Peste 30 de experți si lideri de opinie cunoscuți din tehnologie s-au întrecut în bune practici și idei pentru a veni în ajutorul IMM-urilor din România, în primul sezon IQ Digital.
Dezbaterile specializate, cuprinse în noul concept EXPERTS’ BATTLE, și promovate prin formatul de amplificare gândit de echipa Upgrade 100, au generat peste 1.6 milioane de vizualizări si au ajuns, din calculele experților media la cel puțin 350.000 de oameni - din care 150.000 de antreprenori si specialisti interesati de procesul de digitalizare (adică spre 30% din totalul IMM-urilor active in România).
Campania de media și comunicare a fost coordonata de Thinkdigital iar conceptul a fost gândit de echipa Upgrade 100 pe baza datelor adunate de echipa BCR de la cei peste 100.000 de utilizatori ai aplicației de banking inteligent George, ca un format hybrid media complex, aplicat pe problemele reale cu care se confruntă antreprenorii din România.
A fost mult mai mult decât un eveniment virtual: proiectul a inclus tehnici de televiziune, elemente din cultura Youtube și TikTok, într-un efort de amplificare multi-channel care a folosit viralizarea profesională și tehnici de influencial marketing / key opinion leadership.
Iată câteva cifre si fragmente din prima serie IQ Digital, într-un minut:
“Duelurile” de idei au fost pregătite pe șase domenii cheie pentru antreprenorii care vor să dezvolte un business pe baze digitale solide:
- VÂNZĂRI: Septimiu Pop – SalesBridge, Raluca Tătărușanu – Druid AI și Ciprian Cazacu – easySales
- CONTABILITATE: Mircea Căpățînă – Smartbill, Mario Popescu – Tailent
- HR: Mihai Cepoi – Jobful, Elena Georgescu – TruePeople
- MARKETING: Alexander Stoica Marcu – Product Lead, Krystian Kuta – Sales Manago, Dimitrie Baitanciuc – Brizy
- PROCESE INTERNE: Daniela Apolozan – DocProcess, Bogdan Năforniță – ProFluo, Vlad Cazan – Kfactory
- BUSINESS INTELLIGENCE: Adrian Dragomir – Termene, Ștefan Vrabie – Aggranda, Daniel Nicolae – Innoship
Primul sezon a inclus în plus și o dezbatere pe tema: „Sunt administrațiile locale pregătite pentru o transformare digitală reală?” – la care au participat si experți internaționali, precum Klemens Kimpele, CIO al orasului Viena, alături de alți specialisti din România, precum Mihai Jurcă – City Manager Oradea, Andrei Nicoară – expert e-guvernare, Patricia Bertea – Brandweb, Alexandra Petcu – Universitatea de Vest sau Ionuț Țața – Iceberg. Dezbaterea este AICI
- Nu a lipsit nici expertiza globală, adusă de cunoscutul expert britanic Warren Knight, autorul cărții Think #Digital First sau de italianul Duccio Vitali de la Alkemy.
Conținutul util s-a răspândit de pe website-ul IQdigital.ro în social media, pe YouTube, pe canale oficiale și mai ales personale ale specialiștilor în domeniu și ale liderilor de business din România, inclusiv in cadrul productiilor media radio si online ale echipei Upgrade 100.
Despre IQ Digital, la DIGI24:
Sergiu Manea, CEO BCR și tech enthusiast a comentat, la finalul sezonului 1:
“Există idei de afaceri, există dorință și antreprenorii trebuie susținuți să se digitalizeze, pentru a crea impact pe întregul lanț de valoare al mediului de business.
Prin proiectul IQ Digital ne propunem să sprijinim IMM-urile și administrațiile locale să afle care sunt cele mai bune soluții pentru transformare sustenabilă, inovație și transfer tehnologic.
Este necesar să ne uităm la verticalele economice cu valoare potențială pentru România si cum putem crea colaborare între companii mari și mici, între companii solide și companii dinamice, între administrații agile și soluții inovatoare.
Rezultatele IQ Digital ne arată că suntem pe drumul cel bun”.
“Analizând cifrele, în stilul clasic al comunicatelor care exagerează realitatea am putea afirma fără teama de a fi contrazisi prea mult că am atins “milioane de români”. Nu, nu e cazul: nici nu ne-am propus asta.
O persoană reală egal minim cinci vizitatori unici, o vizionare Yotube nu inseamnă neapărat că un om din targetul vizat a si văzut complet acel continut, iar ascultătorii radio si telespectatorii tv nu se pot identifica cu acuratețe clară ca număr de persoane reale, prin metodologiile actuale.
Ce putem spune însă cu siguranță e că avem cel putin 350.000 de români care au auzit de proiectul nostru si că minim 150.000 de oameni au parcurs, efectiv, continutul pe care l-am propus.
Asta inseamnă, practic, având in vedere targetul vizat – si anume IMM-urile locale – că ne-am atins obiectivele: nu există din păcate mult peste 500.000 de firme mici si mijlocii active în România iar cifrele seci ne indică faptul că noi am ajuns la aproape 30% dintre acestea, prin această abordare.
Nici un eveniment fizic de acest tip nu ar fi adunat, vreodată, de trei ori capacitatea Arenei Nationale cu un “afis” pe care nu propunem muzică ori divertisment - ci subiecte profesionale complexe”, explică Dragos Stanca – fondator al Upgrade 100 si expert media cu 20 de ani de experiență.
Proiectul co-produs alături de George – o inovație BCR a devenit o resursă importantă de conținut profesional dedicat digitalizării, cu focus pe nevoile companiilor de tip IMM din România.
Organizatorii anunță că IQ Digital e un demers pe termen lung, menit să ajute antreprenorii din România si comunitățile locale să-și aducă “la zi” informațiile si proiectele din punct de vedere digital. Vor urma, foarte curând, noi episoade si declinări interesante.