puternice a costului gazelor naturale, electricității, idem creșterea costurilor de tipar și distribuție, factori importanți care vor influența cu siguranță tranziția printului către digital. Și așa cum am menționat anterior, accentul pe produsele sustenabile.
---
Offerista face parte din concernul Media Central si sunt cel mai mare distribuitor din Europa in materie de oferte de retail cu un turnover de aprox 600 mil. euro in 2021. Sunt prezenti de peste 12 ani pe piata si activeaza in 20 de tari cu 9 birouri locale, la nivel de retea colaboreaza cu peste 200 de retaileri si 4.000 de branduri. Offerista este lider de piata pe segmentul de Retail Marketing Digital si functioneaza ca un "one stop shop" in materie de promovare digital, oferind toata paleta de produse de promovare online de care are nevoie orice retailer din România, astfel incat acesta poate atinge userul pe tot parcursul lui.