A lucra într-o agenție de creație a constituit mult timp un miraj în România. Și, chiar dacă multe s-au schimbat de atunci și coolnessul a fost înlocuit cu woke și plaja creativă a căpătat mai multe dimensiuni și profunzimi, advertisingul continuă să fascineze, încă, tinerii care intră pe piața muncii. Nu doar prin prisma meseriei în sine, ci mai ales a mediului, a oamenilor, a discuțiilor de la cafeaua de dimineață cu colegii. Aceasta e imaginea pe care o știm cu toții. Dar ce se întâmplă dincolo de ea? Cum e să lucrezi cu adevărat într-o agenție de creație din România în 2022? Care sunt reperele unei agenții bune? Ce e cel mai important pentru oameni când își aleg agenția unde vor să lucreze?
În căutarea acestor răspunsuri, IQads și D&D Research au pornit studiul Great Creative Agency to work in, la care îi invităm să participe pe toți oamenii din agenții. Cercetarea vrea să cartografieze experiența de muncă în industria creativă, luând în considerare toate expertizele și toate nivelurile de experiență.
De la glam la excel
La început, să lucrezi în publicitate era ceva cool. Oamenii de acolo respirau alt aer, se îmbrăcau diferit, totul era pe glume și ironii, munca părea această distracție continuă, la limita dintre creativitate și presiunea deadline-ului. Un domeniu în care puteai fi și artist, dar erai și plătit bine. (Despre ce se întâmpla la începuturile publicității în agențiile de la noi, puteți citi în seriile noastre, Veterani in publicitate și Povestea Graffiti BBDO).
Un rezumat scurt îl facem noi: era glam, extravaganță și mult râs.
”Era atracția pentru aura din jurul acestei industrii. Ședinte foto, filmări, contactul cu vedete din lumea muzicii samd. Pe atunci se consuma publicitatea cu bere, oamenii stăteau la coadă și umpleau sălile, oricât de mari ar fi fost ele, doar ca să se uite la proiecții cu spoturi publicitare”, povestea, de exemplu, Marius Roșu, într-un interviu.
Epoca de aur și veselie asta nu a ținut mult, totuși. Treptat, a intervenit profesionalizarea și peste publicitatea din România. Exceluri, rezultate, date. Birocrația a adus și cu un anume conformism în creație. Chiar și așa, publicitatea și-a păstrat vraja și converșii, aura cool și atracția specifică unui domeniu creativ.
Doar că agenția de creație ideală poate arată altfel în 2022. Are o responsabilitate socială, e deschisă către campanii care schimbă lumea și poate chiar vrea să își educe clienții în acest sens. Vrem să aflăm cum o vedeți voi.
Cum arată agenția ideală pentru voi?
Cu o astfel de misiune este gândit studiul Great Creative Agency to work in, la care îi chemăm să participe pe toți cei care lucrează într-o agenție.
Oricare ar fi expertiza - creație, strategie, PR, Social Media, CS - și oricât de mare sau mică experiența, răspunsurile tale sunt așteptate AICI
Studiul investighează percepția & atitudinea oamenilor din industria locală de advertising referitoare la agențiile de creație din România din perspectiva lor de potențial angajator (employer branding).
Cercetarea cantitativă realizată în parteneriat cu D&D Research va fi reprezentativă statistic pentru industrie, va acoperi toate expertizele (creație, strategie, AV, Social Media, PR) și toate nivelurile de experiență – de la interni, juniori la seniori.
Ce vrem să aflăm:
Studiul investighează care sunt criteriile după care sunt evaluate agențiile ca potențial angajator. Ce contează cel mai mult pentru voi la agenția ideală:
- Portofoliul de brand-uri sau un fel anume de brand-uri?
- Reputația agenției sau tradiția pe piață?
- Palmaresul de premii obținute la festivaluri?
- Sau oamenii cu care ai lucra direct?
Doar voi puteți răspunde la astfel de întrebări.
Hai să vedem cum e să lucrezi cu adevărat într-o agenție în 2022: până pe 10 mai răspunde la chestionar AICI