Jim Murray, cea mai mare autoritate in materie de whisky si autorul Jim Murray’s Whisky Bible, cel mai bine vandut ghid de whisky din lume, i-a acordat lui Ballantine's titlul de Scotch Blend of the Year si in editia tocmai lansata pentru anul 2012, acesta fiind al patrulea an consecutiv in care Jim Murray alege Ballantine's. De acum, istoria celui mai bun blend de whisky scotian poate fi explorata si pe pagina de Facebook Ballantine's Romania (Facebook.com/Ballantines.Romania).
Ballantine's Finest a pastrat timp de 4 ani la rand titlul de Best Scotch Blend of the Year la categoria standard, fiind descris de Jim Murray ca o "opera majora de arta".
Ballantine's 17 Year Old s-a remarcat in 2011 in fata altor 4.500 de branduri de whisky si a obtinut cea mai mare distinctie din industria whisky-ului - premiul Jim Murray’s Whisky Bible Award – World Whisky of the Year, confirmand si in 2012 prin inca 2 premii: Best Scotch Blend (titlu detinut din 2010) si Best Scotch Blend la categoria 13-18 ani.
Cele doua blenduri Ballentine's au primit 96, respectiv 97.5 puncte din 100, castigand si trofeul Liquid Gold Award, acordat numai celor mai bune whisky-uri, care obtin peste 94 de puncte.
Istoria lui Ballantine's incepe in 1827, cand George Ballantine a deschis o mica bacanie in Edinburgh, Scotia, pe care a inceput sa o aprovizioneze cu o varietate de whisky-uri. In scurt timp, George si-a facut un nume in industria blendurilor de whisky-ului scotian, avand printre clienti si Familia Regala Britanica. George Ballantine a fost un inovator, el fiind primul care si-a promovat produsul prin advertising si care a organizat sesiuni de degustari pentru clienti. De la credinta lui George ca viata conteaza doar daca lasi in urma o impresie in lume si asupra altora a pornit si sloganul Ballantine's, Leave an impression, care sta ca deviza pe pagina de Facebook Ballantine’s Romania.
De-a lungul timpului, Ballantine's a celebrat creativitatea si spiritul intreprinzator ale lui George Ballantine in campaniile de publicitate lansate. Incepand din 2007, Ballantine's desfasoara campania globala "Leave an impression", care a fost completata de "Leave an impression - Plan B", lansata in 2009 pentru a incuraja mintile originale sa lase o impresie prin increderea in puterea proprie de a inova.
Cea mai recenta intiativa din cadrul platformei Plan B este o serie de 3 virale in care utilizatorii de Facebook si-au pus amprenta si au influentat munca unor artisti in timp ce acestia creau. In cadrul Plan B au fost aratate alternative la obisnuit si pe Twitter (proiectul Twitterverse, care reuneste tweet-uri care fac referire la proiecte extraordinare din toata lumea) si YouTube (The Maze – o calatorie prin lumea Ballantine's in care utilizatorul stabileste directia si clipurile).
In aprilie 2010 a fost lansat spotul TV din campanie:
Promotor al artelor neconventionale, Ballantine's a scris istoria whisky-ului Ballantine’s Finest prin arta nisipului. Clipul realizat de Felipe Mejias surprinde cateva elemente de baza din istoria brandului, precum portretul lui George Ballantine's sau cardul de gaste care a devenit o emblema pentru Ballantine's, dovedindu-se a fi vreme de peste 50 de ani o linie de aparare imbatabila pentru depozitele de maturare. De asemenea, acesta marcheaza inceputul exportului catre Statele Unite si alte parti ale lumi si lansarea designului distinctiv al sticlei de Ballantine’s Finest.
Sticla de Ballantine's Finest a fost lansata in 1910 si contine emblema cu deviza Amicus Humani Generis (prieten al rasei umane) si cele 4 elemente care impreuna dau whisky-ul Ballantine's: pamantul care da cel mai bun orz, apa cea mai pura din Scotia, focul care se afla la baza procesului si aerul din butoaiele de burbon lucrate manual.
Povestea brandului Ballantine's continua pe pagina de Facebook Ballantine's Romania.