Agenția Ideologiq își extinde portofoliul de clienți și realizează rebrandingul și comunicarea lanțului de restaurante fast-food DABO®

Agenția Ideologiq își extinde portofoliul de clienți și realizează rebrandingul și comunicarea lanțului de restaurante fast-food DABO®

DABO încurajează românii de pretutindeni să-și “Respecte gustul” și să își cultive autenticitatea.

Agenția Ideologiq realizează rebrandingul lanțului de restaurante de tip fast-food DABO®, companie 100% românească ce operează în sistem franciză în România și în alte țări din Europa, având planuri de extindere globală. Ideologiq a dezvoltat proiectul de rebranding în întregime, de la definirea identității brandului și alinierea canalelor de comunicare digitală, până la redesign-ul locațiilor din țară. Totodată, agenția are în plan dezvoltarea brandului de angajator pentru companie și a procesului de comunicare internă, cu scopul de a avea  o imagine  unitară, hotărâtă și adaptată pentru toate categoriile de audiență.

Investiția companiei privind întreg procesul de rebranding și respectiv amenajarea și redesign-ul primei locații din București, ce a fost deschisă de curând publicului, s-a ridicat la 1 milion de euro.

Ideologiq, agenția ce oferă servicii complete de comunicare digitală, a creat întreg procesul de rebranding pentru noul său client DABO®, de la logo și toate aspectele ce țin de identitatea brandului, și până la implementarea noii imagini în restaurante și conturarea personalității prin comunicare. Necesitatea procesului de rebranding a plecat de la dorința companiei de a se diferenția de ceilalți competitori și de a cuceri consumatorii atât prin atitudine cât și prin atribute care reflectă așteptările noii generații de consumatori. De asemenea, această nevoie a venit și ca o urmare firească a extinderii serviciilor de franciză.

"În 2021 am mărit divizia de branding și creație, iar anul acesta începem să culegem primele roade odată cu rebrandingul DABO®. Acest proces a fost necesar pentru esența business-ului clientului. Trebuia să arătăm modul în care DABO® este diferit față de alte tipuri de doner kebab și alte produse de gen. Pe lângă calitatea produsului, brandul are o poveste autentică ce se vrea auzită în lumea întreagă. Pentru asta, avea nevoie de o comunicare clară, care să empatizeze cu publicul, și să fie apreciată de românii de pretutindeni, dar nu numai. Ne dorim ca DABO® să devină noul trend cool în materie de fast-food sănătos pentru că este un produs, într-adevăr, diferit, delicios și autentic românesc", a declarat Adrian Ichim, fondator și partener Ideologiq.

“Respectă-ți gustul!” este mesajul cheie de la care a pornit noua strategie de comunicare a companiei, ce se axează în primul rând pe unicitate. „Respectă-ți gustul!” reprezintă o invitație la sinceritate, la deschidere și autenticitatea oamenilor și totodată la aprecierea diversității.

Consumatorii DABO® sunt oameni reali care pun preț pe calitate și nu fac niciun compromis în alegerile lor de zi cu zi, toate acestea contribuind la creșterea respectului față de sine. În plus, DABO® este produsul românesc preferat de românii de pretutindeni și reprezintă un motiv în plus de bucurie și mândrie că împărtășesc aceleași origini.

Conceptul creativ a fost inspirat chiar de produsul-flagship: donerul DABO. Definirea grafică a început de la forma și ingredientele lui, și a presupus în primul pas stilizarea elementelor până la esență. Apoi am integrat simbolistica mediului online, urmărind să atribuim brandului caracterul modern prin forme și culori asociate platformelor și instrumentelor digitale. Astfel, am obținut un logo DABO care vorbește în limbajul Instagram dintr-o privire, păstrând convenția specialității culinare care este nucleul DABO. Am căutat ca identitatea grafică DABO să reflecte în egală măsură  specialitatea restaurantului și comunitatea consumatorilor: distinctă, onestă, originală. Nu puteam să uităm aspectul legat de ingredientele folosite, ele fiind un diferențiator important. Cele 3 linii colorate reprezintă armonia perfectă ca rezultat al mixului echilibrat, ponderat, doar cu ce trebuie. Pentru că, spre deosebire de alți competitori, DABO “nu e cu de toate, e doar cu ce trebuie”. În perspectiva comunicării, am considerat că identitatea DABO aduce în atenție și o combinație de culori care ne ajută la promovarea brandului sub culorile steagului României, chiar dacă se abate ușor de la regulile convenționale.

Un ultim touch stilistic al brandului stârnește curiozitatea: ce e cu reprezentarea semințelor de pe simbolul chiflei, așezate parcă prea organizat? Ei bine, ele sunt menite să traducă semnătura DABO în alfabetul Braille. Respectă-ți gustul! (Respect Your Taste! în engleză) este scris astfel pe suporturi care permit contactul tactil, pentru a întări caracterul senzorial al brandului. Ne-am folosit de această traducere, întrucât gustul este în fapt punctul forte al produsului, iar atunci când ai ochii închiși (suprimi un simț), simțul gustului se intensifică, iar experiența senzorială devine cu adevărat memorabilă”, a declarat Sorina Pentilescu, Director de Creație Ideologiq.

Suntem foarte încântați de rezultatele procesului de rebranding întrucât reușește să scoată în evidență viziunea noastră pentru DABO®, și totodată, ne face și mai mândri de produsele noastre. Agenția Ideologiq a punctat foarte bine în toate materialele de execuție privind atenția noastră pe Calitate, Autenticitate și Performanță. Dorința companiei este ca toată lumea să iubească DABO și, odată cu acest lucru, și România. Ne dorim ca românii să se mândrească cu bunurile naționale, cu valorile și mai ales, cu cine sunt ei,” , a declarat Dan Paștiu, fondatorul DABO®.

Întreaga agenție a fost implicată în acest proiect complex, de la departamentele de Strategie, Creație, Graphic Design, Dezvoltare Web, Media & Performance și până la Producție. În prezent, agenția lucrează la un manual de design pentru toate restaurantele și francizele companiei, pentru a standardiza și aduce la un alt nivel identitatea fiecăreia, atât pentru restaurantele existente cât și pentru următoarele care se vor deschide.

Cu peste 50 de restaurante în țară și în străinătate (România, Ungaria, Marea Britanie), redefinirea identității locațiilor este un proces mai lung, întrucât compania DABO® și-a propus să deschidă alte noi locații. Următorul proiect al agenției Ideologiq pentru DABO® constă în dezvoltarea brandului de angajator, ce va presupune definirea a Employer Value Proposition (EVP) pentru companie.

Ideologiq este o agenție de marketing și tehnologie cu experiență de peste 12 ani în dezvoltarea de tehnologie și comunicare digitală, în piețele din regiunea SEE-CEE, în special în România. 

Agenția Ideologiq oferă clienților soluții și servicii de: consultanță, strategie, creație, branding, dezvoltare de programe de loializare (B2B, B2C și EVP), dezvoltare de tehnologie și platforme software (web, mobile, e-commerce, AR, VR), comunicare socială online, optimizări ale performanței online (SEO, UX, CRO, PPC), implementarea evenimentelor (online, offline sau hibrid). 

Ideologiq este, în acest moment, una dintre cele mai recunoscute agenții de marketing și tehnologie din România, formată dintr-o echipă de peste 30 de persoane în București, la care se adaugă reprezentanții din birourile regionale ale companiei din Zagreb și Belgrad, care coordonează activitatea Ideologiq Adria și respectiv birourile din Atena și Salonic, care coordonează activitatea Ideologiq Aegean. Mai mult de jumătate dintre membrii echipei Ideologiq sunt seniori cu peste zece ani de experiență în dezvoltarea de tehnologie, marketing și comunicare. 

Printre clienții agenției se numără: Pfizer, Boehringer-Ingleheim, Bricodepot, Holcim, Smithfiled, Green Group, Castrol, Michelin, Porsche, Max Bet, Raiffeisen, ALPLA sau Medsana.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related