De prea mult timp ca să mai ținem socoteala, ne găsim refugiul în tehnologie. De aici și până la o întreagă lume reconfigurată după coordonatele digitale mai era doar un pas, și el s-a făcut odată cu Metaversul. După sneak peek-urile din lumea asta, totul pare sclipitor – case care se vând la prețuri mai mari decât cele din lumea reală, yacht-uri și personaje utopice. Un pic ironic, nu?
Doar pentru că nu alegi să vezi ceva, nu înseamnă că el nu există. Doar pentru că îți îndrepți atenția în direcția diametral opusă, problema nu dispare. E tot acolo, mai acută ca oricând și amplificată de zeci de ori de ignoranța noastră. Cei de la Entourage Network au vrut să adreseze absurditatea vremurilor pe care le trăim. Alături de agenția TBWA/Paris au gândit o campanie care aduce în Metaverse primul om al străzii – poate așa, cu prezența lui Will acolo, toți oamenii nu vor mai putea să privească în cealaltă direcție.
Înțelepciunea din monologul acestui personaj stă tocmai în simplitatea prin care prezintă datele problemei: în realitatea trăită de noi, Franța adăpostește 300.000 de persoane fără casă & în realitatea elitei din Metaverse, cineva plătește 2 milioane de dolari pentru teren alcătuit din pixeli. Entourage e aplicația-pioner care vrea să aducă o alinare acestor oameni prin facilitarea conectării lor cu alți oameni care se află în poziții mai privilegiate.
Mi se pare o încercare de CSR necesară, una care mi-a amintit de o altă campanie care adresează atenția pe care o acordăm unei lumi care de fapt nu există și care ne face să trecem cu vederea peste ce avem aici.