Barometrul de emotii ale consumatorului urmareste conversatiile din digital si intreaba saptamana de saptamana romanii despre grijile actuale, incepand cu invazia in Ucraina.
Urmarind fluctuatiile cele mai mari ale saptamanii trecute, se poate observa ca:
In ceea ce priveste cresterea preturilor, aceasta a fost saptamana RETAIL-ului si a E-COMM-ului datorita perioadei Pastelui, iar interesul pentru Oil & Gas a mai scazut. Sentimentul negativ fata de preturile din retail si e-comm a scazut cu 6% fata de saptamana anterioara, iar subiectele abordate au fost: ofertele, reducerile de Paste si voucherele cadou.
Legat de grijile romanilor, se poate observa o crestere a preocuparii pentru CURSUL DE SCHIMB, acesta inregistrand cea mai mare valoare de la inceputul perioadei analizate. De asemenea, romanii par a fi din ce in ce mai ingrijorati de disponibilitatea stocurilor in magazine.
Despre share-ul de buget alocat cheltuielilor obligatorii (alimente, produse pentru casa), acesta a crescut cu 4% fata de inceputul lunii, de la 60% la 64%. Daca in urma cu 3 saptamani 88% dintre romani declarau ca vor amana investitiile in bunuri de folosinta indelungata, in ultima saptamana procentul a crescut la 93%.
Despre impactul conflictului din Ucraina, conversatiile din mediul online genereaza o crestere a sentimentului negativ pentru subiectele legate de FINANCE.
Barometrul de emotii ale consumatorului reprezinta o analiza menita sa redea pulsul emotiilor consumatorilor in timp real. Analiza saptamanala vine din nevoia unei monitorizari continue si frecvente, cu date actualizate saptamanal, pentru a putea urmari o evolutie a starii romanilor, dar si a impactului in consum, pe industrii.
Barometrul de emotii ale consumatorului este realizat de Data Intelligence by Publicis Groupe Romania si Digitas Romania.