Dupa un proces de jurizare indelungat si cu multe provocari, competitia Gcan lansata de Grolsch si-a anuntat castigatorul: renton 75, aka Maximilian Turza, cu lucrarea "Gcan in Gcan"!
"Lucrez de aproape 13 ani in industria presei, iar ucenicia mi-am facut-o la revista Capital. De opt ani sunt art director la o revista de femei, dar incerc sa ma implic, in acelasi timp, si in proiecte adiacente, care sa-mi stimuleze creativitatea si spiritul competitiv", ne spune Maximilian despre experienta sa profesionala.
Cat despre ce l-a inspirat si cum a ajuns la ideea de design care s-a dovedit a fi cea castigatoare, Maximilian Turza declara: "Am fost mereu stimulat de lucrurile care sunt aparent simple, dar in esenta complicate. In asta consta provocarea pentru mine atunci cand ma gandesc la un nou proiect. Grolsch mi-a captat atentia prin inedita petrecere de lansare de la metrou - mi-am dat seama ca are ingredientele ideale ale unei noi provocari. Am simtit nevoia sa introduc un element grafic, pe care sa-l adaug clasicului joc dintre culori si logo, pentru ambalajul unei beri. Am incercat sa creez un design simplu, dar de efect si mi-am dat seama ca elementul grafic care s-ar potrivi este chiar cutia de bere, care sa creeze un efect tridimensional."
Si-acum, dupa ce-am facut publice atat numele castigatorului cat si lucrarea in sine, ar trebui sa spunem cateva vorbe despre jurizare, subiect care a starnit ceva pasiuni, din ce-am vazut si noi in comentariile de pe experimentalist.ro. Am fost surprinsi, placut bineinteles, de numarul foarte mare de lucrari inscrise in competitie. De la bun inceput am dorit sa dam credit total comunitatii creative din Romania si ne bucura enorm raspunsul vostru, concretizat in numarul foarte mare de lucrari inscrise si conturi deschise pe experimentalist.ro. Iar pentru asta nu putem decat sa va multumim.
Numarul foarte mare de lucrari a facut ca procesul de jurizare sa dureze mai mult decat am anticipat, dar ne-am dorit ca decizia sa fie foarte bine cantarita si solid argumentata.
Juriul competitiei Gcan a fost format din: Grant McKenzie - Marketing Vice President, URSUS Breweries; Renaud Thiers - Global Brands Director, URSUS Breweries; Ronald Van Amerongen - Global Brand Director, SABMiller Plc.; Jan Van Der Velde - Global Marketing Manager, Grolsch.
Juriul a folosit ca si criterii de departajare 5 principii necesar a fi respectate pentru ca o propunere de design de ambalaj sa aiba succes la raft:
- Vizibilitate si Diferentiere - capacitatea de a iesi in evidenta si de a se diferentia in acelasi timp.
- Claritate si consistenta - mesajul este usor de inteles si este aliniat platformei creative propuse de brand
- Interactivitate - capacitatea de a determina consumatorii sa interactioneze cu ambalajul si implicit cu brandul Grolsch
- Relevanta - mesajul este relevant pentru consumatori
- Persuasiune - capacitatea de a convinge emotional si rational consumatorii sa adopte incerce/adopte brandul
Trebuie sa recunoastem ca a fost dificil sa ajungem la un consens, pentru ca mai multe lucrari au candidat serios la titlul de castigator. Si nu e un secret sa spunem ca, pentru a putea ajunge la o decizie obiectiv argumentata am introdus in juriu un al cincilea membru, respectiv consumatorul.
Lucrarile intrate pe short-list-ul final au fost supuse unui proces selectiv de cercetare, cu consumatori Grolsch. Si e foarte important sa mentionam acest lucru, pentru ca orice produs Grolsch trebuie validat de catre consumator, dar nu de catre un consumator generic, ci in primul rand de catre cei care inteleg si apreciaza povestea brandului Grolsch.
Felicitari inca o data castigatorului si tuturor celor care au participat in competitia Gcan!
Echipa Grolsch