Povestea PUMA a inceput in 1948. Chiar daca afacerea lui Rudolph Dassler s-a consacrat prin fabricarea pantofilor sport, unul dintre produsele emblematice ale acestei companii este jacheta T7. O jacheta care de mai bine de 40 de ani si-a pastrat aceleasi caracteristici: compozitia 100% din Polyester Tricot, croiala regular fit si logo-ul Retro Number 1 sau "Jumping cat”.
Explicatia numelui T7 este urmatoarea: litera "T” vine de la "track”, iar cifra 7 provine de la dunga conica de pe maneci care se lateste de la incheietura spre umar pana la 7cm.
Inainte de lansarea oficiala a modelului in anul 1969, stilul jachetei se regasea intr-un trening deja existent in colectia PUMA. Acesta era disponibil in doar doua culori: albastru si alb.
In perioada '69-'70 apare varianta cu guler lung a jachetei.
Printre primele vedete rock care si-au facut aparitia in jacheta T7 a fost fratele lui Michael Jackson, Jackie Jackson.
Un an mai tarziu, apare prima editie cu semnatura a jachetei, dedicata lui Pele. Culorile predominante sunt galben, albastru si verde, cele de pe drapelul Braziliei.
Statuia de ceara a lui Pele din Muzeul Madame Tussaud’s a fost mereu imbracata intr-un trening T7. Pana acum Pele din ceara a schimbat 17 treninguri diferite.
Modelul jachetei s-a bucurat de o popularitate extraordinara. Acest fapt a incurajat la includerea altor articole vestimentare in gama: tricouri, hanorace cu gluga si pantaloni.
Celebra dunga de pe maneca a fost modificata in timp. Pentru o perioada, designerii companiei s-au decis asupra variantei in care latimea dungii ramane constanta de la incheietura pana la umar. La inceputul anilor ‘80 PUMA lanseaza acest model care apare pe coperta albumului Solid Gold Hits al Beastie Boys. Jacheta s-a infiltrat imediat in cultura pop de atunci, cand gastile de tineri se confruntau in breakdance si se plimbau cu casetofonul pe umar.
Recent, Chris Evans - "Captain America” a sustinut campania de binefacere PUMA Soles 4 Souls unde oamenii sunt incurajati sa-si doneze pantofii vechi in schimbul unei reduceri la o pereche nou cumparata.
Dupa ce a jucat alaturi de roboti uriasi in Transformers, Josh Duhamel a participat la maratonul Crucii Rosii, sponsorizat de PUMA in Japonia.
In septembrie, Cesc Fabregas, superstarul echipei FC Barcelona a semnat un contract cu PUMA. La conferinta de presa si-a facut aparitia imbracat intr-o varianta rosie a jachetei.
Colectia PUMA Football Archives celebreaza povesti importante din sportul rege, confruntari de legenda care s-au petrecut de-a lungul istoriei fotbalului european. Culorile jachetelor sunt identice cu echipamentele oficiale ale reprezentativelor Spaniei, Olandei, Italiei, Germaniei, Frantei, Cehiei si Rusiei.
In primavara acestui an, PUMA a lansat campania After Hours Athlete care a avut ecou si in Romania. Cu ocazia evenimentelor desfasurate in timpul campaniei, ambasadorul PUMA in Romania a fost ales Guess Who. La petrecere, Puya si Connect-R, au concertat imbracati in jacheta PUMA T7.
PUMA Creative Factory
PUMA Creative Factory este o initiativa la nivel mondial prin care compania promoveaza creativitatea. Primul proiect a avut ca suport pantofii PUMA. Fanii si-au putut face singuri designul pantofilor pe un iPad chiar in magazin.
In vara aceasta PUMA Creative Factory a initiat un event nou in Bulgaria. Atunci, nu pantofii au fost suportul creativ, ci jacheta T7. Fanii PUMA din comunitatile creative au avut posibilitatea ca in decursul unui weekend sa isi faca o jacheta, exact cum isi doreau. Materialele erau la indemana oricui. Trebuia sa isi aleaga doar culorile preferate. A doua zi, jacheta era gata, croita fix pe masura lor.
Continua tu legenda jachetei PUMA T7. Intra pe creator.iqads.ro/PUMAT7 pentru a propune propriul design al jachetei T7. Citeste brieful, apoi descarca kitul de creatie. Limita creativitatii tale e data doar de suprafata jachetei, pe care nu trebuie sa o depasesti.