Orice intreprindere, organism sau persoana care vrea sa prospere trebuie sa stie sa se puna in valoare, sa se faca acceptata, sa se impuna si chiar sa se apere. Accesul la mass-media ii este deci indispensabil, nu pentru a le controla, ci, mai degraba, pentru a se asigura ca opinia publica ii este favorabila. Intr-o organizatie, una dintre sarcinile relatiilor publice este de a afla ce gindeste publicul. Serviciul de relatii publice gestioneaza schimbarea, crizele, climatul de munca, imaginea publica sau reputatia. Relatiile publice insotesc organizatia in toate activitatile sale, si atunci cind lucrurile merg bine, dar si cind totul merge rau. Dar cine poate practica aceasta meserie complexa ce tine in egala masura de jurnalism, publicitate, propaganda sau lobby? Ce studii sau ce experienta ofera pregatirea pentru meseria de relationist? Care sint sarcinile unui relationist? Ce loc ocupa el in ierarhia organizatiei? „Profesia de relationist” raspunde tuturor acestor intrebari. Cartea prezinta modul in care relationistii utilizeaza cunoasterea exacta a strategiilor si tehnicilor, pentru a construi o imagine de cistigator a angajatorului lor.
Bernard Dagenais este profesor de relatii publice la Departamentul de Informare si Comunicare al Universitatii Laval. A practicat meseria de comunicator timp de douazeci de ani, intii ca jurnalist, apoi ca agent de informatie, consilier de presa si director de comunicare in diverse ministere ale Guvernului Quebec-ului. La Editura Polirom au aparut lucrarile „Profesia de relationist” (2002) si „Campania de relatii publice” (2003).
Cartea a apărut în România la Editura Polirom.
Info:
Titlul original: Le métier de relationniste
Ediția 2002, paperback
Traducător: Anca-Magdalena Frumusani
Dimensiuni: 147x205
232 pagini
ISBN: 973-681-142-5