Vitrinele creative au fost întotdeauna un instrument valoros de marketing și publicitate, dar în multe cazuri, pandemia și restricțiile de mobilitate au determinat brandurile să pună pe hold planurile de amenajare in-store. Pentru magazinele Collective, strategia de window display a rămas activă în ciuda provocărilor ultimilor ani, iar din 2021 a devenit un adevărat brand statement și promite să ridice creativitatea în acest domeniu la un nou nivel.
Astfel, în toate cele cinci locații din București, în Băneasa Shopping City, Afi Cotroceni, Bucuresti MallPark Lake și în Strada Câmpineanu la numărul 2, echipa creativă a rețelei de magazine Collective coordonată de Dragoș Săpunăroaia, Creative and Visual Manager FF Group, a realizat proiecte de display și continua să dea refresh periodic vitrinelor.
“Am început să punem accent pe design-ul vitrinelor noastre încă de anul trecut. Vitrinele sunt primul lucru pe care îl văd clienții când trec pe lângă un magazin. Modul în care ne proiectăm vitrina arată clienților noștri cât de mult efort depunem în magazinele noastre și, de asemenea, calitatea serviciilor pe care clientul le va primi. Vitrina reprezintă o modalitate bună de a promova brandurilor noastre și de a arata clientilor care sunt mărci exclusive pe care le pot gasi in magazinul nostru”, spune Ana Maria Teodoroiu, Marketing Manager FF Group.
Cum reacționează clienții la designul creativ al vitrinelor? Pe de o parte, efectul este unul de viralizare, mulți clienți se opresc lângă vitrine pentru a face fotografii sau videoclipuri pe care le distribuie apoi pe rețelele de socializare. Un alt efect al atractivității vitrinelor Collective este și creșterea traficului în magazine.
Legat de ideile creative abordate, industria fashion se bazează în primul rând pe sezonalitate, de aceea conceptele Collective de window design pornesc de la specificul fiecărui sezon, declinat apoi în noutățile sosite direct de pe podiumurile internaționale.
“Vara este despre inghețată și ținute colorate, toamna ne incanta cu nuanțele specifice ale naturii, iarna ne duce cu gandul la bucuria și magia Craciunului, iar primavara este anotimpul florilor. Un succes extraordinar l-au avut vitrinele în care am pus aranjamente florale pe capul manechinelor și cele în care am mers pe simbolistica renașterii primăvara, atunci când toți ne dorim o transformare. Așa a apărut conceptul cu fluturele în promovarea sezonului spring/summer 2022 și motto-ul EVOLVE YOUR STYLE”, a mai spus Ana Maria Teodoroiu.
În condițiile în care restricțiile au dispărut și traficul în mall-uri se intensifică, rețeaua de magazine Collective va continua abordarea ideilor creative de window display. Așteptările clienților au crescut, iar vitrinele Collective devin de la un sezon la altul un instrument din ce în ce mai puternic de atragere a comunității și de comunicare de brand.
Ana Maria Teodoroiu: “Ne gândim deja la proiecte de vitrine interactive și alte propuneri unice de design. Știm că toți ochii sunt ațintiți asupra noastră pentru următorul decor de vitrină. Oamenii sunt deja curioși să vadă care este următoarea idee. Aceste așteptări creează o presiune pentru noi, dar este o presiune pozitivă, care ne pune la lucru creativitatea și avem milioane de idei pe care vrem să le implementăm”
Collective reprezintă un concept modern de magazin multibrand care reunește mărci faimoase din lumea modei. Primul magazin Collective a fost lansat în centrul comercial Băneasa Shopping City și, odată cu deschiderea acestuia, Galeriile Famous Brands din București Mall și Plaza Romania și-au schimbat denumirea în Collective. În magazinele Collective, iubitorii modei pot găsi branduri internaționale recunoscute și apreciate: Scotch & Soda, Hugo, Boss, Karl Lagerfeld, Love Moschino, Chiara Ferragni, Calvin Klein, Guess, Coin Casa, Ted Bakers, și multe altele. Colecțiile brandurilor sunt prezente pe collectiveonline.com sau în cele cinci magazinele din București.