A început sa meargă prin cluburile de nișă, a se citi Web, Kristal, Studio Martin, la începuturile anilor 2000, fiind atras de lumea din spatele butoanelor, printre care Dj Marika sau Dobrică de la Șuie Paparude. Happy Gutenberg nu a fost niciodată DJ rezident, spune că asta îți limitează oarecum opțiunile. Pune muzică eclectică și încearcă să nu rămână blocat într-un stil, cel mai important e să fii adaptat la specificul party-ului.
Labelul mi-a oferit un control mai bun asupra muzicii pe care o produc și o ușă pentru muzica ce merită să ajungă la public. Implică muncă pasiune și research
De ani buni are și labelul personal, MIAUDIO, pentru a avea un control mai mare asupra propriilor producții, cu care a lansat deja piese precum Down with you, Rock the disco, Joli sau We live for the weekend. E de părere că industria muzicală de la noi e pe direcția care trebuie, se dezvoltă organic. Ca sfat, pentru cei ce acum se apucă de DJ-ing, să asculte și muzică veche, să pună pasiune și să învețe the basics.
Să cânte muzica
De la o varsta mică. cam la 5/6 ani am fost atras de muzica părinților pe vinyl și casete în care se regăsea muzica anilor 60's 70's și 80's, influențe ce încă se aud în producțiile mele de azi, și pe la 12 ani am început să îmi fac colecția personală cu ajutorul unor casete blank de 60 min. sau 90 min. pe care le transformam într-un playlist cu piesele preferate de pe alte casete, un fel de mixtape și organizam cu prieteni petreceri în care se punea de pe casetă. Cd-ul încă nu era mainstream și bineînțeles eram la butoane cu casetele mele de muzică bine selectată.
DJ – o definiție
Este o pasiune pentru mine cel puțin și implică multă cultură muzicală plus dacă știi music production deja ești la un alt nivel de înțelegere, ce înseamnă o petrecere și cum trebuie să fii ca dj la pupitru, din păcate în ultimii 10 ani s-a diluat mult conceptul de disk jockey și pandemia nu a ajutat. Un playlist spotify este ok pentru acasă dar un dj schimbă tonul unei petreceri nu doar cu muzica, ci și prin prezența sa.
Primele cluburi
Am început sa merg prin cluburile de nișă, Web Club (unde am și pus prima dată muzică în 2003 de pe cdj 100), Kristal din Floreasca, Studio Martin, Opera ,Zerillos, si multe alte localuri de muzică electronică. La începutul lui 2000 am fost prins de lumea respectivă și de oamenii din spatele butoanelor, printre ei, Dj Marika și Mihai Dobre, membru Șuie Paparude și alți dj și artiști pe care i-am urmărit și ne întâlneam pe la petreceri.
Stilul preferat
Cred că pun un stil eclectic de muzică electronică și încerc să nu mă îngrădesc într-un stil anume, am început de la breakbeat și house în anii 2000 când am pornit, până la retro, funk and house classics și unreleased remixes and edits, sunt de părere că trebuie să știi contextul petrecerii dacă ești warm up, main sau after și să fii pregătit muzical pentru slotul și publicul respectiv.
DJ rezident versus nomad
Nu am fost dj rezident și cred că a fost mai bine, ca rezident te cam plafonezi și îți limitezi evoluția.
Pandemia
A fost o perioadă dificilă și grea pentru toți, am lucrat și produs multă muzică, mixing and mastering și am încercat să mă perfecționez pe zona respectivă.
Trends și... se poate trăi din DJ-ing?
Nu mă enervează trendurile, doar nu le ascult dacă nu îmi plac. Se poate trăi din DJ-ing doar dacă ești la un nivel de agenție de booking afară, în România în prezent nu știu ce să zic.
Timpul liber
În timpul liber prefer o plimbare in parc, îmi place natura/pădurea sau sunt la studio, lucrez la o piesă sau un remix. Depinde foarte mult de câte ore pun și de petrecere, de obicei cu câteva zile înainte.
La ce reacționează lumea
Sunt mai multe piese pe care le folosesc dar de obicei reacționează lumea bine la remixuri sau edituri, la piese cunoscute și classics, de exemplu Daft Punk - Around the world ridică spiritele repede pe dancefloor.
Experiențe mișto
Multe amintiri frumoase când am pus prin țară și afară, mai ales la festivaluri au fost niște experiențe și amintiri frumoase, la Life festival în Dublin (Irlanda), Novi Sad (Serbia) și Madrid în Spania.
Cereri bizare
Hahaha, au fost mai multe de-a lungul anilor, dar de obicei cele de piese radio mainstream cerute la beție.
Industria muzicală
Cred că merge în direcția bună, mai melodică, mai organică ca sound și evoluează cum trebuie.
De la DJ la producător
Sincer a fost o tranziție naturală să trec la production din dorința să includ producții proprii în seturile mele.
Release-uri de label
Una din cele mai importante pentru mine a fost în 2013 cu (Down With You) care a fost primită foarte bine în afară și am ajuns să pun la festivaluri mari după ce a fost lansată. Chiar și acum am observat că a revenit pe val după ce am re-lansat piesa în 2020.
Și în ultimii ani mai multe piese din care "Rock the disco" și "Joli" și "We live for the weekend" lansată anul ăsta cu Dj Almud, și albumul "Brazil" în colaborare cu Elektromekanik, care include mai multe piese cu influențe brazilian funk și bossanova, mai ales "pink flamingo".
Labelul mi-a oferit un control mai bun asupra muzicii pe care o produc și o ușă pentru muzica ce merită să ajungă la public. Implică muncă pasiune și research.
Promovarea
Contează piesa și cui se adresează ca public, plus o foarte bună promovare pe platformele specializate și evenimente, sa ajungă și la publicul țintă.
Un sfat pentru cei care acum încep
Multă răbdare și să învețe the basics of dj-ing, să asculte multă muzică vechie unde poți descoperi multe surprize plăcute și pasiune, fără ea nu iese nimic.