Atat clientii cat si agentiile ofteaza dupa campanii integrate. Doresc sa fie pe primul loc pe platformele de socializare. Vorbesc despre viral, despre acea idee care sa starneasca WOM (Word Of Mouth), care se raspandeste de la sine ca, odinioara, cantecele si legendele rapsozilor sau, in vremuri mai apropiate, bancurile despre “Ceasca”.
Realitatea este ca astazi se poarta ideile ce pun in miscare masele si pe buna dreptate clientii isi doresc ca despre brandul lor sa vorbeasca toata lumea, atat online, offline, cat si in media. Astazi, individul si grupul social din care face parte au puterea de a promova si de a impune un produs, un trend, un stil de viata, un obicei de consum, noi forme de socializare, mai mult decat o poate face media conventionala. Ceea ce stim de la stiri sau din lumea entertainment-ului este ca avem nevoie in comunicarea noastra de acel “X factor” ce capteaza atentia audientei in plaja a 30 de secunde (si care in realitate este doar de 3 secunde) alocata de catre consumator pentru a primi informatia din exterior.
Asta pentru ca oamenii deveniti consumatori raspund mai mult la stimuli emotionali si mai putin la cei rationali. Din aceasta cauza, entertainment-ul este mult mai eficace si important decat mesajul. Ceea ce tine in viata grupul social este jocul, este entertainment. Cu cat jocul este mai inovator, cu atat rata de participare si viralitate este mai mare. Cheia este sa stii diferenta intre ce iti doresti sa comunici si ce doreste consumatorul sa auda, ce ii place sa auda. Aducand entertainment-ul in advertising se naste, din spuma comunicarii, Advertainment-ul. Liber si capricios ca omul recent, Advertainment-ul poate fi orice: de la un simplu product placement sau endorsement, la flash mob-uri sau prank-uri, sau chiar creatii mult mai elaborate, emisiuni TV sau evenimente de mase. Cu ajutorul lui, brandul iese din comunicarea rutinata si neinteresanta, ajungand acolo unde orice client isi doreste: pe buzele tuturor. Advertainment-ul ajuta la integrarea perfecta a mai multor medii: de socializare, online, cele conventionale, evenimente, jocuri s.a.m.d. si genereaza adevaratul PR. Deoarece manifestarea brandului in public ajunge o stire cotidiana. Este forma de propagare a mesajului pe care o dorim cu totii astazi. Consumatorul se transforma din receptor in difuzor, diseminand mesajul in cercul sau de influenta. Brandul va naste astfel trend setter-i cu care grupurile sociale se vor identifica mult mai usor decat prin intermediul endorser-ilor, pentru ca se vor ridica dintre ei, pastrand o imagine aspirationala la care e mai usor de ajuns.
Dar…bineinteles ca nu poate exista advertainment fara o buna intelegere a fenomenului din partea clientilor. ”Nicio agentie nu poate crea o campanie senzationala fara un brief pe masura de la client. Si niciun client nu poate sa-si farmece clientii dansand singur in ploaie! It takes two for a tango!", este ceea ce spune Ionut Datcu (managing partner, Weapons of Public Attraction - WoPA).