“Alpine love
Alpine dub“
Lee Scratch Perry către Dubokaj
Spotify, Deezer, Bandcamp, YouTube Music
Cover Me” a fost punctul culminant, apogeul sesiunii dintre Dubokaj și Lee Scratch Perry din Laboratorul Secret. Amândoi am fost foarte fericiți după ce am înregistrat cântecul și am vrut să-l ascultăm iar și iar.” Dubokaj
Cover Me îl găsește pe maestrul dub techno Dubokaj la lucru, creând fără efort beat-uri, și combinându-le cu sintetizatoare și note de saxofon într-o compoziție fluidă de dub alpin. Melodia își are rădăcinile în Trimoto Calim, una din compozițiile de pe LP-ul Alpine Dub, lansat de Dubokaj în 2016.
Pe acest cântec, Lee „Scratch” Perry este într-o dispoziție fericită și cântă, cu o livrare melodică foarte diferită de poezia sa dub suprarealistă cu care și-a obișnuit fanii în ultima perioadă. Imaginile pe care le invocă sunt totuși un colaj de simboluri ale realității străzilor, culoarea albastră, hoți, ucigași cu arme de foc și situația războaielor în desfășurare în lume. A fost Lee $cratch Perry un artist cu un mesaj politic până la sfârșit?
De la Police and Thieves, Ruff Ruff Street la Zion’s Blood, așa se pare, iar Dubokaj oferă coloana sonoră perfectă pentru nebunia și mesajul magic supranatural al legendei jamaicane!
Mouthwatering Records, cu sediul în Elveția, în parteneriat cu platforma și casa de discuri din Transilvania The Sound of Art to Come, prezintă cu mândrie Dubokaj și Lee Scratch Perry al doilea single de pe albumul Daydreamflix – Cover Me.
Imaginați-vă că raiul se află în Alpii elvețieni. Sau este un meci muzical rupt din rai: Dubokaj Meets Lee Scratch Perry, LP-ul Daydreamflix. Ecourile munților elvețieni sunt traduse de chirurgul electronic Dubokaj într-o sesiune de soundclash cu legenda jamaicană, Mighty Upsetter. Daniel Jakob alias Dubokaj alias Dejot, jumătate din Filewile, este un artist și producător care colaborează cu artiști dub și hip-hop din întreaga lume: Fortune Shumba, Mike Ladd, Pressure Drop și Dawn Penn. De-a lungul anilor, el a scos în mod constant muzică, remixuri și albume intime personale la propria sa casă de discuri, Mouthwatering Records. De asemenea, a realizat coloane sonore pentru filme precum Das Fräulein, Slumming, On The Line, Der Kameramörder.
Dubokaj are o paletă de inspirații muzicale foarte sănătoase, de la albume clasice, precum Revolution Dub și Return Of The Super Ape de Lee Scratch Perry, King Tubby Meets The Upsetter At The Grassroots of Dub, Augustus Pablo și Scientist Meets The Space Invaders și până la mutațiile moderne ale muzicii dub, cum ar fi Rhythm & Sound, Burial, The Bug, Deadbeat, Disrupt, artiști și case de discuri contemporane abstracte precum Seekersinternational, Equiknoxx și Bokeh Versions. După ce a asimilat o doză sănătoasă de albume de field recordings precum Fog Horns de Félix Blume și cărți conceptuale precum Unsound: Undead și Dub: Soundscapes and Shattered Songs in Jamaican Reggae de Michael E. Veal, în 2016, Daniel a început să experimenteze cu propriul său sunet pe care l-a numit Alpine Dub. Este un amestec de muzică de sintetizator, înregistrări în aer liber și sunete natural, toate traduse în muzică electronică.
Muzica Dub ca formă de artă și ca știință este, de asemenea, și o filozofie, iar Dubokaj extrage procesul fără a imita forma jamaicană Roots. El decupează și lipește, se joacă cu tempo-uri oscilante, uneori într-o singură melodie, juxtapune înregistrări din natură cu sunete din studio. Se poate simți, în țesătura acestor înregistrări, că această sesiune a fost mai degrabă un meci de tenis cu un strop de balet, mai degrabă decât o ciocnire sonoră în care fiecare a dat ce are mai bun. Dacă Lee Perry ar fi cântat vreodată pe coloana sonoră a unei piese de dans contemporan, a fi rezultat Daydreamflix.
Proiectul Daydreamflix poate fi descris ca și magie sonoră/ tehnologică pură, capturată în munții elvețieni, printr-o sesiune înregistrată cu câțiva ani în urmă, la casa lui Lee Scratch Perry și Mireille Perry, unde se afla Laboratorul secret al lui Pipecock Jackson (o altă poreclă a artistului jamaican). Ceea ce ar fi putut fi un dialog muzical între generații de producători de dub s-a transformat într-un Paradis 3D precum un portal între Elveția și Jamaica.
Toate colajele care ilustrează albumul Daydreamflix sunt realizate de Cristiana Bucureci, care este o artistă de colaje din România. Cristiana a debutat cu arta colajului în 2012, cu seria Loud Blood Youth, în colaborare cu o trupă locală de electro-fusion. Colajele ei sunt pașaportul către o dimensiune futurist-decorativă, fiind realizate în tehnici mixte, atât digitale, cât și cut & paste, cu foarfeca sau cutterul. Artista a expus la Tel Aviv, la Romanian Design Week, la București, la Timișoara, Cluj și Iași.
Mouthwatering Records este o casă independentă de discuri, management și dezvoltare artistică cu sediul în Elveția, care lansează o varietate de stiluri, de la Hip Hop la Dub House, de la Breakbeat la Soul-Jazz, cu cel puțin un picior pe ringul de dans. Labelul este condus de Andreas Ryser și Daniel Jakob.
Sound of Art to Come Records este o platformă și o casă de discuri din Transilvania, un cămin pentru exploratorii din muzica Dub, Electronică și Experimentală din întreaga lume. Din adâncul inimii Munților Carpați, SoAC transmite, organizează, colează și remixează muzică dub, dancehall și industrială inspirată de coloanele sonore ale filmelor horror.
Taguri: #dubokaj #leescratchperry #leeperry #theupsetter #mountainwater #dubmountains #daydreamflix #mouthwateringrecords #soundofarttocome #collage #fieldrecordings #dubmusic
#leescratchperry #leeperry #centraldubs