Istoria recentă a României este strâns legată de istoria brandurilor importante care s-au lansat aici și s-au dezvoltat o dată cu comunitatea, evoluând împreună, într-o strânsă legătură. Atât la nivel personal, dar și social sau cultural, companiile mari și-au lăsat amprenta nu doar prin produsele și serviciile lor, dar mai ales prin viziunea pe care au propus-o. Când a venit în România, acum 20 de ani, Orange a adus un tip nou de optimism. Pe o piață în tranziție, într-o societate trecută prin provocări cu urme adânci, brandul a vorbit cu încredere despre viitor. Un viitor portocaliu. Și un prezent cu voie bună, râs, distracție și experiențe noi. Orange a transformat relația oamenilor cu tehnologia într-un stil de viață: în viziunea brandului, inovația are sens doar când este pusă în slujba oamenilor.
Timp de 20 de ani, prin toate campaniile, programele și premierele tehnologice lansate, Orange a încercat să inspire oamenii și să le ofere resursele de care au nevoie pentru o viață mai ușoară și mai frumoasă, pentru a imagina un viitor mai bun.
20 de ani de optimism
Prima transmisiune live 5G. Un nou mod de televiziune. Primul abonament de mobil 100% digital. Primul telefon dedicat seniorilor. Istoria Orange în România e marcată de premiere și inovații - de la lansări de servicii și produse noi, care să ușureze viața oamenilor, la laboratoare 5G la programe dedicate tinerilor și proiecte de susținere a antreprenoriatului.
Lansat în 2002 pe piața din România, cu sloganul ”The future is bright, the future is Orange”, Orange a venit cu un optimism și o îndrăzneală de a privi viitorul cu care românii nu erau obișnuiți. Brandul a propus României un scenariu în care e loc de distracție, bucurie și încredere și a devenit un partener în transformarea lui în realitate. Orange e prezent în comunitate în toate formele importante, culturale, sociale sau digitale, lasăsându-și amprenta și inspirând oamenii să se dedice lucrurilor care contează.
În 20 de ani, Orange a dezvoltat o serie de proiecte importante prin care a adus adus românii mai aproape de tehnologie și i-a ajutat să învețe cum să o folosească pentru a se bucura de o viață mai ușoară și mai frumoasă. Aplicațiile, serviciile și produsele lansate au schimbat stilul de viață al oamenilor și felul în care se raportează și interacționează cu tehnologia, le-au oferit timp și feluri diverse de a descoperi experiențe noi.
Două personaje iconice, umor și povești emoționante
La patru ani după lansarea în România, în 2006, a avut loc un capitol special în istoria brandului în România. Orange a lansat conectivitatea 3G și campania cu Millidge & Doig pentru serviciul de PrePay.
Primul spot cu Millidge & Doig din 2006
Millidge & Doig reprezintă cel mai bine spiritul ludic al brandului. Au urmat multe aventuri cu ele, la mare, la munte, de sărbători, dansând sau bucurându-se de cotidian în felul lor. Cele două personaje Orange au devenit parte din pop culture, apârând natural în folclorul urban, meme-uri, glume sau referințe diverse.
De altfel, toate campaniile Orange au adus în comunicarea din România un vibe nou, proaspăt, optimist.
Orange a intrat pe piața din România cu un slogan iconic, creat în 1994, și care a deschis un capitol important și în publicitatea locală : ”The future is bright, the future is Orange”.
Semnătura de brand a continuat să se schimbe, să se transforme și să evolueze, o dată cu lumea înconjurătoare, tehnologie și aspirațiile oamenilor. De la ”Together we can do more” la „Today changes with Orange” și „It’s all about what matters to you”.
În prezent, Orange este “Mai aproape de tot ce e important pentru tine”. Aceasta e misiunea brandului în 2022: de a-i aduce pe oameni mai aproape de ceea ce este esențial pentru ei, de a-i ajuta să rămână mereu conectați și în pas cu tehnologia, oferindu-le cea mai bună experiență de comunicare.
Reclamele Orange au venit cu o energie proaspătă în peisajul comunicării din România, făcând loc pentru voie bune și umor, dar și pentru mesaje profunde și solidaritate în momentele dificile. Spoturile cu povești elaborate, adevărate bucăți de film, au deschis zone noi în publicitate. Cu Orange, inspirația și emoțiile au devenit parte esențială în comunicare.
Tehnologia care schimbă viața
În 2008, Orange a ajuns la 10 milioane de clienți pe piața românească. În acest timp, brandul a lansat o serie de programe, servicii și produse inovatoare: Orange Film, Orange TV + TV Go, serviciul 4G și 5G, apelul Wi-Fi. Tehnologia a devenit astfel parte importantă din viața oamenilor, partener de încredere în transformarea și evoluția socială, sursă de creativitate în dezvoltarea evenimentelor, a experiențelor noi, personale sau colective.
Orange e prezent în toate zonele importante ale comunităților. În 2010, în premieră în România, Orange a lansat un telefon dedicat seniorilor. Prin Fundația Orange, au apărut mai multe programe de susținere a tinerilor, precum Digitaliada. De asemenea, brandul a lansat un proiect dedicat antreprenoriatului în domeniul tech, Orange Fab.
Compania a dezvoltat o serie de servicii care să ajute clienții la gestionarea banilor și a plăților, cum ar fi Orange Money sau YOXO – primul abonament de mobil 100% digital. În 2022, portofoliul Orange conține servicii de telefonie mobilă și fixă, internet, televiziune, soluții smart home, servicii financiare Orange Money, soluții IT&C pentru companii în zona de cloud, business Wi-Fi, inclusiv analytics și securitate cibernetică.
Anul trecut, Orange România a transmis în premieră live 5G împreună cu PRO TV. Orange este, conform măsurătorilor ANCOM, rețeaua #1 cu cele mai bune viteze de internet mobil și fix. Totodată, anul trecut, Orange a inaugurat 5G Lab, primul laborator dedicat inovațiilor și dezvoltărilor tehnologice bazate pe 5G.
Un bilanț Orange la 20 de ani în România înseamnă inovație, depășirea convențiilor, provocări, premiere digitale, dar mai ales experiențe noi, speciale, prin conectarea oamenilor la ce este cu adevărat important pentru ei și inspirația necesară pentru un viitor mai bun.