[Marcom 2022] Madalin Nitis: Se simte o prudenta generala in piata, mai ales din partea companiilor, dar cred ca va fi compensata in curand cu o perioada de over-consumption din partea consumatorilor

[Marcom 2022] Madalin Nitis: Se simte o prudenta generala in piata, mai ales din partea companiilor, dar cred ca va fi compensata in curand cu o perioada de over-consumption din partea consumatorilor

Madalin Nitis, General Manager Mainstage| The Agency, e pregatit pentru maraton. Nu se simte obosit dupa cele pe care le-au oferit ultimii doi ani, din contra, provocarile ii dau energie. Are planuri mari pentru anul acesta: vrea ca Mainstage sa fie prima agentia cu sediu in Metaverse si e nerabdator ca piata din Romania sa adopte cat mai rapid tot ce inseamna influenta tehnologiei, a blockchain-ului si cryptocurrency. De altfel, unul din proiectele speciale la care a lucrat echipa lui anul trecut a fost The Digital Human, care este un nou mod de a manifesta interactiunea umana, la limita intre tehnolgie si realitate.

Prima aplicatie a produsului Digital Human a fost pentru start-up-ul Wello care implementeaza un program de educatie nationala in scoli impreuna cu Ministerul  Educatiei. Cu ajutorul aceste tehnologii, programul Wello va ajuta tinerii din scoli si licee sa fie mai pregatiti in ceea ce priveste obiceiurile sanaotase, de la o nutiritie mai buna la educatie financiara, explica Madalin.

Mai multe despre noile implicatii ale tehnologiei in marcom, multiverse-uri și cum se schimba piata de comunicare, povesteste Madalin in randurile urmatoare:

 

Cum ai intrat in 2022

Intru in 2022 cu foarte mult optimism si entuziasm. Obosit, nici nu se pune problema, lucrez de foarte mult timp in industria aceasta ca sa mai existe acest feeling. Din contra, e un domeniu care ma incarca cu multa energie, oricat de challenging ar fi.

 

Ce te-a incantat in 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat 

M-a incantat faptul ca industria de advertising si media de la noi a fost destul de unita in fata obstacolelor. Am participat la cateva proiecte care aveau ca scop cauze comune, sociale, unde am vazut cum atat agentii cat si companii au strans randurile, au colaborat, au pus resurse la comun si au facut eforturi spre binele tuturor. Spre exemplu, campania #oamenicamine pentru promovarea vaccinarii la nivel national, condusa de un grup de oameni bine intentionati de la BCR impreuna cu alte cateva companii si agentii. A fost un exemplu de solidaritate si implicare in societate, mai departe decat obiectivele invidivuale ale companiilor si ale indivizilor. Si a avut si rezultate.

 

Cum stai cu rezoluțiile 

Dar cine nu isi face rezolutii? Ei bine, nu chiar rezolutii, avem niste obiective clare pentru agentie si echipa pentru 2022 si avem mari asteptari de la acest an. Nu il vom lasa sa treaca pe langa noi.

In primul rand avem obiectivele agentiei MAINSTAGE pentru 2022. Sunt obiective ambitioase atat la nivel de business cat si de echipa. Ne dorim sa continuam cresterea, sa avem si in acest an campanii vizibile, cu rezultate, pentru clientii nostri, sa fim mereu focusati pe inovatie in comunicare si sa fim cat se poate de ancorati in trend-urile tehnologice globale. Sunt multe de spus, dar un aspect este poate cel mai important: vrem sa investim in echipa noastra, in pregatirea lor profesionala dar si in bunastarea lor mentala.

Pozitionarea noastra pe zona de employer branding este: we promote mental health at work! Si avem o serie de beneficii si facilitati care ne ajuta sa facem fata cu bine stresului legat de munca si de vremurile in care traim. Si o sa ne concentram si mai mult in 2022, in cresterea si bunastarea echipei, care pana la urma este cel mai important asset al agentiei.

 

Piata de comunicare in 2021

Bineinteles depinde de la industrie la industrie, dar piata de media si advertising din Romania, conform estimarilor, a avut o crestere de 17% in 2021 fata de 2020, a depasit valoarea de 540 milioane de euro. Iar la nivel global a crescut si mai mult, cu 22% fata de anul precedent. Intr-adevar se simte o prudenta generala in piata, mai ales din partea companiilor (clientilor) dar cred ca va fi compensata in curand cu o perioada de over-consumption din partea consumatorilor, datorita ridicarii restrictiilor pandemice, care va da si mai multa incredere si companiilor sa investeasca in marketing si comuncare.

 

Trenduri si previziuni

La nivel global, pentru 2022, estimările spun că piața va creste cu un procent de 12%, atingând valoarea de 800 miliarde de dolari. In Romania, se estimeaza ca se va pastra traictoria crescatoare a pietei de media si advertising si probabil vom asista la atingerea pragului de 600 milioane de euro valoare totala.

La nivel de trenduri, tot ce imi doresc este sa existe o adoptie locala cat mai rapida a tot ce inseamna influenta tehnologiei, a blockchain-ului si cryptocurrency, a meta-verse-ului si asa mai departe. Nu este un secret ca piata din Romania are cateodata comportament de leap-frogging in ceea ce inseamna adoptia tehnologiei, dar este foarte important in piata de advertising ca sa existe incredere si din partea clientilor. Agentiile vor propune cu siguranta proiecte mai disruptive, dar depinde de clienti in ceea ce priveste decizia finala de a le implementa.

 

Bilant 2021

Lucrurile nu au mers rau nici in 2021, din contra, noi am crescut si ne-am stabilizat si mai mult ca agentie si echipa. Desi provocarile au fost multiple ne-a ajutat foarte mult ca am fost mereu conectati si solidari intre noi. Am crescut pe toate planurile, atat ca business, ca echipa cat si ca proiecte. Cel mai mare challenge a fost sa depasim barierele online-ului si sa reusim sa interactionam si fizic, de aceea am facut si doua teambuildings si cat mai multe iesiri in echipa posibil, bineinteles cu respectarea masurilor de siganta.

 

Proiecte speciale

Anul acesta am lansat un nou produs innovator in piata din Romania, cel putin. Noi ii spunem The Digital Human, care este un nou mod de a manifesta interactiunea umana, la limita intre tehnolgie si realitate. Am creat acest produs prin a pastra cat mai mult din esenta umana cum ar fi vocea, miscarea corpului, expresile faciale folosind motion capture si tehnnologie real-time. Dar am adaugat un nou element, un corp digital. Corpul digital nu are limite in ceea ce priveste spatiul si timpul, poate face orice este imaginabil.

Am lucrat la acest produs de mai multi ani, dar de cand cu pandemia, nevoia clientilor de a-si accelera transformarea digitala a devenit si mai presanta pentru ei.

Posibilitatile tehnologiei si a spatiului digital sunt nelimitate, in acest sens. Putem crea diverse caractere, experiente, spatii. 

Prima aplicatie a produsului Digital Human a fost pentru start-up-ul Wello care implementeaza un program de educatie nationala in scoli impreuna cu Ministerul  Educatiei. Cu ajutorul aceste tehnologii, programul Wello va ajuta tinerii din scoli si licee sa fie mai pregatiti in ceea ce priveste obiceiurile sanaotase, de la o nutiritie mai buna la educatie financiara.

Personaj virtual Wello

Mai departe, vrem sa fim prima agentie din Romania care sa aiba si sediu in Metaverse.

 

Campanii care ți-au atras atenția  

Nu e neaparat o campanie dar mi-au placut discutiile legate de filmul Don’t Look Up, viralitatea, polarizarea curentelor de opinie generate cat si meme-abilitatea fenomenului.

 

Ce ai invatat cel mai important in 2021 

Am invatat ca umanitatea si empatia sunt cele mai bune valori pentru a depasi perioade mai dificile.

 

Inspirational pentru 2022 

Be ready to run marathons, not sprints.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related