[RDW x 10] Dragos Motica: Mă preocupa produsul funcțional, cat mai functional. Eu îi descriu ca fiind un produsul corect, indiferent ca e o furculiță sau un scaun

[RDW x 10] Dragos Motica: Mă preocupa produsul funcțional, cat mai functional. Eu îi descriu ca fiind un produsul corect, indiferent ca e o furculiță sau un scaun

Comunitatea creativa din Romania e mica, dar stransa. Si, de 10 ani, se intalneste la Romanian Design Week, loc in care putem vedea temele care preocupa industria, ce mai e nou, care sunt sclipirile creative. Dragos Motica, Creative Director ASKIA, a participat la eveniment chiar de la prima editie si de atunci e nelipsit. 

RDW-ul pentru noi a fost întotdeauna un bun prilej de a arată ce am mai lucrat de-a lungul unui an si de asemenea de a ne întâlni cu oameni din domeniile creative pe care îi știm si in acelasi timp de a cunoaste si "noii" aparuti, spune Dragos

Ediția din 2022 se desfășoara sub tema #FORWARD, intre 13 și 22 mai. Anul acesta va avea loc și Circuitul Design GO, organizat pe cartiere creative, în care peste 50 dehub-uri din București se alătură RDW. De asemenea, poate fi vizitat și cel mai mare concept store de design românesc din țară, ce va fi amenajat pe 500 de metri pătrați.

În întâmpinarea evenimentului, povestim cu Dragos despre design, 10 ani de RDW si comunitatea creativa din Romania.

 

Etape de formare

Pai am urmat o scoala de design degeaba, dupa care si una de arhitectura, mai putin degeaba.

Am muncit pentru alții o perioada apoi am decis ca vreau sa fac eu pe cont propriu design de produs. Am inceput cu brandul Ubikubi in asociere.

 

Ulterior, cand asocierea nu a mai funcționat, am luat vechiul brand Ubikubi si o buna parte din produsele lui si le-am legat de un grup de firme mai mare numit Arcade.

Acum ne-am redenumit ASKIA (de la așchie) si avem un focus ușor schimbat legat de produsele pe care le dezvoltăm.  Ne concentrăm mai mult pe dezvoltarea de produse pentru birou si mai putin pentru cele de casa.

Formarea cred ca mi-am facut-o singur prin pasiune. Și pasiunea asta pentru obiect si, mai tarziu cand m-am maturizat, spre obiect funcțional a fost si cea care m-a îndreptat si m-a ținut in sfera designului de produs.

 

Temele care te preocupa in acest moment

Mă preocupa produsul funcțional, cat mai functional. Eu îi descriu ca fiind un  produsul corect, indiferent ca e o furculiță sau un scaun.

Încerc să creez cu acest gând in minte.

Mă inspiră oamenii care vor sa-si depaseasca limitele si condiția.

 

Designul din Romania cu bune si rele

Nici nu stiu cum sa mai răspund la întrebarea asta. Am primit-o de atatea ori (fara suparare.) Cel putin pe partea mea de expertiză, design de produs, nu stiu cat de multe se intampla.

In continuare nu avem designeri de produs  care sa reuseasca sa trăiască doar facand design.

In continuare industria nu se conecteaza cu designerii pentru a lucra împreuna si a aduce valoare autentica romaneasca.

Partea buna ar fi ca totuși sunt cativa oameni care se incapataneaza sa facă asta - design de produs.

 

Intalnirea cu RDW

Am participat de la prima ediție. Sunt un invitat permanent al lor. Cred ca s-a si saturat lumea sa mă vadă pe-acolo. :)

La prima ediție am participat dar cu proiectul. Fizic am lipsit. De atunci, insa, nu a mai fost ediție sa nu-mi fa si apariția fizic.

Dacă e să-mi amintesc ceva concret este entuziasmul. 10 ani înseamnă totuși ceva. Și cu cat esti mai tanar esti mai  entuziasmat.

 

Cum te-ai implicat

Cred ca ce-a mai important mod de a fi implicat a fost sa  încerc să răspund afirmativ de fiecare data cand am fost invitat de către cei de la RDW sa particip. Cand am facut-o, m-am straduit sa livrez lucruri care sa ma multumeasca pe mine si cred ca si pe ei.

 

Cum s-a schimbat festivalul

Acum, gandindu-ma, nu-mi dau seama exact. Cred ca a devenit mai "rodat". Adica sunt mai bine organizați.

Acum si daca aș vrea sa spun ca a devenit mai bun, nu cred ca as fi sincer in afirmație. Cel putin asa o vad eu, subiectiv. Și nu a devenit mai bun nu ca nu a vrut el, festivalul, să devină, ci pentru că noi creativi nu am reușit sa livram acel mai bun.

RDW-ul se straduieste sa adune ce e mai bun, doar ca nu sunt sigur ca are, tot timpul, si "materialul" :)

 

Bilant personal

Am invatat ca e bine sa participi, sa te implici, numai asa așezăm cumva industriile creative in constiinta generala. Ce am mai învățat este ca orice eveniment la care ești invitat sa participi te motiveaza sa iti termini munca pana la acel moment.

Cel mai frumos lucru pentru mine la RDW este reintalnirea cu oameni deja cunoscuți. Imagineaza-ti ca noi participam de 10 ani. Cel putin echipa care organizează RDW-ul  este aproape aceasi de la inceput. Este o plăcere sa-i revad si sa schimbăm idei. Este un moment din an care creeaza emulație.

RDW-ul pentru noi a fost întotdeauna un bun prilej de a arată ce am mai lucrat de-a lungul unui an si de asemenea de a ne întâlni cu oameni din domeniile creative pe care îi știm si in acelasi timp de a cunoaste si "noii" aparuti.

 

Comunitatea RDW 

Este o comunitate mica si legata, zic eu. De fapt RDW-ul o leaga, ne leaga si ne aduce laolalta o data pe an.

Și de legat ne leaga, cred eu, dorinta de arata, prin si cu ajutorul RDW-ului ce ne mai casunat mintea fiecăruia  de-a lungul unui an.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related