Mamele, fiicele și frumusețea fără filtre

Mamele, fiicele și frumusețea fără filtre

Intri pe Instagram. Printre zecile de postări din feed, dai de un influencer pe care îl consideri un exemplu demn de urmat. Asta pentru că pare să aibă tot ceea ce vrei tu să ai. Și, mai important, arată așa cum îți dorești și tu să arăți. Încerci și tu efectul pe care îl folosește în story. Privești cu uimire ecranul și ți se întipărește în minte imaginea cu tine perfectă – cu fața netedă, pomeți accentuați și buze mari. Închizi aplicația și îți continui ziua. Și de fiecare dată când îți vezi reflexia într-o oglindă, e doar un reminder că tu nici măcar nu te apropii de matricea prototipului de frumusețe feminină promovată de societate.

Până nu demult, și eu eram una dintre adolescentele care vedea în pozele hiper-editate din social media un ideal de frumusețe pe care nu puteam să îl ating. Mișcarea body positivity a venit ca o gură de aer în spațiul online. Vedeam pentru prima dată pe platformele online corpuri normale, imperfecte și umane. Chiar și așa, conversația e abia la început. Și pentru toate fetele care abia pornesc în drumul propriei căutări, e ușor să cadă în hăul filtrelor, a sfaturilor de cum să fii mai atractivă date de influencerițe perfecte.

În contextul ăsta, noua campanie Dove gândită de agenția Ogilvy mai adaugă o cărămidă la spargerea stereotipurilor legate de frumusețe și o face într-un mare fel, încurajând consolidarea relației mamă-fiică. Pentru că ne facem primele idei despre ce înseamnă frumusețea privindu-le pe mamele noastre și tot de la ele preluăm the self-talk despre corpul nostru.

Campania mai face ceva important – atrage atenția asupra pericolelor care se ascund pe social media. Pentru că printre toate resursele educative disponibile aici, se mai strecoară și câte un ad plătit la niște pastille de slăbit minune și cuvinte precum “sexiest lashes, botox, lip fillers” ajung să ruleze în mintea adolescentelor. Kudos, Dove, pentru o strategie care determină conversații ce merită să fie avute.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related