Ce inseamna Grolsch Experience Hotel
Pentru un brand despre care se poate spune ca e orice numai obisnuit nu, Grolsch ne-a obisnuit cu proiecte misto. Grolsch Experience Hotel nu face exceptie de la regula. Asa se face ca la inceputul lunii mai Grolsch a lansat un proiect care a avut menirea sa reduca viteza cu care ne traim vietile si sa acorde catorva experimentalisti ocazia sa creeze in voie intr-un spatiu ferit, unde timpul e estompat pana la uitare.
Pusi pe experimentat
Sa stimuleze creativitatea, independent de timp sau orice alte elemente menite sa distraga atentia. Asta a fost obiectivul pe baza caruia organizatorii au ales pe spranceana 14 oameni iubitori de comunicare, in toate formele ei: ilustratorul Ana Botezatu, realizatorul de programe la Radio Guerrilla Bogdan Serban, jurnalistii Cristian Neagoe, Cristian Lupsa, Vlad Tausance si Vlad Ursulean, artistul Doru Trascau, pictorul Dan Ungureanu, cofondatorul Artskul Georgiana Toea, cofondatorul revistei TATAIA Ioana Cotulbea, actrita Ioana Blaj, cantareata de jazz Luiza Zan, editorul LOVE ISSUE Constantin Nimigean si coregrafa Madalina Dan.
Cum a functionat?
Participantii au venit, ca la un blind date, cu multe asteptari si cu incertitudine vizavi de lucrurile care aveau sa li se intample. Si organizatorii au fost zgarciti cu detaliile: ochii experimentalistilor au fost acoperiti, apoi ei au fost condusi in autocare si dusi intr-un loc ferit din muntii Bucegi, asa cum aveau sa afle abia la final. Doar cinci lucruri si-au putut pastra alaturi de ei, restul de bagaje ale participantilor au fost confiscate fara mila pana la terminarea experimentului. Si toate astea pentru a putea rezista tentatiei de a relua legatura cu lumea exterioara. Asadar interzis telefoanelor mobile, internetului, chiar si luminii naturale. Participantii au fost baricadati in locuinta lor ferita fara nici cea mai mica idee despre lumea exterioara sau despre trecerea timpului.
Ce s-a intamplat?
Fara sa stie la ce ora au ajuns in casa din munti, poate doar cu senzatia de oboseala ca indicator al orelor tarzii, experimentalistii au participat la un seminar inca din prima seara. Au urmat in zilele urmatoare sesiuni de jamming, cu tobe si alte instrumente muzicale adaptate cu dibacie la decor, seminarul "Scrie despre tine" cu Vera Ion, sesiuni intense de pictat pe pereti sau pictat de neoane, o ora de Tai Chi, mancat de ciorbe la ore complet nepotrivite, daca ne luam dupa traditii, incercari discrete de a corupe operatorii (esuate, per ansamblu), piese de teatru sau estimari mai mult sau mai putin corecte legate de ora.
Daca la scoala functiona scutirea, aici participantii n-au avut nici doctor - am remarcat totusi existenta unui buton de panica :) - nici unde sa fuga. Deci au participat la toate activitatile care se desfasurau pe banda rulanta, cate-un chiul ocazional fiind trecut cu vederea. Asadar, au luat parte la un workshop impromptu la care invitat era Carlos Santana (imaginarul, nu realul), sesiuni de yoga si stretching urmate de lectii de pirogravura si suveniruri, au fost provocati apoi sa-si aleaga hainele (rochii paietate, de seara, costume mulate) si sa se pregateasca pentru improvitatie, iar totul a culminat cu o sesiune de drumming. Pe la 19:00, recrutii au fost scosi la aer. Mai intai cu ochii acoperiti, mai apoi cu toate simturile descatusate.
Supraveghere & concluzii
Aproape fiecare actiune si reactie a experimentalistilor a fost surprinsa de camerele de luat vederi. Comportamentul participantilor a fost studiat in timp real de sociologul si doctorul in stiintele comunicarii Dan Petre si de psihologul Mugur Ciumageanu. Pe experimentalist.ro am descoperit experienta povestita cu tot cu timpi (Chapter II si Chapter III).
Mugur Ciumageanu a observat ca "in spatele fiecarui om digital sta un om analogic, care se poate activa foarte repede si autentic si care se poate deschide relatiilor si creativitatii. Uimitor de repede participantii au intrat intr-un timp-eveniment de tip tribal, ritmat si punctat doar de evenimentele interioare, un timp care nu mai continea deloc reperele cu care erau obisnuiti participantii pana in acel moment".
"Timpul pe care l-au avut la dispozitie a potentat atat creativitatea individuala, cat si cea a grupului", spunea Dan Petre.
Proiectul a fost creat & implementat prin efortul comun al echipelor:
- Grolsch: Gabriela Cretu (Global Brands Director Ursus Breweries), Andrei Lascut (Brand Manager Grolsch), Andreea Munteanu (Junior Brand Manager).
- Arsenoaiei si Matasel: Emilian Arsenoaiei (Partener), Razvan Matasel (Partener), Ioana Proca (Client Service Director), Edouard Coubassa (Head of Art), Stefana Popa (Community Connector), Sandra Ghitescu (Community Connector).
- Pepper Communication: Alexandru Ghinea (Senior Events Producer), Adrian Mirlogeanu (Event Manager), Sorina Mihai (Managing Director), Cristian Paraschiv (Junior Account Executive).
- Kubis Interactive: Florin Ivan (Group Account Director), Cristi Pavel (Account Manager), Laura Ionescu (Creative), Ioana Enache (Creative), Alecs Stan (Art), Camelia Cucolea (Art), Andrei Bilan (Art), Costel Chirica aka Saru Zaru (Flash developer). Sebastian Popa (Developer), Ovidiu Mihalcea (Developer).
- The Practice: Gabriela Lungu (Managing Partner), Oana Bulexa (Head of PR Department), Monica Jitariuc Soare (Head of Social Media Department), Sorina Daescu Topceanu (PR manager), Viorica Schipor (Social Media executive).