În organizații coexistă mai multe generații – de la Babby Boomers, încă prezenți prin experiența și farmecul lor, până la generația Z, care își face loc din ce în ce mai rapid în roluri de schimbare, „avidă” să își lase amprenta asupra comunităților din care membrii săi fac parte și asupra rolurilor pe care le ocupă în companii.
Mixul actual de grupuri definește brandul și cultura organizațională prin nevoi și așteptări diferite cărora organizațiile fac tot posibilul să le răspundă prin promisiuni, ideal specifice, și să le unească printr-un nucleu de valori comune și comportamente cu potențial de a se multiplica exponențial în companie.
Tinerii din generația Z – influenceri în viață, dar și în companii
Sunt copiii sau nepoții noștri, studenți sau proaspăt-angajați. Pe acești tineri îi definește tehnologia în toate formele ei. Pentru că este parte din viața lor, aceasta se traduce în viteza cu care gândesc, învață și acționează. Cu informația la îndemână, încă de copii și-au dezvoltat o capacitate de sinteză inegalabilă, care îi ajută și la job. Au o putere de convingere nestăvilită, calitate care, pe plan profesional, se transformă în inițiativă și într-o atitudine proactivă, atribute apreciate de angajatori.
Aceste trăsături ale personalității tinerilor din gen Z se imprimă și în relația cu viitorul angajator. Ei se conectează cu brandul încă dinainte de recrutare; căutând informații, devin loiali acestuia chiar înainte de a semna contactul.
Gen Z – creatori de cultură și asset în organizații
„Odată intrați în companie, tinerii din generația Z devin promotori autentici și proactivi ai acesteia pentru că ei cred cu adevărat în misiunea lor și și-o asumă. Devin lideri informali sau formali la o vârstă fragedă și, nu în ultimul rând, ocupă roluri transformaționale, „data-driven”, în departamente precum cele de HR, Marketing sau IT. Trebuie să recunoaștem că generația Z a stimulat adopția și dezvoltarea culturii digitale, pentru că prin profilul lor au facilitat transferul de cunoștințe între generații. Întodeauna au fost acolo să ajute, când colegii mai experimentați au avut nevoie de ghidaj pentru a se conecta pe platforme de business, video-conferință sau de evenimente online.” – explică Mirela Tănase, senior partner Enterprise & Strategic accounts, Exploratist
Soluțiile dezvoltate de Exploratist sunt personalizate pe cultura corporativă, strategia, publicul țintă și pe procesele companiei.
De 11 ani, Exploratist creează experiențe destinate oamenilor din organizații, gândite strategic pe întregul lor parcurs în cadrul acesteia: de la Employer Branding, recrutare și on-boarding - până la L&D, recognition și comunicare internă. Experiențele oferite companiilor sunt personalizate și interconectează elemente preluate din cultura organizațională, strategia de business, profilul publicului țintă și procesele interne. Astfel, soluțiile de employee experience sunt conectate la realitatea organizațională și răspund nevoilor și obiectivelor acesteia, ceea ce garantează o rată mare de succes (satisfacția crescută a angajatului) și un impact amplu (schimbare de cultură).
Proiectele și campaniile de employee experience, în general, și de Employer Branding, în particular, sunt dezvoltate pe următoarele coordonate:
- Formate online & hibrid
- Informații și mesaje relevante
- Dialog, interacțiune față în față
- Autenticitate, limbaj adaptat
- Formate tip entertainment
Exploratist abordează integrat programele de Employer Branding – facilitând alinierea proceselor interne și externe și adaptându-le la profilul publicului țintă (candidat & coleg). Dezvoltă campanii de comunicare internă și externă în linie cu nevoile publicului extern (potențiali colegi) sau intern (colegi aflați deja în organizație).
Verticalele acoperite de soluțiile dezvoltate de Exploratist sunt: Employer branding intern și extern, comunicare internă, evenimente corporate și L&D.
Toate experiențele sunt customizate pe ADN-ul companiei și pot fi implementate în format fizic, online și hibrid.